Bezoek aan een GGiN

Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Bezoek aan een GGiN

Bericht door Dodo »

Dat zinnetje: je kent alle spelers bij naam en adoreert hen :D
In een vergelijking met kerken. Het is een aardige samenvatting van de overdreven aandacht voor dominees.
Amstelodamense
Berichten: 1045
Lid geworden op: 11 jul 2019, 14:26

Re: Bezoek aan een GGiN

Bericht door Amstelodamense »

Dodo schreef:Dat zinnetje: je kent alle spelers bij naam en adoreert hen :D
In een vergelijking met kerken. Het is een aardige samenvatting van de overdreven aandacht voor dominees.
:D :D

Ik denk echt dat het klopt. Als altijd je rijtje Beens, Harinck, Karens, vd Heiden, de Wit en Moerkerken is geweest en je moet overschakelen op Van Binsbergen, op 't Hof, van Kooten, Kaptein en vd Kamp, dan is dat erg wennen. Je kent de namen nog niet, je hebt er geen beeld en geluid bij, je kent de initialen niet. Kortom, je wereld staat even op z'n kop.
Online
Geytenbeekje
Berichten: 8245
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Bezoek aan een GGiN

Bericht door Geytenbeekje »

Amstelodamense schreef:
Dodo schreef:Dat zinnetje: je kent alle spelers bij naam en adoreert hen :D
In een vergelijking met kerken. Het is een aardige samenvatting van de overdreven aandacht voor dominees.
:D :D

Ik denk echt dat het klopt. Als altijd je rijtje Beens, Harinck, Karens, vd Heiden, de Wit en Moerkerken is geweest en je moet overschakelen op Van Binsbergen, op 't Hof, van Kooten, Kaptein en vd Kamp, dan is dat erg wennen. Je kent de namen nog niet, je hebt er geen beeld en geluid bij, je kent de initialen niet. Kortom, je wereld staat even op z'n kop.
Ja dat is idd even verwerken :haha
GGotK
Berichten: 2181
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Bezoek aan een GGiN

Bericht door GGotK »

Het is in ieder geval goed om te weten dat Jantje een potentiële GG-verlater is.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Bezoek aan een GGiN

Bericht door Jantje »

GGotK schreef:Het is in ieder geval goed om te weten dat Jantje een potentiële GG-verlater is.
Ik acht die kans inderdaad niet onmogelijk. Het is afhankelijk van verschillende factoren. Maar vooralsnog is alleen de GGiN een kerkverband wat in aanmerking komt.

En @Amstelodamense, er zijn altijd nog predikanten die (bijna) dezelfde achternaam dragen (GG vs. HHK): Baan, Bakker, G. Kater, Mulder, Schreuders, Visser, of die refereren aan de geschiedenis van de GG: Van Reenen, Roelofsen. :nananere
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Online
Geytenbeekje
Berichten: 8245
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Bezoek aan een GGiN

Bericht door Geytenbeekje »

Jantje schreef:
GGotK schreef:Het is in ieder geval goed om te weten dat Jantje een potentiële GG-verlater is.
Ik acht die kans inderdaad niet onmogelijk. Het is afhankelijk van verschillende factoren. Maar vooralsnog is alleen de GGiN een kerkverband wat in aanmerking komt.

En @Amstelodamense, er zijn altijd nog predikanten die (bijna) dezelfde achternaam dragen (GG vs. HHK): Baan, Bakker, G. Kater, Mulder, Schreuders, Visser, of die refereren aan de geschiedenis van de GG: Van Reenen, Roelofsen. :nananere
Blijf maar mooi in het zwoele zuiden Jantje :slurp
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Bezoek aan een GGiN

Bericht door Bonny »

Pas maar op. Straks is er nog een supermarkt die in plaats van voetbalplaatjes, plaatjes van kerken of dominees gaat aanbieden bij de boodschappen...
The Groom's still waiting at the altar
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Bezoek aan een GGiN

Bericht door Ambtenaar »

Jantje schreef:Nee.

Maar als ik in Barneveld zou wonen, zou ik denk ik toch voor de GGiN kiezen. Alhoewel ik de beide GG-predikanten ook zeker waardeer in hun prediking an sich.
Vreemd, ik kies gewoon altijd voor de PKN.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Bezoek aan een GGiN

Bericht door Jantje »

Ambtenaar schreef:
Jantje schreef:Nee.

Maar als ik in Barneveld zou wonen, zou ik denk ik toch voor de GGiN kiezen. Alhoewel ik de beide GG-predikanten ook zeker waardeer in hun prediking an sich.
Vreemd, ik kies gewoon altijd voor de PKN.
Prima. Dan hoop ik dat je een huis koopt in Scherpenisse of in Elspeet.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Bezoek aan een GGiN

Bericht door Ambtenaar »

Jantje schreef: Prima. Dan hoop ik dat je een huis koopt in Scherpenisse of in Elspeet.
Lijkt me verschrikkelijk om terug te keren naar Elspeet. Ook Scherpenisse heeft weinig sexappeal.
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Bezoek aan een GGiN

Bericht door Delftenaar »

Tegelijk kan ik me wel voorstellen dat er bij een verhuizing een soort heroriëntatie is. De band met de oude gemeente is weg en in een nieuwe gemeente is er nog geen band opgebouwd. In combinatie met wellicht een andere ligging van de gemeente van het eigen kerkverband kun je dan tot andere keuzes komen.
Bruna
Berichten: 1734
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Bezoek aan een GGiN

Bericht door Bruna »

Ambtenaar schreef:
Jantje schreef: Prima. Dan hoop ik dat je een huis koopt in Scherpenisse of in Elspeet.
Lijkt me verschrikkelijk om terug te keren naar Elspeet. Ook Scherpenisse heeft weinig sexappeal.
Als je vanuit Elspeet gekozen hebt voor de Randstad oid, dan is keuze voor eiland Tholen geen logische stap.
Maar velen die in de stad zijn opgegroeid kiezen weer voor het landelijke.
crossmountain
Berichten: 530
Lid geworden op: 15 jan 2019, 16:19

Re: Bezoek aan een GGiN

Bericht door crossmountain »

Delftenaar schreef:Tegelijk kan ik me wel voorstellen dat er bij een verhuizing een soort heroriëntatie is. De band met de oude gemeente is weg en in een nieuwe gemeente is er nog geen band opgebouwd. In combinatie met wellicht een andere ligging van de gemeente van het eigen kerkverband kun je dan tot andere keuzes komen.
Er zijn zelfs GG kerkenraden die leden die verhuizen adviseren om maar bij de GGiN aan te sluiten i.p.v. de GG.
Online
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Bezoek aan een GGiN

Bericht door DDD »

Laten die kerkenraden zich vooral zelf aansluiten bij de GGiN.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Bezoek aan een GGiN

Bericht door Jantje »

Ambtenaar schreef:
Jantje schreef: Prima. Dan hoop ik dat je een huis koopt in Scherpenisse of in Elspeet.
Lijkt me verschrikkelijk om terug te keren naar Elspeet. Ook Scherpenisse heeft weinig sexappeal.
Ik wist niet dat je Elspeetse roets hebt. Het speet Els wel denk ik, en dat doet het nu nog meer, nu je niet meer terug wil.

En wat betreft je laatste zin: pas maar op dat @eilander dat niet leest.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gesloten