Hoeden en andere mode (uit: Gebruiken bij begrafenissen)

Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Gebruiken bij begrafenissen (uit: GG)

Bericht door Hollander »

Mara schreef:Kijk dan maar uit dat je geen ANWB stelletje wordt. :D
Nee, verre van. 1) Onze kleurcodes liggen redelijk ver uit elkaar. 2) Onze smaken, over wat bij 'de ander' past, verschillen best wel veel. 3) We zijn allebei totaal ongevoelig voor genderneutrale keuzes.

Ps. Ik behoor niet bij de oudere generatie. In onze vriendengroep kopen, voor zover ik weet, alle stellen met elkaar hun kleding.
Dus misschien is het wel allemaal niet zóóóó van de vorige eeuw.
Dit account wordt niet meer gebruikt.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Gebruiken bij begrafenissen (uit: GG)

Bericht door Dodo »

Serieus, waarom keur je elkaars kleren? Ik trek aan wat ik wil, en ik hou rekening met zijn ideeën hierover, en vice versa. Maar wij keuren geen dingen goed of af.
Soms zeg ik: deze trui staat je niet geweldig, of ik zeg: je moet bij deze broek eigenlijk niet overhemd dragen. Maar dat is het ongeveer, als hij het toch doet moet hij dat zelf weten.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Gebruiken bij begrafenissen (uit: GG)

Bericht door Mara »

Hollander schreef:
Mara schreef:Kijk dan maar uit dat je geen ANWB stelletje wordt. :D
Nee, verre van. 1) Onze kleurcodes liggen redelijk ver uit elkaar. 2) Onze smaken, over wat bij 'de ander' past, verschillen best wel veel. 3) We zijn allebei totaal ongevoelig voor genderneutrale keuzes.
Maar net als Dodo begrijp ik het nog steeds niet.
Je hebt beiden een eigen smaak ontwikkeld (als het goed is dan, maar daar ga ik van uit) dan trouw je met iemand en moet je opeens de goedkeuring van de ander krijgen.
Mijn man heeft een voorkeur voor donkere kleding, hij houdt niet van lichte jassen en broeken.
Maar ik houd niet van donkere kleding, het maakt dat ik er somber en ouder uitziet.
Hoe los je dat dan op?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Gebruiken bij begrafenissen (uit: GG)

Bericht door Hollander »

Dodo schreef:Serieus, waarom keur je elkaars kleren?
Omdat we het allebei belangrijk vinden dat de ander goed en leuk gekleed uitziet.
Ik trek aan wat ik wil, en ik hou rekening met zijn ideeën hierover, en vice versa. Maar wij keuren geen dingen goed of af.
Soms zeg ik: deze trui staat je niet geweldig, of ik zeg: je moet bij deze broek eigenlijk niet overhemd dragen. Maar dat is het ongeveer, als hij het toch doet moet hij dat zelf weten.
De twee genoemde uitspraken herken ik. Het gevolg is bij ons dat we allebei ervoor kiezen die kleding niet te kopen.

Ik ben wel benieuwd waarom dat zo vorige eeuwig zou moeten zijn?
Dit account wordt niet meer gebruikt.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Gebruiken bij begrafenissen (uit: GG)

Bericht door Dodo »

Ik vind dat ook belangrijk. Maar dat betekent voor mij niet dat ik hem vertel wat hij aan kan trekken, of andersom. Misschien omdat hij geen extreme smaak heeft, meestal koopt hij leuke dingen.
Overigens kan het nog erger: we zijn een keer uit eten geweest met een stel, waarbij de een voor de ander bestelde. Die vond dat nog best ook. Ik ben niet heel geëmancipeerd denk ik, maar dat zou ik niet accepteren.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Gebruiken bij begrafenissen (uit: GG)

Bericht door Hollander »

Mara schreef:Maar net als Dodo begrijp ik het nog steeds niet.
Je hebt beiden een eigen smaak ontwikkeld (als het goed is dan, maar daar ga ik van uit) dan trouw je met iemand en moet je opeens de goedkeuring van de ander krijgen.
Ja, we hebben allebei een eigen smaak en kozen in ons vrijgezellentijdperk helemaal onze eigen kleding. Het is in ons huwelijk dan ook géén goedkeurig moeten krijgen, maar allebei goedkeuring willen krijgen.
Mijn man heeft een voorkeur voor donkere kleding, hij houdt niet van lichte jassen en broeken.
Maar ik houd niet van donkere kleding, het maakt dat ik er somber en ouder uitziet.
Hoe los je dat dan op?
Hoe jij dat kan oplossen, weet ik niet. Mijn vrouw houdt van donkere of witte kleding, terwijl ik vrolijke kleuren bij haar vind passen. Uitkomst is dus vaak dat de grondkleur donker of wit is en daar een vrolijke kleur bij wordt gekozen bij een bijpassend kledingstuk.

