Bijbelkieswijzer

-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Bijbelkieswijzer

Bericht door -DIA- »

Op een niet te verklaren wijze kwam de HSV net even boven de SV uit. Toch zou ik niet de HSV kiezen boven de SV.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Bijbelkieswijzer

Bericht door samanthi »

-DIA- schreef:Op een niet te verklaren wijze kwam de HSV net even boven de SV uit. Toch zou ik niet de HSV kiezen boven de SV.
Nee ik snap mijn uitkomst ook niet, de SV en naardense Bijbel staan onderaan, terwijl ik die juist altijd lees.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Bijbelkieswijzer

Bericht door Ambtenaar »

samanthi schreef:
-DIA- schreef:Op een niet te verklaren wijze kwam de HSV net even boven de SV uit. Toch zou ik niet de HSV kiezen boven de SV.
Nee ik snap mijn uitkomst ook niet, de SV en naardense Bijbel staan onderaan, terwijl ik die juist altijd lees.
Je geeft de voorkeur aan hedendaagse en begrijpelijke taal, althans zo heb je de test ingevuld.

Je leest dus een vertaling die veraf staat van je voorkeur.
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Bijbelkieswijzer

Bericht door Geytenbeekje »

DDD schreef:Ik vind het erg lastig om de enquête goed in te vullen, want ik vind dat er minstens twee vertalingen nodig zijn: een literaire, brontekstgetrouwe, en een eenvoudig toegankelijke voor gewone kerkleden.

Maar goed, ik heb mijn best gedaan.
wAT IS JOUW UITSLAG ?
Christen
Berichten: 769
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Bijbelkieswijzer

Bericht door Christen »

Het stuit mij een beetje tegen de borst om dit in te vullen.. hoewel ik veel van de vertalingen in huis heb.

Maar ik begrijp dat het een advies kan zijn om de Bijbel menselijkerwijs te begrijpen.

Ze zouden ook een kieswijzer voor de kerken kunnen maken. Welke cultuur van een kerk past het best bij jou..

Het is een groot wonder de Bijbel in huis te mogen hebben en de Heilige Geest om hem uit te leggen.. ook door personen die geroepen zijn tot het ambt.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Bijbelkieswijzer

Bericht door Geytenbeekje »

De laatste vraag was : Bij welk kerkverband hoor je, zou dat invloed hebben ?
Piet Puk
Berichten: 5457
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Bijbelkieswijzer

Bericht door Piet Puk »

Zowel Herziene Statenvertaling als Statenvertaling bovenaan op 57%. Toch geeft de wijzer aan dat Herziene Statenvertaling de voorkeur heeft. Vreemd.
Christen
Berichten: 769
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Bijbelkieswijzer

Bericht door Christen »

Oke :)
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Bijbelkieswijzer

Bericht door Geytenbeekje »

Piet Puk schreef:Zowel Herziene Statenvertaling als Statenvertaling bovenaan op 57%. Toch geeft de wijzer aan dat Herziene Statenvertaling de voorkeur heeft. Vreemd.
De een 57,1 de ander 56,9
Piet Puk
Berichten: 5457
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Bijbelkieswijzer

Bericht door Piet Puk »

Wordt deze Kieswijzer gesponsord door de werkgroep of Stichting Herziene Statenvertaling?
Piet Puk
Berichten: 5457
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Bijbelkieswijzer

Bericht door Piet Puk »

Geytenbeekje schreef:
Piet Puk schreef:Zowel Herziene Statenvertaling als Statenvertaling bovenaan op 57%. Toch geeft de wijzer aan dat Herziene Statenvertaling de voorkeur heeft. Vreemd.
De een 57,1 de ander 56,9
Dan zou het aangenaam zijn om dat erbij te zetten in cijfers achter de komma.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Bijbelkieswijzer

Bericht door samanthi »

Ambtenaar schreef:
samanthi schreef:
-DIA- schreef:Op een niet te verklaren wijze kwam de HSV net even boven de SV uit. Toch zou ik niet de HSV kiezen boven de SV.
Nee ik snap mijn uitkomst ook niet, de SV en naardense Bijbel staan onderaan, terwijl ik die juist altijd lees.
Je geeft de voorkeur aan hedendaagse en begrijpelijke taal, althans zo heb je de test ingevuld.

Je leest dus een vertaling die veraf staat van je voorkeur.
Ja ik heb ook ingevuld met het oog op mensen met mindere leesvaardigheden, bovendien is de SV erg vertrouwd.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Bijbelkieswijzer

Bericht door Geytenbeekje »

Ze vroegen wat jij ervan vond he :hum
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Bijbelkieswijzer

Bericht door Geytenbeekje »

Ze vroegen wat jij ervan vond he :hum
Zeeuw
Berichten: 11604
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Bijbelkieswijzer

Bericht door Zeeuw »

Piet Puk schreef:Zowel Herziene Statenvertaling als Statenvertaling bovenaan op 57%. Toch geeft de wijzer aan dat Herziene Statenvertaling de voorkeur heeft. Vreemd.
Alfabetisch..
Plaats reactie