Hoeden en andere mode (uit: Gebruiken bij begrafenissen)

Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Hoeden en andere mode (uit: Gebruiken bij begrafenissen)

Bericht door Hollander »

Dodo schreef:Ik ken iemand die elke dag de kleding voor haar man neerlegt.
Brood smeren heb ik nooit gedaan, ook niet voor de kinderen.
Kaartjes sturen doe ik vaak, maar als hij het belangrijk vindt dat er een kaartje naar iemand gaat die hij het beste kent, schrijft hij dat.
Dingen in huis aanschaffen doen we wel samen, hij moet er net zo goed tegenaan kijken en mee leven.
Dat komt vrijwel helemaal overeen met hier.

Ik ben toch nog benieuwd naar een antwoord op de drie keer eerder door mij gestelde vraag. ;)
Dit account wordt niet meer gebruikt.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10439
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Hoeden en andere mode (uit: Gebruiken bij begrafenissen)

Bericht door Orchidee »

Hahaha wat ben ik dan heerlijk ouderwets en oubollig
Mijn man vind het heerlijk dat ik zijn kleding koop en meestal ook klaar leg
Dat is zo gegroeid en we kennen elkaar inmiddels zo goed dat dat geen enkel probleem oplevert.
Toen hij nog werkte maakte ik vaak zijn lunchpakketje klaar en nu maakt mijn man vaak mijn ontbijtje én lunch voor mij klaar
Mijn tante en nicht kopen ook alle kleding (behalve sokken en ondergoed) bij de kringloop.
Ze hebben altijd leuke kleding, zien er nooit oubollig of armoedig uit maar ik kan er nooit slagen

O ja ontbijt en lunch voor de kinderen heb ik ook altijd klaargemaakt t/m de middelbare school
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Hoeden en andere mode (uit: Gebruiken bij begrafenissen)

Bericht door Geytenbeekje »

Orchidee schreef:Hahaha wat ben ik dan heerlijk ouderwets en oubolligAfbeelding
Mijn man vind het heerlijk dat ik zijn kleding koop en meestal ook klaar legAfbeelding
Dat is zo gegroeid en we kennen elkaar inmiddels zo goed dat dat geen enkel probleem oplevert.
Toen hij nog werkte maakte ik vaak zijn lunchpakketje klaar en nu maakt mijn man vaak mijn ontbijtje én lunch voor mij klaarAfbeeldingAfbeelding
Mijn tante en nicht kopen ook alle kleding (behalve sokken en ondergoed) bij de kringloop.
Ze hebben altijd leuke kleding, zien er nooit oubollig of armoedig uit maar ik kan er nooit slagenAfbeelding
Vragen waar ze het halen.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10439
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Hoeden en andere mode (uit: Gebruiken bij begrafenissen)

Bericht door Orchidee »

Geytenbeekje schreef:
Orchidee schreef:Hahaha wat ben ik dan heerlijk ouderwets en oubolligAfbeelding
Mijn man vind het heerlijk dat ik zijn kleding koop en meestal ook klaar legAfbeelding
Dat is zo gegroeid en we kennen elkaar inmiddels zo goed dat dat geen enkel probleem oplevert.
Toen hij nog werkte maakte ik vaak zijn lunchpakketje klaar en nu maakt mijn man vaak mijn ontbijtje én lunch voor mij klaarAfbeeldingAfbeelding
Mijn tante en nicht kopen ook alle kleding (behalve sokken en ondergoed) bij de kringloop.
Ze hebben altijd leuke kleding, zien er nooit oubollig of armoedig uit maar ik kan er nooit slagenAfbeelding
Vragen waar ze het halen.
Dat weet ik wel maar heb er geen oog voor en/of ze hebben mijn maten niet AfbeeldingAfbeelding
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Hoeden en andere mode (uit: Gebruiken bij begrafenissen)

Bericht door Ambtenaar »

Jantje schreef:Wat een vreselijk denigrerende opmerking! :bobo Ik begrijp niet dat je daarin niet de zorgzaamheid van je vrouw waardeert.
Dat waardeer ik zeker, maar vind het nogal gemakzuchtig van de man.
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Hoeden en andere mode (uit: Gebruiken bij begrafenissen)

Bericht door Ambtenaar »

merel schreef:Ik denk dat de meeste mannen hier de maten van hun vrouw ook niet weten. Is dat ook te onafhankelijk?
Die weet ik wel.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18723
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Hoeden en andere mode (uit: Gebruiken bij begrafenissen)

Bericht door helma »

Wij vinden samen winkelen best gezellig. Maar we doen het ook gerust alleen. Kleding kopen kan hij zelf. Ik vind zijn mening wb mijn kleding wel belangrijk. Hij heeft meer oog voor een goede pasvorm (goed genaaid e.d.) dan ik. Komt doordat hij in het verleden veel achter de naaimachine gezeten heeft.

Mijn man is heel zelfstandig. Hij kan alles zelf. Maar hij hoeft niet alles zelf te doen. Het is net hoe het uitkomt. We wisselen elkaar af.

Meestal is hij zaterdags wat eerder uit bed dan ik. (doordeweeks is het andersom) Dan zet hij altijd al een was aan. Ook doet hij meestal de week boodschappen. Dat is nog van de tijd dat alle kinderen klein waren. Hij doet het graag en ik eigenlijk niet. Goed geregeld zo...
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Hoeden en andere mode (uit: Gebruiken bij begrafenissen)

Bericht door samanthi »

Ambtenaar schreef:
Jantje schreef:Wat een vreselijk denigrerende opmerking! :bobo Ik begrijp niet dat je daarin niet de zorgzaamheid van je vrouw waardeert.
Dat waardeer ik zeker, maar vind het nogal gemakzuchtig van de man.
Dat zou wél zo zijn als de man zegt: jij moet mijn brood smeren, maar het is toch anders als je voor elkaar zorgt?
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Hoeden en andere mode (uit: Gebruiken bij begrafenissen)

Bericht door windorgel »

Zeker Samanthi, dat is liefdevolle zorgzaamheid over en weer. Fijn als dat er mag en kan zijn!
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Hoeden en andere mode (uit: Gebruiken bij begrafenissen)

Bericht door samanthi »

windorgel schreef:Zeker Samanthi, dat is liefdevolle zorgzaamheid over en weer. Fijn als dat er mag en kan zijn!
Dankjewel, helaas proef ik, bij meerdere, wat weerstand hiertegen, is dit de tijdgeest? Ieder voor zich, de ander moet maar voor zichzelf zorgen?

Man en vrouw zijn gelijk? Ik weet het niet, maar heb er zeker geen fijn gevoel over.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Hoeden en andere mode (uit: Gebruiken bij begrafenissen)

Bericht door Mara »

O dan ben ik toch nog voor een gedeelte vorige eeuw en oubollig, :D
Ik maak elke dag de lunchpakketjes klaar.
Ik heb weleens getwijfeld of het niet te betuttelend was, maar diverse oudere dames hebben mij verzekerd dat hun kinderen er met dankbaarheid op terugzien.
Want de rest van hun leven is er niemand die diezelfde zorgzaamheid betracht, zoals hun moeder dat deed.En dat is echt een uitstervende generatie, hoor ik van (schoon)dochters, maar lees ik ook op dit forum.
Er is m.i. niets mis met zorgzaam zijn, dat is iets anders dan betuttelen en frutten.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Hoeden en andere mode (uit: Gebruiken bij begrafenissen)

Bericht door Bonny »

Smeerde jullie moeder ook jullie brood toen je nog naar school ging? Hier niet hoor. Het mankeerde ons niet aan de vingers :D .

Kleren haal ik zelf, ik heb daar een prima kijk op wat mij staat en niet staat. Een vrouw heb ik niet, dus daar hoef ik ook niet achteraan te sjokken :haha
The Groom's still waiting at the altar
Bertiel
Berichten: 4610
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Hoeden en andere mode (uit: Gebruiken bij begrafenissen)

Bericht door Bertiel »

Mijn moeder heeft tot ik uit huis ging op werkdagen m’n trommeltje gevuld. Nu moet ik het zelf doen en dat lukt vrij aardig.
Voor kleding heb ik wat adviescommissies die mee kijken als ik op Zalando wat uit zoek.
En die 1 x per 10 jaar dat ik een pak uitzoek dan doe ik dat zelf.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Hoeden en andere mode (uit: Gebruiken bij begrafenissen)

Bericht door Dodo »

Hollander schreef:
Ik ben toch nog benieuwd naar een antwoord op de drie keer eerder door mij gestelde vraag. ;)
Het is een karakterdingetje denk ik. Ik heb helemaal niet de behoefte om te bepalen hoe hij er uit moet zien. Alleen als het echt gek is, zeg ik er wat van. Ik zou ook van mijn stoel vallen als hij zou zeggen: dat blauwe shirt staat je mooier dan dat groene, dat soort dingen ziet hij helemaal niet. We vinden kleren ook allebei niet zo belangrijk eigenlijk.
Daarnaast zou ik het een ontzaggelijk vervelende tijdsbesteding vinden om samen kleren te moeten kopen. Ik neus liever in mijn eentje in de rekken, en hij ook denk ik. Hij koopt nog wel eens wat in Duitsland, als hij daar voor zijn werk is.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4085
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Hoeden en andere mode (uit: Gebruiken bij begrafenissen)

Bericht door Maanenschijn »

Wij kopen vaak onafhankelijk van elkaar onze kleren, soms gaan we samen.

Voor mijn vrouw gaan we nooit samen. Ik wordt alleen geacht te zeggen dat het erg mooi is, als ze thuis komt. Dat lukt niet altijd even goed :).
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Plaats reactie