Het uitgangspunt is bij ons allebei dat we kleding dragen die we samen leuk, mooi en goed vinden. Juist dat uitgangspunt heeft bij ons allebei ervoor gezorgd dat de eigen smaak een positieve aanvulling heeft gekregen. Ik vind het eerlijk gezegd ook een stukje van het samen leven en samen delen.
Dit account wordt niet meer gebruikt.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Gebruiken bij begrafenissen (uit: GG)

Bericht door Hollander »

Dodo schreef:Ik vind dat ook belangrijk. Maar dat betekent voor mij niet dat ik hem vertel wat hij aan kan trekken, of andersom.
Nee, dat doen wij ook niet. Maar wat in de kast hangt en ligt, is voor 95% door beiden goedgekeurd. Dus daarna kan je in principe kiezen wat je wilt.

Maar ik ben nog steeds benieuwd waarom dat zo van de vorige eeuw is. Het schijnt na een aantal berichten toch een moeilijke, niet te beantwoorden vraag te zijn. :)
Dit account wordt niet meer gebruikt.
orgeltje
Berichten: 47
Lid geworden op: 07 mar 2018, 10:07

Re: Gebruiken bij begrafenissen (uit: GG)

Bericht door orgeltje »

@Hollander, @Dodo, @Mara, @Bauke, @Klavart, @Jantje, hebben jullie, ondanks dat anderen er ook al op gewezen hebben, nog niet door dat jullie in een verkeerd topic aan het discussiëren zijn? Eigenlijk stuitend dat jullie hier in dit topic mee door gaan.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Gebruiken bij begrafenissen (uit: GG)

Bericht door Hollander »

orgeltje schreef:@Hollander, @Dodo, @Mara, @Bauke, @Klavart, @Jantje, hebben jullie, ondanks dat anderen er ook al op gewezen hebben, nog niet door dat jullie in een verkeerd topic aan het discussiëren zijn? Eigenlijk stuitend dat jullie hier in dit topic mee door gaan.
Jawel, dat heb ik wel door. Zo stuitend is dat niet, maar wel hinderlijk, daarom schreef ik: "Maar ik vind het wel interessante uitspraken van Mara en Dodo. Zeker de grote verbazing die geuit wordt. Van mij mogen deze berichten best naar een ander (meer geschikt) topic worden verplaatst."

En aangezien voor dat laatste een moderator voor nodig is... ;) @mods, kan dit verplaatst worden naar een meer geschikt topic?
Laatst gewijzigd door Hollander op 06 nov 2019, 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Dit account wordt niet meer gebruikt.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3977
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Gebruiken bij begrafenissen (uit: GG)

Bericht door Terri »

Hollander schreef:
Dodo schreef:Ik vind dat ook belangrijk. Maar dat betekent voor mij niet dat ik hem vertel wat hij aan kan trekken, of andersom.
Nee, dat doen wij ook niet. Maar wat in de kast hangt en ligt, is voor 95% door beiden goedgekeurd. Dus daarna kan je in principe kiezen wat je wilt.

Maar ik ben nog steeds benieuwd waarom dat zo van de vorige eeuw is. Het schijnt na een aantal berichten toch een moeilijke, niet te beantwoorden vraag te zijn. :)
Ik lees/hoor die kreet wel vaker, is wat van deze eeuw denk ik :huhu
Ik ben van de vorige eeuw, dus waarschijnlijk doe ik alles vorige-eeuw-achtig. :)
orgeltje
Berichten: 47
Lid geworden op: 07 mar 2018, 10:07

Re: Gebruiken bij begrafenissen (uit: GG)

Bericht door orgeltje »

Hollander schreef:
orgeltje schreef:@Hollander, @Dodo, @Mara, @Bauke, @Klavart, @Jantje, hebben jullie, ondanks dat anderen er ook al op gewezen hebben, nog niet door dat jullie in een verkeerd topic aan het discussiëren zijn? Eigenlijk stuitend dat jullie hier in dit topic mee door gaan.
Jawel, dat heb ik wel door. Vandaar dat ik schreef: "Maar ik vind het wel interessante uitspraken van Mara en Dodo. Zeker de grote verbazing die geuit wordt. Van mij mogen deze berichten best naar een ander (meer geschikt) topic worden verplaatst."
En aangezien voor dat laatste een moderator voor nodig is... ;)
Maar als je zelf vindt dat dit niet het juiste topic is, dan stop je toch gewoon met posten?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gebruiken bij begrafenissen (uit: GG)

Bericht door Jantje »

Misschien wordt dit dan de vuurdoop van onze nieuwe moderator, om het draadje af te splitsen? :nananere
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33252
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gebruiken bij begrafenissen (uit: GG)

Bericht door Tiberius »

Jantje schreef:Misschien wordt dit dan de vuurdoop van onze nieuwe moderator, om het draadje af te splitsen? :nananere
:garde (nog één keer voorgedaan ;) ).
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gebruiken bij begrafenissen (uit: GG)

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:
Jantje schreef:Misschien wordt dit dan de vuurdoop van onze nieuwe moderator, om het draadje af te splitsen? :nananere
:garde (nog één keer voorgedaan ;) ).
Goed zo! :super
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Gebruiken bij begrafenissen (uit: GG)

Bericht door Mara »

Tiberius schreef:
Jantje schreef:Misschien wordt dit dan de vuurdoop van onze nieuwe moderator, om het draadje af te splitsen? :nananere
:garde (nog één keer voorgedaan ;) ).
:hi
Thanks.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie