Bevindelijk Nederland

Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Bevindelijk Nederland

Bericht door liz boer »

HersteldHervormd schreef:
liz boer schreef:
Thuisvrouw schreef:
HersteldHervormd schreef:
Ik vind het flauw om te dreigen dat wellicht mijn opmerkingen bij de dominee terecht komen. Kom op, ik lees al heel lang hier mee en er word ik weet niet wat gezegd en nu ineens mag je geen kritiek hebben.
Vind je bovenstaande niet een klein beetje in tegenspraak met je startpost in je eigen opgezette draadje?
Beste medegenoten, De Heere heeft óók (dus niet alleen) vele kinderen in de GG, GGiN en de OGG. Ik noem bewust namen, omdat deze kerken wellicht het meeste bloot staan aan de beschuldigingen. En ik weet van de fouten die de kerken maken, en de kerkmensen, ik ga er veel te vaak in mee. Alleen, we hebben het hier over Gods kinderen, wie Hij geleidt heeft. Van dood, levend gemaakt.
Wellicht is een wijziging van de topictitel dan een idee. Ik kan niet goed zien hoe de ongetwijfeld goede bedoeling gehandhaafd blijft, op deze wijze.

We zitten op blz 2 of 3 al op het uitgekauwde en repeterende onderwerp :het aanbod van genade. Nog 1 blz te gaan en het gaat over de trappenleer.
Het aparte is dat de kritiek met namen erbij van hem zelf komt.
Heb je wel alles rustig door gelezen? Want ik heb toch echt duidelijk uitgelegd hoe het bedoeld is?
Ja en ik snap het nog steeds niet
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2059
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Bevindelijk Nederland

Bericht door Arja »

Desiree schreef:Bevinding is ervaring. En ervaring met de Heere heeft elk kind van God.

Bevinding wordt ook gezongen in opwekkingsliederen... om zomaar naar links te buigen.

Dus, ik weet niet wat GGIN anders is dan HHK.

De accenten liggen anders, maar hetzelfde wordt ervaren. En zo kun je elkaar over muren heen verstaan, maar dan moet je wel luisteren... ;)
Luisteren is echt belangrijk. En erover nadenken wat de ander zegt. Ik las net een (oud) interview op het www en daarin zegt een dominee:
Ik heb de kerk lief waarin de Heere me een plaats gegeven heeft. Om Christus’ wil heb ik de kerk lief, maar ik kan niet met de kerkelijke verdeeldheid leven. Ik lijd er elke dag aan. De verdeeldheid is zonde tegen God.
Plaats reactie