Hoe groot is jouw kerkelijke gemeente?

Mijn kerkelijke gemeente bestaat uit .... leden en doopleden

< 100
7
9%
100. - < 250
8
10%
250 - < 500
18
22%
500 -. < 1000
13
16%
1.000 - < 1.500
16
20%
> 1.500
19
23%
 
Totaal aantal stemmen: 81

Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5647
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Hoe groot is jouw kerkelijke gemeente?

Bericht door Dodo »

Geytenbeekje schreef: Lijkt me irritant als iedereen van je gemeente in het zelfde dorp woont
Hoezo dan?
Het zou toch juist de ideale toestand zijn? Iedereen die in X woont, kerkt in X. Iedereen die in Y woont, kerkt daar. Geen overlopers, geperforeerden, ontevredenen, rechtszoekers, linkszoekers etc. En het zou een hoop benzine schelen. Bovendien is het eenvoudiger om de onderlinge band aan te houden.
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Hoe groot is jouw kerkelijke gemeente?

Bericht door Geytenbeekje »

Dodo schreef:
Geytenbeekje schreef: Lijkt me irritant als iedereen van je gemeente in het zelfde dorp woont
Hoezo dan?
Het zou toch juist de ideale toestand zijn? Iedereen die in X woont, kerkt in X. Iedereen die in Y woont, kerkt daar. Geen overlopers, geperforeerden, ontevredenen, rechtszoekers, linkszoekers etc. En het zou een hoop benzine schelen. Bovendien is het eenvoudiger om de onderlinge band aan te houden.
Als een deel niet met elkaar kan (zie kruiningen) dan heb je veel ongemakken. Wel mooi als het in ouddorp niet zo is.
aggieoudje
Berichten: 901
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Hoe groot is jouw kerkelijke gemeente?

Bericht door aggieoudje »

Terwijl er in de omliggende gemeentes ook prima Herv. GB gemeentes zijn hebben wij toch ook genoeg gemeenteleden die uit Rotterdam, Capelle a/d IJssel, Krimpen a/d Lek, Ouderkerk en Lekkerkerk komen.
Waarom snap ik nooit zo goed en met kinderen lijkt het me ook helemaal niet handig, je moet ze altijd brengen voor club enz.
Maar ach ze zullen er wel een reden voor hebben!
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Bertiel
Berichten: 4591
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Hoe groot is jouw kerkelijke gemeente?

Bericht door Bertiel »

Geytenbeekje schreef:Als een deel niet met elkaar kan (zie kruiningen) dan heb je veel ongemakken. Wel mooi als het in ouddorp niet zo is.
In Ouddorp staan 5 verschillende kerken, gaan er naar stellendam, goedereede, Middelharnis en Melissant.
Dus zoveel eenheid is er nu ook weer niet.
Maar er is wel een onderling omkijken naar elkaar en dat was even de bedoeling van mijn eerdere bericht t.o.v. een bericht van Mara
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5647
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Hoe groot is jouw kerkelijke gemeente?

Bericht door Dodo »

aggieoudje schreef:Terwijl er in de omliggende gemeentes ook prima Herv. GB gemeentes zijn hebben wij toch ook genoeg gemeenteleden die uit Rotterdam, Capelle a/d IJssel, Krimpen a/d Lek, Ouderkerk en Lekkerkerk komen.
Waarom snap ik nooit zo goed en met kinderen lijkt het me ook helemaal niet handig, je moet ze altijd brengen voor club enz.
Maar ach ze zullen er wel een reden voor hebben!
Wij hebben ook een aantal gezinnen uit omliggende plaatsen. Maar op den duur zie je toch vaak dat ze verhuizen, omdat het inderdaad een hele klus is om aldoor te moeten rijden. Andersom is het ook lastig omdat er bij kerkbalans en huisbezoek en dergelijk ook weer iemand in de auto moet stappen om deze mensen te bereiken. Het is echt niet ideaal als ze ergens anders wonen dan kerken.
Plaats reactie