Het collecteren tijdens de eredienst

Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Het collecteren tijdens de eredienst

Bericht door Mara »

J.C. Philpot schreef:Die paar bacteriën extra door middel van de collectezak zijn goed voor het immuunsysteem.
Ik neem aan dat je dit zegt met een bepaalde onwetendheid.
Er zijn nl. wel gevaarlijke bacteriën die doorgegeven kunnen worden aan mensen, al dan niet kwetsbaar!
We moeten niet doen alsof het nooit kwaad kan, want het kan nl. wel het geval zijn.
Ik dacht dat we inmiddels de naiviteit hieromtrent wel ontstegen zouden zijn.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Het collecteren tijdens de eredienst

Bericht door John Galt »

GIVT = Gebruik Internet Voor Tienden?
Who is John Galt? :quoi
Zeeuw
Berichten: 11625
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Het collecteren tijdens de eredienst

Bericht door Zeeuw »

Mara schreef:
J.C. Philpot schreef:Die paar bacteriën extra door middel van de collectezak zijn goed voor het immuunsysteem.
Ik neem aan dat je dit zegt met een bepaalde onwetendheid.
Er zijn nl. wel gevaarlijke bacteriën die doorgegeven kunnen worden aan mensen, al dan niet kwetsbaar!
We moeten niet doen alsof het nooit kwaad kan, want het kan nl. wel het geval zijn.
Ik dacht dat we inmiddels de naiviteit hieromtrent wel ontstegen zouden zijn.
Noem eens een bacterie verantwoordelijk voor massale en zware ziekte nav een collecte in een kerk in de afgelopen 10 jaar dan?
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Het collecteren tijdens de eredienst

Bericht door Mara »

Zeeuw schreef: Noem eens een bacterie verantwoordelijk voor massale en zware ziekte nav een collecte in een kerk in de afgelopen 10 jaar dan?
Neem van mij aan dat een longpatiënt een bepaalde bacterie kan overdragen via een collectezakje.
Als iemand in zijn hand hoest en meteen daarna het zakje beetpakt, kan hij een gevaarlijke bacterie overbrengen op een andere gemeentelid die kwetsbaar hiervoor is.
Je hoeft niet in een kramp te schieten, maar het is wel nuttig om bewust te worden van de risico's. Een "gewoon"griepvirus kan voor iemand een doodvonnis betekenen, ik dacht dat jij dat wel zou begrijpen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Het collecteren tijdens de eredienst

Bericht door Mannetje »

Maar datzelfde griepvirus kan binnen de kerk op nog 10 of meer manieren worden overgedragen.

Ik vraag mij werkelijk af of het doorgeven van de zak het risico op besmetting in de kerk veel groter maakt. Iemand die niest of hoest verspreidt veel meer virussen.
En tijdens het zingen gaan er denk ik ook heel wat rond.
-
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1468
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Het collecteren tijdens de eredienst

Bericht door Delftenaar »

Plus het keukentje wat vaak door vrijwilligers wordt schoongehouden, of juist niet.....
Zeeuw
Berichten: 11625
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Het collecteren tijdens de eredienst

Bericht door Zeeuw »

Mara schreef:
Zeeuw schreef: Noem eens een bacterie verantwoordelijk voor massale en zware ziekte nav een collecte in een kerk in de afgelopen 10 jaar dan?
Neem van mij aan dat een longpatiënt een bepaalde bacterie kan overdragen via een collectezakje.
Als iemand in zijn hand hoest en meteen daarna het zakje beetpakt, kan hij een gevaarlijke bacterie overbrengen op een andere gemeentelid die kwetsbaar hiervoor is.
Je hoeft niet in een kramp te schieten, maar het is wel nuttig om bewust te worden van de risico's. Een "gewoon"griepvirus kan voor iemand een doodvonnis betekenen, ik dacht dat jij dat wel zou begrijpen.
Ja, maar dat loop je dan toch wel op van het gewoon onder de mensen zijn denk ik.
Eens met wat Mannetje daarover schrijft.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Het collecteren tijdens de eredienst

Bericht door Hollander »

Mannetje schreef:Maar datzelfde griepvirus kan binnen de kerk op nog 10 of meer manieren worden overgedragen.

Ik vraag mij werkelijk af of het doorgeven van de zak het risico op besmetting in de kerk veel groter maakt. Iemand die niest of hoest verspreidt veel meer virussen.
En tijdens het zingen gaan er denk ik ook heel wat rond.
Deze bijdrage geef ik +10. En indien nodig +30.
Dit account wordt niet meer gebruikt.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Het collecteren tijdens de eredienst

Bericht door Zita »

Mensen die een zo extreem kwetsbare gezondheid hebben, zullen zelf voorzorgsmaatregelen moeten nemen. Je kunt daar niet het hele collectebeleid op aanpassen. Vind ik.
Chrisje72
Berichten: 1486
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Het collecteren tijdens de eredienst

Bericht door Chrisje72 »

Wat te denken van de munten die je in die zak doet? Daarvan weet je helmaal niet wat er allemaal mee gebeurd is
Kortom... goed voor je weerstand.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Het collecteren tijdens de eredienst

Bericht door Bezorgd »

Ook zo met deurklinken. En in het bijzonder een WC deur. Je wil niet weten wat je dan indirect allemaal aanraakt :haha
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Het collecteren tijdens de eredienst

Bericht door samanthi »

Bezorgd schreef:Ook zo met deurklinken. En in het bijzonder een WC deur. Je wil niet weten wat je dan indirect allemaal aanraakt :haha
:humhihi
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Het collecteren tijdens de eredienst

Bericht door Jantje »

Ik heb me ooit eens laten vertellen dat een vaatdoek op het keukenaanrecht meer bacteriën bevat.
Chrisje72 schreef:Wat te denken van de munten die je in die zak doet? Daarvan weet je helmaal niet wat er allemaal mee gebeurd is Afbeelding
Kortom... goed voor je weerstand.
Precies. En anders kunnen de diakenen ook bij de uitgang collecteren. Dat gebeurt hier op Walcheren ook nog.

Bij ons zijn er 5 diakenen. Zij collecteren allemaal. Verder zijn er 2 hulpcollectanten. En verder is er ook nog een derde hulpcollectant die zaal voor zijn rekening neemt, dat gebeurt met name tijdens de zomer. Enkele ouderlingen springen ook regelmatig bij, als dat nodig is.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD
Berichten: 28733
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Het collecteren tijdens de eredienst

Bericht door DDD »

Jantje schreef:Ik heb me ooit eens laten vertellen dat een vaatdoek op het keukenaanrecht meer bacteriën bevat.
Chrisje72 schreef:Wat te denken van de munten die je in die zak doet? Daarvan weet je helmaal niet wat er allemaal mee gebeurd is Afbeelding
Kortom... goed voor je weerstand.
Precies. En anders kunnen de diakenen ook bij de uitgang collecteren. Dat gebeurt hier op Walcheren ook nog.

Bij ons zijn er 5 diakenen. Zij collecteren allemaal. Verder zijn er 2 hulpcollectanten. En verder is er ook nog een derde hulpcollectant die zaal voor zijn rekening neemt, dat gebeurt met name tijdens de zomer. Enkele ouderlingen springen ook regelmatig bij, als dat nodig is.
Als je die gewoon enkele keren per dag in de was doet, zal dat wel meevallen.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Het collecteren tijdens de eredienst

Bericht door Mara »

Zoals altijd begrijpt niemand zogenaamd wat het probleem kan zijn. Waarom zou je daar moeite voor doen?
Je bent zelf gezond, hebt een goede weerstand, dus iedereen moet dan niet zo zeuren.
Fijn dat een gezond persoon toch nog bewust is hiervan.
helma schreef:Gistermiddag had ik in de kerk een paar keer flinke hoestbui. Toen de collectezak voorbij was dacht ik toch wel wat bezwaard aan het virus wat ik zou hebben kunnen achterlaten :?
Het is vaak de ver van mijn bed show, totdat het iemand treft in je omgeving.
Nogmaals, je hoeft niet in een kramp te schieten door een collectezakje, maar het is ook niet alleen de verantwoordelijkheid van de kwetsbare mensen in je gemeente.
Wie zich ziek voelt, of in zijn handen hoest, proest en niest, moet zich verantwoordelijk voelen voor het welzijn van een ander.
Wat is daar nu zo raar aan???
Je bouwt geen weerstand op door in aanraking te komen met de narigheid van een ander.
Hoe naief kun je zijn door dat te denken.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie