Kerktijden

Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Kerktijden

Bericht door Roos2018 »

-DIA- schreef: Mp4 bestand is redelijk zwaar zo te zien.
Dat klopt, ongeveer een kwartiertje downloaden. :)
Kan je later bijvoorbeeld op een USB stick exporteren, dan hoeft het geen ruimte meer op je harde schijf in te nemen.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kerktijden

Bericht door -DIA- »

Roos2018 schreef:
-DIA- schreef: Mp4 bestand is redelijk zwaar zo te zien.
Dat klopt, ongeveer een kwartiertje downloaden. :)
Kan je later bijvoorbeeld op een USB stick exporteren, dan hoeft het geen ruimte meer op je harde schijf in te nemen.
Nou een kwartiertje... binnen 8 à 9 minuten...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Kerktijden

Bericht door Roos2018 »

-DIA- schreef:
Roos2018 schreef:
-DIA- schreef: Mp4 bestand is redelijk zwaar zo te zien.
Dat klopt, ongeveer een kwartiertje downloaden. :)
Kan je later bijvoorbeeld op een USB stick exporteren, dan hoeft het geen ruimte meer op je harde schijf in te nemen.
Nou een kwartiertje... binnen 8 à 9 minuten...
Wij wonen wat verder weg ... ;)
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Kerktijden

Bericht door Roos2018 »

Ik ken deze dominee niet, maar als het goed is maakt dat niet uit.
Wij hebben hier nog geen kerk (al zijn we wel bezig om met nog wat families een kerk te kunnen stichten in de toekomst).
Daarom ben ik blij dat we vanuit Nederland preken kunnen downloaden om alvast een zondagse dienst als gezin te kunnen beluisteren en bij voorkeur ook te kunnen zien.
De tv dienst heeft wel een voorkeur voor ons om onze kinderen daarbij fysiek te kunnen betrekken.
Daarom ben ik blij dat @DIA de link naar de kerk in Enter beschikbaar heeft gesteld.
Zo kunnen we als gezin tenminste 1 keer per zondag een preek zien/beluisteren.
Dat doen we bij voorkeur ´s avonds, zittend op de veranda van ons huis, in de weidse stilte van ons landbouwgebied waar we de vogels horen fluiten en de krekels geluid horen maken en de bergen en de zonsondergang kunnen zien, en de zomerse lucht kunnen ruiken.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kerktijden

Bericht door merel »

Roos2018 schreef:Ik ken deze dominee niet, maar als het goed is maakt dat niet uit.
Wij hebben hier nog geen kerk (al zijn we wel bezig om met nog wat families een kerk te kunnen stichten in de toekomst).
Daarom ben ik blij dat we vanuit Nederland preken kunnen downloaden om alvast een zondagse dienst als gezin te kunnen beluisteren en bij voorkeur ook te kunnen zien.
De tv dienst heeft wel een voorkeur voor ons om onze kinderen daarbij fysiek te kunnen betrekken.
Daarom ben ik blij dat @DIA de link naar de kerk in Enter beschikbaar heeft gesteld.
Zo kunnen we als gezin tenminste 1 keer per zondag een preek zien/beluisteren.
Dat doen we bij voorkeur ´s avonds, zittend op de veranda van ons huis, in de weidse stilte van ons landbouwgebied waar we de vogels horen fluiten en de krekels geluid horen maken en de bergen en de zonsondergang kunnen zien, en de zomerse lucht kunnen ruiken.
Jullie waren in Nederland toch lid van de cgk? Ik weet nog wel een cgk waar je ook met beeld mee kan kijken.
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Kerktijden

Bericht door windorgel »

Roos2018, de kerkdienst van gisteravond was van de GG die doordeweeks de diensten belegt in het gebouw van de Gereformeerde kerk. De zondagse diensten zijn dus van de Gereformeerde kerk.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kerktijden

Bericht door -DIA- »

windorgel schreef:Roos2018, de kerkdienst van gisteravond was van de GG die doordeweeks de diensten belegt in het gebouw van de Gereformeerde kerk. De zondagse diensten zijn dus van de Gereformeerde kerk.
Dat is inderdaad een heel groot verschil.
Maar de eerstkomende dinsdagen zijn er weekdiensten die door de GG van Enter worden belegd. Men mag het kerkgebouw van de plaatselijke Gereformeerde Kerk (PKN) huren omdat het eigen kerkgebouw te klein is.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Kerktijden

Bericht door Bezorgd »

-DIA- schreef:
Bezorgd schreef:
DDD schreef:Die preekjas heeft hij van zijn nieuwe gemeente gekregen.

Oke, dat wist ik niet. Het ziet er ouderwets uit.
Maar goed, het gaat om de inhoud.
Er worden mooie dingen gezegd in de preek. Dat het zuurdesem zo dichtbij ons is in de vorm van Gods Woord.
En dat dat zuurdesem zomaar in ons hart van meel gebracht kan worden.
Hij waarschuwde voor de gedachte die onder ons heerst dat er een heel bijzonder iets plaats moet vinden.
Hij gaf ook aan dat er veel reformatorische zwaarheid en degelijkheid kan zijn wat het zuurdesem mist.

De mogelijkheid werd gewezen. Wijst zelfs op de eenvoudigheid hoe de Heere soms werkt.
Het viel me op dat hij ruimte gaf voor verschillende wegen,
Maar het lijkt alsof de prediker soms vergeet dat juist de prediking de bediening der verzoening is.
Hoewel, hij zegt wel dat een kind zomaar net als Samuel een woord in een preek horen kan, en bekeerd de kerk uit kan gaan.
Anderzijds wees hij later wel weer een weg dat het gewoon lange tijd duurt voor dat er een doorbraak komt.
'Je gaat echt niet de volgende keer aan het Avondmaal"
Dat vond ik tegenstrijdig en eigenlijk ook wat onbijbels.
Jammer zijn de vele verhaaltjes.
Opzich wel mooi om te horen, maar een preek moet je gebruiken voor woordverkondiging, denk ik dan.
Hoewel het ook wel mooi was dat hij zo wees op het gezegend sterven van ds Paul en ds Blok.
Hij eindigde overigens met een mooie regel uit een gezang.
Maar toch, eerlijk, ik was positief verrast.
Ik wil hier liever niet verder op in gaan. Het doet me wel goed dat er toch geluisterd is. Toch vind ik het een beetje verwarrend wat hier wordt gezegd. En ik denk dat dit ook komt omdat er weinig zulke preken te beluisteren zijn. Er niet iets gezegd wat tegenstrijdig is. Het moet niet uit het verband gerukt worden. Verhaaltjes.... Tja... maar dan hoor je wel eens wat uit de praktijk. Ik lees ook van Paulus hoe hij meerdere malen zijn bekering heeft verteld als hij ter verantwoording werd geroepen. En dat legde beslag: Gij beweegt mij bijna een christen te worden. Zoals gezegd, ik ga er niet verder op in, omdat dit de het stichtelijke kan wegnemen.
Met alle respect DIA, ik ben gewoon positief en toch zeg je dat ik het uit het verband ruk. Dat vind ik dan weer jammer.
Ik had zeker van jou een andere reactie op mijn positieve preekbespreking verwacht.
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Kerktijden

Bericht door Roos2018 »

merel schreef:
Roos2018 schreef:Ik ken deze dominee niet, maar als het goed is maakt dat niet uit.
Wij hebben hier nog geen kerk (al zijn we wel bezig om met nog wat families een kerk te kunnen stichten in de toekomst).
Daarom ben ik blij dat we vanuit Nederland preken kunnen downloaden om alvast een zondagse dienst als gezin te kunnen beluisteren en bij voorkeur ook te kunnen zien.
De tv dienst heeft wel een voorkeur voor ons om onze kinderen daarbij fysiek te kunnen betrekken.
Daarom ben ik blij dat @DIA de link naar de kerk in Enter beschikbaar heeft gesteld.
Zo kunnen we als gezin tenminste 1 keer per zondag een preek zien/beluisteren.
Dat doen we bij voorkeur ´s avonds, zittend op de veranda van ons huis, in de weidse stilte van ons landbouwgebied waar we de vogels horen fluiten en de krekels geluid horen maken en de bergen en de zonsondergang kunnen zien, en de zomerse lucht kunnen ruiken.
Jullie waren in Nederland toch lid van de cgk? Ik weet nog wel een cgk waar je ook met beeld mee kan kijken.
Dat klopt @merel, officieel zijn we dat nu niet meer omdat we niet meer in Nederland wonen, maar iemand is zo aardig geweest om via pb een aantal links door te sturen.
We zien dat echter wel als een tijdelijke oplossing.
Verder hopen we hier "het kerkelijke erf" de komende tijd te zullen verkennen.
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Kerktijden

Bericht door Mistig »

DDD schreef:Die preekjas heeft hij van zijn nieuwe gemeente gekregen.
Kleine correctie op oud berichtje.
Deze preekjas heeft hij betaald van geld wat hij voor zijn verjaardag heeft gekregen.
Zo heeft hij het zelf tenminste neergeschreven.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Kerktijden

Bericht door HersteldHervormd »

Roos2018 schreef:
-DIA- schreef:
Roos2018 schreef:
-DIA- schreef: Mp4 bestand is redelijk zwaar zo te zien.
Dat klopt, ongeveer een kwartiertje downloaden. :)
Kan je later bijvoorbeeld op een USB stick exporteren, dan hoeft het geen ruimte meer op je harde schijf in te nemen.
Nou een kwartiertje... binnen 8 à 9 minuten...
Wij wonen wat verder weg ... ;)
Wonen jullie niet in Nederland?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kerktijden

Bericht door -DIA- »

HersteldHervormd schreef:
Roos2018 schreef:
-DIA- schreef: Nou een kwartiertje... binnen 8 à 9 minuten...
Wij wonen wat verder weg ... ;)
Wonen jullie niet in Nederland?
Ik wel, maar Roos kon wel eens wat verder weg wonen...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Kerktijden

Bericht door HersteldHervormd »

-DIA- schreef:
HersteldHervormd schreef:
Roos2018 schreef:
-DIA- schreef: Nou een kwartiertje... binnen 8 à 9 minuten...
Wij wonen wat verder weg ... ;)
Wonen jullie niet in Nederland?
Ik wel, maar Roos kon wel eens wat verder weg wonen...
Ja ik was eigenlijk ook wel benieuwd inderdaad waar Roos woont
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Kerktijden

Bericht door Roos2018 »

HersteldHervormd schreef: Wonen jullie niet in Nederland?
Nee, wij wonen sinds afgelopen voorjaar in Amerika, in CA (California).
Dat heb ik bewust bij "locatie" vermeld omdat we een tijdverschil van 9 uur hebben.
DDD
Berichten: 28485
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kerktijden

Bericht door DDD »

Mistig schreef:
DDD schreef:Die preekjas heeft hij van zijn nieuwe gemeente gekregen.
Kleine correctie op oud berichtje.
Deze preekjas heeft hij betaald van geld wat hij voor zijn verjaardag heeft gekregen.
Zo heeft hij het zelf tenminste neergeschreven.
Dat is voor de belasting in ieder geval een stuk gunstiger :D
Plaats reactie