Hoeden en andere mode (uit: Gebruiken bij begrafenissen)

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23836
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Hoeden en andere mode (uit: Gebruiken bij begrafenissen)

Bericht door refo »

Mannetje schreef:Tegen de tijdgeest het Woord!
Niemand zegt dat het makkelijk is voor een man om zich voor zijn vrouw op te offeren, daarom roept de Schrift er toe op om het, ziende op Christus, wel te doen. Als iedereen het uit zichzelf deed, zou Efeze 5 overbodig zijn.
Hetzelfde voor het dienen van de man door de vrouw. 'Hem noemende haar heer' Dat ligt ons niet zo, zeker niet in onze tijd. Maar juist daarom de oproep in de Schrift.

Geen ja maars bij de Bijbelse boodschap over het huwelijk, maar het buigen onder het gezag van deze boodschap, in het diepe besef dat dit slechts kan door Gods genade, ziende op Christus.
Wanneer noemde Sara Abraham 'haar heer'? Onder welke omstandigheid?
Mannetje
Berichten: 7734
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Hoeden en andere mode (uit: Gebruiken bij begrafenissen)

Bericht door Mannetje »

Lees Genesis 18 en 1 Petrus 3.
-
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Hoeden en andere mode (uit: Gebruiken bij begrafenissen)

Bericht door Mara »

Mannetje schreef: @mara: uit alle informatie die je hier gedeeld hebt, heb ik nimmer het idee gekregen dat je in je huwelijk te maken hebt met narcisme. Ook van ASS heb ik die indruk niet gekregen, maar het kan zijn dat ik signalen gemist heb.
Dat niet. Maar ik maak het van heel dichtbij mee. Hoe verwoestend dat is. En zelfs met vrome praatjes wordt gladgestreken door goedbedoelende broeders die zich niet verdiepen in deze problematiek.
Dus dan komen ze met woorden als dienen, bukken, de minste zijn, dankbaarheid tonen en maken de wonden nog even wat dieper.
Maar ondertussen.
En natuurlijk moet je van het gemiddelde, het normale uitgaan. Maar er is te weinig oog voor deze problemen.
En dat bedoel ik met zo hard slaan, dat je meer kwaad dan goed doet.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie