Bezoek aan een GGiN

Gebruikersavatar
Salomo
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 jan 2020, 10:38

Re: Bezoek aan een GGiN

Bericht door Salomo »

DDD schreef:Precies.

Men weet al nauwelijks meer waarom de GGiN uit de kerk zijn gegaan. Dat is de droeve werkelijkheid.
Kan je dat uitleggen of heb je linkje met uitleg.

Ik ben namelijk zo iemand die hier nauwelijks iets vanaf weet.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Bezoek aan een GGiN

Bericht door -DIA- »

Salomo schreef:
DDD schreef:Precies.

Men weet al nauwelijks meer waarom de GGiN uit de kerk zijn gegaan. Dat is de droeve werkelijkheid.
Kan je dat uitleggen of heb je linkje met uitleg.

Ik ben namelijk zo iemand die hier nauwelijks iets vanaf weet.
Precies, dat wilde ik ook wel eens weten hoe DDD dat ziet. Was dat om niet?
En zijn de zomaar uit eigen beweging eruit gestapt? Dat roept vragen op of er wel een gedegen kennis is.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Bezoek aan een GGiN

Bericht door samanthi »

-DIA- schreef:
Salomo schreef:
DDD schreef:Precies.

Men weet al nauwelijks meer waarom de GGiN uit de kerk zijn gegaan. Dat is de droeve werkelijkheid.
Kan je dat uitleggen of heb je linkje met uitleg.

Ik ben namelijk zo iemand die hier nauwelijks iets vanaf weet.
Precies, dat wilde ik ook wel eens weten hoe DDD dat ziet. Was dat om niet?
En zijn de zomaar uit eigen beweging eruit gestapt? Dat roept vragen op of er wel een gedegen kennis is.
ze weten het zelf ook niet,
BARNEVELD – De Gereformeerde Gemeenten in Nederland gaan onderzoek doen naar drie zaken die te maken hebben met hun verhouding tot de Gereformeerde Gemeenten: de scheuring in 1953, de schorsing van ds. R. Kok en het eventuele leergeschil tussen beide kerken.
bron RD
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Bezoek aan een GGiN

Bericht door -DIA- »

samanthi schreef:
-DIA- schreef:
Salomo schreef:
DDD schreef:Precies.

Men weet al nauwelijks meer waarom de GGiN uit de kerk zijn gegaan. Dat is de droeve werkelijkheid.
Kan je dat uitleggen of heb je linkje met uitleg.

Ik ben namelijk zo iemand die hier nauwelijks iets vanaf weet.
Precies, dat wilde ik ook wel eens weten hoe DDD dat ziet. Was dat om niet?
En zijn de zomaar uit eigen beweging eruit gestapt? Dat roept vragen op of er wel een gedegen kennis is.
ze weten het zelf ook niet,
BARNEVELD – De Gereformeerde Gemeenten in Nederland gaan onderzoek doen naar drie zaken die te maken hebben met hun verhouding tot de Gereformeerde Gemeenten: de scheuring in 1953, de schorsing van ds. R. Kok en het eventuele leergeschil tussen beide kerken.
bron RD
Dat was een bericht uit 2010...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Bezoek aan een GGiN

Bericht door Piet Puk »

samanthi schreef:
-DIA- schreef:
Salomo schreef:
DDD schreef:Precies.

Men weet al nauwelijks meer waarom de GGiN uit de kerk zijn gegaan. Dat is de droeve werkelijkheid.
Kan je dat uitleggen of heb je linkje met uitleg.

Ik ben namelijk zo iemand die hier nauwelijks iets vanaf weet.
Precies, dat wilde ik ook wel eens weten hoe DDD dat ziet. Was dat om niet?
En zijn de zomaar uit eigen beweging eruit gestapt? Dat roept vragen op of er wel een gedegen kennis is.
ze weten het zelf ook niet,
BARNEVELD – De Gereformeerde Gemeenten in Nederland gaan onderzoek doen naar drie zaken die te maken hebben met hun verhouding tot de Gereformeerde Gemeenten: de scheuring in 1953, de schorsing van ds. R. Kok en het eventuele leergeschil tussen beide kerken.
bron RD
Dit is een beetje flauw om uit dit bericht te halen dat GGiN dit niet weet... Dat weten ze wel en anders was er vast wel iemand binnen de GGiN die bekend was met Wikipedia. Deze aangekondigde onderzoeken waren echter volgens mij op verzoek van de GG vanwege besprekingen die ze hierover hadden om ook eens naar zich zelf te kijken.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Bezoek aan een GGiN

Bericht door pierre27 »

Laat je niet door dergelijke hap-snap postings op de kast jagen Puk.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
sputnik
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 jan 2020, 09:18

Re: Bezoek aan een GGiN

Bericht door sputnik »

-edit-
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: RE: Re: Bezoek aan een GGiN

Bericht door Geytenbeekje »

Ronaldus schreef:
-DIA- schreef:
Ronaldus schreef:Leuk om deze draad te lezen. Vooral het beginbericht. Zo ben ik begin vorig jaar voor het eerst naar een GG dienst geweest en doe dat nog regelmatig. Ook ik had mijn vragen en verwachtingen. Ik begin me er thuis te voelen en bezoek nu ook hun studiekring.
En weet u, als er dan nieuwe mensen in de kerk komen moeten wij er voor zorgen dat ze door ons gekrakeel niet afgeschrikt worden. Weest blijde met mij!
De onderlinge discussies of wat er voor moet doorgaan kunnen soms inderdaad niet wervend overkomen. Maar ik probeer me in het verkennen van deze voor mij nieuwe gemeente te focussen op datgene wat tot mijn zaligheid mag dienen. Daar vind ik veel van in prediking, boeken en gesprekken.
Wel is er daarnaast een persoonlijke belangstelling voor de geschiedenis en positionering van kerkverbanden.
O, ben je overgeschreven naar de GG ?
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: RE: Re: RE: Re: Bezoek aan een GGiN

Bericht door Marck »

Geytenbeekje schreef:
Ronaldus schreef:
-DIA- schreef:
Ronaldus schreef:Leuk om deze draad te lezen. Vooral het beginbericht. Zo ben ik begin vorig jaar voor het eerst naar een GG dienst geweest en doe dat nog regelmatig. Ook ik had mijn vragen en verwachtingen. Ik begin me er thuis te voelen en bezoek nu ook hun studiekring.
En weet u, als er dan nieuwe mensen in de kerk komen moeten wij er voor zorgen dat ze door ons gekrakeel niet afgeschrikt worden. Weest blijde met mij!
De onderlinge discussies of wat er voor moet doorgaan kunnen soms inderdaad niet wervend overkomen. Maar ik probeer me in het verkennen van deze voor mij nieuwe gemeente te focussen op datgene wat tot mijn zaligheid mag dienen. Daar vind ik veel van in prediking, boeken en gesprekken.
Wel is er daarnaast een persoonlijke belangstelling voor de geschiedenis en positionering van kerkverbanden.
O, ben je overgeschreven naar de GG ?
Nee. Nog steeds bezoeker of gast.
Ambtenaar
Berichten: 9146
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Bezoek aan een GGiN

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef: Men weet al nauwelijks meer waarom de GGiN uit de kerk zijn gegaan. Dat is de droeve werkelijkheid.
Dat is toch logisch? Het is al meer dan 65 jaar geleden dat de wegen zich scheidden. Na verloop van tijd ervaren mensen de twee entiteiten als een feit. Niemand vraagt zich toch ook meer af waarom België en Nederland niet meer één zijn en wat nu exact de reden was waarom de Zuidelijke Nederlanden zich afscheidden van de Noordelijke Nederlanden?
Online
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Bezoek aan een GGiN

Bericht door DDD »

Dat zou in zijn algemeenheid niet erg zijn. Maar in dit concrete geval wel, omdat de vergeetachtigheid vooral in één richting gaat.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Bezoek aan een GGiN

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef:
DDD schreef: Men weet al nauwelijks meer waarom de GGiN uit de kerk zijn gegaan. Dat is de droeve werkelijkheid.
Dat is toch logisch? Het is al meer dan 65 jaar geleden dat de wegen zich scheidden. Na verloop van tijd ervaren mensen de twee entiteiten als een feit. Niemand vraagt zich toch ook meer af waarom België en Nederland niet meer één zijn en wat nu exact de reden was waarom de Zuidelijke Nederlanden zich afscheidden van de Noordelijke Nederlanden?
Juist. Net als ik nu als lid van de HHK blij ben met de prediking en niet de last van het verleden meedraag. Ik hoop dat de jeugd vooral de prediking beschouwt op inhoud en zuiverheid van evangelie ipv vermoeid te worden met negativiteit van splitsingen. Al dan niet lang geleden.
Online
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Bezoek aan een GGiN

Bericht door DDD »

Dan is het te hopen dat de HHK zich snel opheft. Want zo snel over de zonde heenstappen, is ook niet goed.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Bezoek aan een GGiN

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef:Dan is het te hopen dat de HHK zich snel opheft. Want zo snel over de zonde heenstappen, is ook niet goed.
Probeer eens te lezen.
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Bezoek aan een GGiN

Bericht door Geytenbeekje »

DDD schreef:Dan is het te hopen dat de HHK zich snel opheft. Want zo snel over de zonde heenstappen, is ook niet goed.
Tja als je wilt dat de mensen thuis gaan luisteren moet je dat doen.
Gesloten