Bevindelijk Nederland

Piet Puk
Berichten: 5440
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Bevindelijk Nederland

Bericht door Piet Puk »

HersteldHervormd schreef:
Piet Puk schreef:
HersteldHervormd schreef: Gister was ik onder de bediening van ds Geuze (GGiN). Hij schetse vooral hoe de mens was, en daar hij helemaal gelijk in. Hij schetse ook hoe God is, daar had hij ook gelijk in, misschien miste ik wel wat, maargoed, wat hij zei klopte allemaal. Ik dacht alleen onder de preek: En hoe nu verder? Maar dat kwam niet, er kwam geen verder, hij zei amen. Niks geen oproep tot bekering, dat kan ik nog enigzins begrijpen, maar ook geen oproep tot gebed. Dat vind ik wel ernstig. De Heere wil erom gebeden worden.

Kijk ik ben het ook niet eens met alle zaken van wat er gedacht word overal, alleen enige voorzichtigheid is wel wat waard, maar dat is puur wat ik vind.
Ik neem aan dat je hierover ds. Geuze eerst gebeld heb, voor je dit op Refoforum plaatste. Wat was zijn reactie hierop?
Natuurlijk niet, er word hier best wel wat over wie dan ook gezegd, en nu had ik in ene de dominee moeten bellen? Ik heb wel getwijfeld om hem een email te sturen, alleen toch (of nog) niet gedaan.
Dus ik begrijp dat ds. Geuze kritiek op zijn prediking op Refoforum moet lezen? Nou heb ik inmiddels begrepen dat ongetwijfeld deze opmerkingen bij ds. Geuze terecht zal komen, dus wie weet...
Framboos
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: Bevindelijk Nederland

Bericht door Framboos »

Geytenbeekje schreef:Wat ik altijd mis in die kerken is de oproep om te strijden tegen de de wereld. De duivel en het eigen vlees
Die kerken? Welke bedoel je? En altijd?

Even verderop schrijf je dat je die dominees niet meer beluisterd, hoe kun je dan wat missen bij ze?
HersteldHervormd
Berichten: 6068
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Bevindelijk Nederland

Bericht door HersteldHervormd »

Piet Puk schreef:
HersteldHervormd schreef:
Piet Puk schreef:
HersteldHervormd schreef: Gister was ik onder de bediening van ds Geuze (GGiN). Hij schetse vooral hoe de mens was, en daar hij helemaal gelijk in. Hij schetse ook hoe God is, daar had hij ook gelijk in, misschien miste ik wel wat, maargoed, wat hij zei klopte allemaal. Ik dacht alleen onder de preek: En hoe nu verder? Maar dat kwam niet, er kwam geen verder, hij zei amen. Niks geen oproep tot bekering, dat kan ik nog enigzins begrijpen, maar ook geen oproep tot gebed. Dat vind ik wel ernstig. De Heere wil erom gebeden worden.

Kijk ik ben het ook niet eens met alle zaken van wat er gedacht word overal, alleen enige voorzichtigheid is wel wat waard, maar dat is puur wat ik vind.
Ik neem aan dat je hierover ds. Geuze eerst gebeld heb, voor je dit op Refoforum plaatste. Wat was zijn reactie hierop?
Natuurlijk niet, er word hier best wel wat over wie dan ook gezegd, en nu had ik in ene de dominee moeten bellen? Ik heb wel getwijfeld om hem een email te sturen, alleen toch (of nog) niet gedaan.
Dus ik begrijp dat ds. Geuze kritiek op zijn prediking op Refoforum moet lezen? Nou heb ik inmiddels begrepen dat ongetwijfeld deze opmerkingen bij ds. Geuze terecht zal komen, dus wie weet...
Ik vind het flauw om te dreigen dat wellicht mijn opmerkingen bij de dominee terecht komen. Kom op, ik lees al heel lang hier mee en er word ik weet niet wat gezegd en nu ineens mag je geen kritiek hebben.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Framboos
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: Bevindelijk Nederland

Bericht door Framboos »

Hendrien schreef:En toch, soms zou ik ook gematigd willen zijn. Maar het lukt me niet zo goed...

Pas las ik nog in de Galatenbrief dat Paulus Petrus bestrafte in aller tegenwoordigheid. Hij at niet meer met de heidenen...
Wij zouden het misschien niet zo belangrijk vinden, maar de Heere vindt dat wel! Hij wandelde niet recht naar de waarheid des evangelies.

Spurgeon zegt het ook ergens, als het evangelie niet recht verkondigd wordt, wordt het een dodelijk vergif!

Denk ook aan: "O gij uitzinnige Galaten wie heeft u betoverd!"
Bedoel je nu dat de leer van dominees uit de ggin dodelijk vergif is? Even voor mijn beeldvorming..
Framboos
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: Bevindelijk Nederland

Bericht door Framboos »

windorgel schreef:Ik las dit in de Wachter Sions: "Volgt dan uw Jezus. Christus, uw Liefste woont in de hemel en zorgt voor u. Terwijl u de woestijnreis vervolgt mag u lieflijk leunen op Zijn arm en uw moede hoofd op Zijn borst leggen. Hoe noodzakelijk zijn de stormwinden in uw leven om zich aan de hemelse Leidsman te doen vastklemmen en u te doen voorthaasten naar de gezegende haven van eeuwige rust. Wanneer God voor u is, voor wie of voor wat zou u moeten vrezen of mismoedig zijn? (...) Tegenover het monster van ongeloof staat Christus uw Voorbidder, Die zorgt dat uw geloof niet zal ophouden.
Vrienden, hoe hebt u bovenstaande gelezen? Zonder enige aandoening of begeerte Christus te kennen? U bent nog zonder God en zonder Christus. Het lezen van bovenstaande is een aansporing dat geen zondaar te veel gezondigd heeft. O, veracht Christus toch niet langer! U weet niet wat u mist."
Dank voor het delen. Beetje tegengewicht voor het soms kortzichtige veroordelen van een heel kerkverband op basis van..?
Thuisvrouw
Berichten: 571
Lid geworden op: 08 mar 2018, 10:02

Re: Bevindelijk Nederland

Bericht door Thuisvrouw »

HersteldHervormd schreef:
Ik vind het flauw om te dreigen dat wellicht mijn opmerkingen bij de dominee terecht komen. Kom op, ik lees al heel lang hier mee en er word ik weet niet wat gezegd en nu ineens mag je geen kritiek hebben.
Vind je bovenstaande niet een klein beetje in tegenspraak met je startpost in je eigen opgezette draadje?
Beste medegenoten, De Heere heeft óók (dus niet alleen) vele kinderen in de GG, GGiN en de OGG. Ik noem bewust namen, omdat deze kerken wellicht het meeste bloot staan aan de beschuldigingen. En ik weet van de fouten die de kerken maken, en de kerkmensen, ik ga er veel te vaak in mee. Alleen, we hebben het hier over Gods kinderen, wie Hij geleidt heeft. Van dood, levend gemaakt.
Wellicht is een wijziging van de topictitel dan een idee. Ik kan niet goed zien hoe de ongetwijfeld goede bedoeling gehandhaafd blijft, op deze wijze.

We zitten op blz 2 of 3 al op het uitgekauwde en repeterende onderwerp :het aanbod van genade. Nog 1 blz te gaan en het gaat over de trappenleer.
Hendrien
Berichten: 1338
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Bevindelijk Nederland

Bericht door Hendrien »

Framboos schreef:
Hendrien schreef:En toch, soms zou ik ook gematigd willen zijn. Maar het lukt me niet zo goed...

Pas las ik nog in de Galatenbrief dat Paulus Petrus bestrafte in aller tegenwoordigheid. Hij at niet meer met de heidenen...
Wij zouden het misschien niet zo belangrijk vinden, maar de Heere vindt dat wel! Hij wandelde niet recht naar de waarheid des evangelies.

Spurgeon zegt het ook ergens, als het evangelie niet recht verkondigd wordt, wordt het een dodelijk vergif!

Denk ook aan: "O gij uitzinnige Galaten wie heeft u betoverd!"
Bedoel je nu dat de leer van dominees uit de ggin dodelijk vergif is? Even voor mijn beeldvorming..
Onderzoek het zelf en lees biddend de Galatenbrief. De verklaring van Luther is ook heel goed om te lezen.
Framboos
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: Bevindelijk Nederland

Bericht door Framboos »

Hendrien schreef:
Framboos schreef:
Hendrien schreef:En toch, soms zou ik ook gematigd willen zijn. Maar het lukt me niet zo goed...

Pas las ik nog in de Galatenbrief dat Paulus Petrus bestrafte in aller tegenwoordigheid. Hij at niet meer met de heidenen...
Wij zouden het misschien niet zo belangrijk vinden, maar de Heere vindt dat wel! Hij wandelde niet recht naar de waarheid des evangelies.

Spurgeon zegt het ook ergens, als het evangelie niet recht verkondigd wordt, wordt het een dodelijk vergif!

Denk ook aan: "O gij uitzinnige Galaten wie heeft u betoverd!"
Bedoel je nu dat de leer van dominees uit de ggin dodelijk vergif is? Even voor mijn beeldvorming..
Onderzoek het zelf en lees biddend de Galatenbrief. De verklaring van Luther is ook heel goed om te lezen.
Dat is geen antwoord op mijn vraag.. Je suggereert iets, maar als er rechtstreeks naar gevraagd wordt, draai je er om heen..
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Bevindelijk Nederland

Bericht door liz boer »

Thuisvrouw schreef:
HersteldHervormd schreef:
Ik vind het flauw om te dreigen dat wellicht mijn opmerkingen bij de dominee terecht komen. Kom op, ik lees al heel lang hier mee en er word ik weet niet wat gezegd en nu ineens mag je geen kritiek hebben.
Vind je bovenstaande niet een klein beetje in tegenspraak met je startpost in je eigen opgezette draadje?
Beste medegenoten, De Heere heeft óók (dus niet alleen) vele kinderen in de GG, GGiN en de OGG. Ik noem bewust namen, omdat deze kerken wellicht het meeste bloot staan aan de beschuldigingen. En ik weet van de fouten die de kerken maken, en de kerkmensen, ik ga er veel te vaak in mee. Alleen, we hebben het hier over Gods kinderen, wie Hij geleidt heeft. Van dood, levend gemaakt.
Wellicht is een wijziging van de topictitel dan een idee. Ik kan niet goed zien hoe de ongetwijfeld goede bedoeling gehandhaafd blijft, op deze wijze.

We zitten op blz 2 of 3 al op het uitgekauwde en repeterende onderwerp :het aanbod van genade. Nog 1 blz te gaan en het gaat over de trappenleer.
Het aparte is dat de kritiek met namen erbij van hem zelf komt.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Hendrien
Berichten: 1338
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Bevindelijk Nederland

Bericht door Hendrien »

Framboos schreef:
Hendrien schreef:En toch, soms zou ik ook gematigd willen zijn. Maar het lukt me niet zo goed...

Pas las ik nog in de Galatenbrief dat Paulus Petrus bestrafte in aller tegenwoordigheid. Hij at niet meer met de heidenen...
Wij zouden het misschien niet zo belangrijk vinden, maar de Heere vindt dat wel! Hij wandelde niet recht naar de waarheid des evangelies.

Spurgeon zegt het ook ergens, als het evangelie niet recht verkondigd wordt, wordt het een dodelijk vergif!

Denk ook aan: "O gij uitzinnige Galaten wie heeft u betoverd!"
Bedoel je nu dat de leer van dominees uit de ggin dodelijk vergif is? Even voor mijn beeldvorming..
Heb je de verklaring van Luther over de Galatenbrief weleens gelezen?
Framboos
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: Bevindelijk Nederland

Bericht door Framboos »

Hendrien schreef:
Framboos schreef:
Hendrien schreef:En toch, soms zou ik ook gematigd willen zijn. Maar het lukt me niet zo goed...

Pas las ik nog in de Galatenbrief dat Paulus Petrus bestrafte in aller tegenwoordigheid. Hij at niet meer met de heidenen...
Wij zouden het misschien niet zo belangrijk vinden, maar de Heere vindt dat wel! Hij wandelde niet recht naar de waarheid des evangelies.

Spurgeon zegt het ook ergens, als het evangelie niet recht verkondigd wordt, wordt het een dodelijk vergif!

Denk ook aan: "O gij uitzinnige Galaten wie heeft u betoverd!"
Bedoel je nu dat de leer van dominees uit de ggin dodelijk vergif is? Even voor mijn beeldvorming..
Heb je de verklaring van Luther over de Galatenbrief weleens gelezen?
Zeker, maar je blijft langs de vraag heen antwoorden. Als je het lef hebt dingen verkapt te zeggen, heb dan ook het lef gewoon ja of nee te zeggen als erop doorgevraagd wordt..
Hendrien
Berichten: 1338
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Bevindelijk Nederland

Bericht door Hendrien »

Ik houd het hierbij...
Framboos
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: Bevindelijk Nederland

Bericht door Framboos »

Hendrien schreef:Ik houd het hierbij...
Het is me duidelijk
HersteldHervormd
Berichten: 6068
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Bevindelijk Nederland

Bericht door HersteldHervormd »

liz boer schreef:
Thuisvrouw schreef:
HersteldHervormd schreef:
Ik vind het flauw om te dreigen dat wellicht mijn opmerkingen bij de dominee terecht komen. Kom op, ik lees al heel lang hier mee en er word ik weet niet wat gezegd en nu ineens mag je geen kritiek hebben.
Vind je bovenstaande niet een klein beetje in tegenspraak met je startpost in je eigen opgezette draadje?
Beste medegenoten, De Heere heeft óók (dus niet alleen) vele kinderen in de GG, GGiN en de OGG. Ik noem bewust namen, omdat deze kerken wellicht het meeste bloot staan aan de beschuldigingen. En ik weet van de fouten die de kerken maken, en de kerkmensen, ik ga er veel te vaak in mee. Alleen, we hebben het hier over Gods kinderen, wie Hij geleidt heeft. Van dood, levend gemaakt.
Wellicht is een wijziging van de topictitel dan een idee. Ik kan niet goed zien hoe de ongetwijfeld goede bedoeling gehandhaafd blijft, op deze wijze.

We zitten op blz 2 of 3 al op het uitgekauwde en repeterende onderwerp :het aanbod van genade. Nog 1 blz te gaan en het gaat over de trappenleer.
Het aparte is dat de kritiek met namen erbij van hem zelf komt.
Heb je wel alles rustig door gelezen? Want ik heb toch echt duidelijk uitgelegd hoe het bedoeld is?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Bevindelijk Nederland

Bericht door Desiree »

Bevinding is ervaring. En ervaring met de Heere heeft elk kind van God.

Bevinding wordt ook gezongen in opwekkingsliederen... om zomaar naar links te buigen.

Dus, ik weet niet wat GGIN anders is dan HHK.

De accenten liggen anders, maar hetzelfde wordt ervaren. En zo kun je elkaar over muren heen verstaan, maar dan moet je wel luisteren... ;)
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Plaats reactie