Bijbelkieswijzer

Christen
Berichten: 767
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Bijbelkieswijzer

Bericht door Christen »

Ik kreeg hem op de mail en heb de wijzer toch ingevuld. De Willibrordsvertaling wordt aangeraden. Die heb ik hier niet staan. Verrassend.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Bijbelkieswijzer

Bericht door Mannetje »

DDD schreef:
Mannetje schreef:
Het wekt bij mij de indruk dat je heel goed weet dat ik gelijk heb, maar dat je dat niet wilt erkennen. Maar dat is natuurlijk ook een standplaatsgebonden interpretatie.
Ik heb wederkerig hetzelfde gevoel, namelijk dat je drommels goed weet dat de BGT geen goede en getrouwe weergave van Gods Woord is, maar dat je dat niet toe wilt geven. Maar dat is ook standplaatsgebonden. Dit wederzijds wantrouwen maakt een verder gesprek niet zinvol.

(...)

In het algemeen mis ik in de hele discussie de notie dat er in de Bijbel ook gewoon moeilijke passages staan, die met vertalen echt niet eenvoudig te krijgen zijn.
Je leest echt niet goed. Ik vraag mij werkelijk af hoe dat komt. Ik heb nu minstens vijf keer gezegd dat deze tekst in de BGT geen goede en getrouwe weergave is van de brontekst. Daarover verschillen we helemaal niet van mening. Het gaat er om, of dat erg is, of dat dat gezien de doelgroep nu eenmaal niet anders kan.

De laatste notie is een terechte kanttekening. Voor in een kinderbijbel of in de BGT vind ik dat zulke passages er zo min mogelijk in moeten staan, maar daar kun je inderdaad over discussiëren.
Nog heel kort hierop een reactie:
Je hebt gelijk dat ik niet goed heb gelezen, je hebt nergens gezegd dat de BGT een goede en getrouwe weergave van de brontekst is.
-
Plaats reactie