Hoe groot is jouw kerkelijke gemeente?

Mijn kerkelijke gemeente bestaat uit .... leden en doopleden

< 100
7
9%
100. - < 250
8
10%
250 - < 500
18
22%
500 -. < 1000
13
16%
1.000 - < 1.500
16
20%
> 1.500
19
23%
 
Totaal aantal stemmen: 81

merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Hoe groot is jouw kerkelijke gemeente?

Bericht door merel »

Ik heb geen flauw idee
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Hoe groot is jouw kerkelijke gemeente?

Bericht door Piet Puk »

merel schreef:Ik heb geen flauw idee
Dan moet je aan de slag met tellen.... of de scriba bellen
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Hoe groot is jouw kerkelijke gemeente?

Bericht door merel »

Geen flauw idee hoe ik mensen kan tellen ( ik heb nog nooit een overzicht met namen gehad) en ik weet ook niet of de scriba die genoemd wordt op de site van mijn eigen wijkgemeente is of van de overkoepelende kerkenraad. Zoals ik in een ander topic schreef is de de communicatie een minpunt in mijn huidige kerk.
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2059
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Hoe groot is jouw kerkelijke gemeente?

Bericht door Arja »

Ongeveer 400 leden die in de kerk komen.
Ik weet niet hoeveel randkerkelijken we hebben.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Hoe groot is jouw kerkelijke gemeente?

Bericht door Orchidee »

merel schreef:Geen flauw idee hoe ik mensen kan tellen ( ik heb nog nooit een overzicht met namen gehad) en ik weet ook niet of de scriba die genoemd wordt op de site van mijn eigen wijkgemeente is of van de overkoepelende kerkenraad. Zoals ik in een ander topic schreef is de de communicatie een minpunt in mijn huidige kerk.
Lijkt mij niet meer van deze tijd eigenlijk.
Hebben jullie niet minstens een gemeentegids of ledenlijst achter een login op de website oid?
Hoe kom je dan eventueel aan adressen, telefoon nummer en/of e-mail adres?
Om bijvoorbeeld een kaartje te sturen naar een zieke of oudere of........
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Hoe groot is jouw kerkelijke gemeente?

Bericht door Dodo »

In de PKN worden die cijfers wel bijgehouden uiteraard, maar niet regelmatig gepubliceerd in bijvoorbeeld een kerkbode of gemeentegids. Het zijn ook lastige cijfers, omdat elke PKN-gemeente veel randleden heeft, en ook ongedoopte leden en meegeregistreerden. Dus een simpel cijfer dekt de werkelijkheid niet helemaal.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: RE: Re: Hoe groot is jouw kerkelijke gemeente?

Bericht door merel »

Orchidee schreef:
merel schreef:Geen flauw idee hoe ik mensen kan tellen ( ik heb nog nooit een overzicht met namen gehad) en ik weet ook niet of de scriba die genoemd wordt op de site van mijn eigen wijkgemeente is of van de overkoepelende kerkenraad. Zoals ik in een ander topic schreef is de de communicatie een minpunt in mijn huidige kerk.
Lijkt mij niet meer van deze tijd eigenlijk.
Hebben jullie niet minstens een gemeentegids of ledenlijst achter een login op de website oid?
Hoe kom je dan eventueel aan adressen, telefoon nummer en/of e-mail adres?
Om bijvoorbeeld een kaartje te sturen naar een zieke of oudere of........
Er schijnt een gemeente gids te zijn. Daar ben ik sinds gisteren achter ;) Hoe, waar, wat moet ik nog uitvinden.
Kaartje sturen vind ik ook lastig. In de voorbede wordt niet genoemd wat mensen hebben, dus wat voor kaartje is altijd gissen, dus daar waag ik mij nog maar niet aan. Insiders weten het vast wel, maar voor mensen van buitenaf is het een raadsel.

@ dodo
dat speelt inderdaad veel in de PKN. Ik moet er erg aan wennen.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Hoe groot is jouw kerkelijke gemeente?

Bericht door Dodo »

Omdat er veel randleden zijn, worden er ook geen lijsten van gemeenteleden gepubliceerd. Dat kan tegenwoordig al helemaal niet meer, denk ik, maar het was vroeger ook lastig.
Als het goed is, worden adressen van zieke leden in de kerkbode gezet, voor het meeleven.
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2059
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Hoe groot is jouw kerkelijke gemeente?

Bericht door Arja »

Arja schreef:Ongeveer 400 leden die in de kerk komen.
Ik weet niet hoeveel randkerkelijken we hebben.
Ik heb het even gevraagd. We hebben bij elkaar ongeveer 1000 leden.
Ruim 400 komen er in onze kerk. Een gedeelte is te oud om te kerken.
Een gedeelte kerkt ergens anders. Wat overblijft zijn de randkerkelijken.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Hoe groot is jouw kerkelijke gemeente?

Bericht door Dodo »

Onze wijk (dus niet de gemeente) heeft 502 doopleden en 474 belijdende leden. Daarnaast nog ongedoopte leden en meegeregistreerden. Dus we gaan over de duizend leden.
aggieoudje
Berichten: 897
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Hoe groot is jouw kerkelijke gemeente?

Bericht door aggieoudje »

Wij hebben nog een papieren gemeentegids waar alle leden/gezinnen van de gemeente vermeld staan met adres en telefoonnummer.
Daarnaast is op onze website een pagina wie is wie, daar staan bijna alle gemeenteleden op.(je kunt dit alleen zien als je bent ingelogd) Je kunt hier ook een foto van jezelf toevoegen, ongeveer de helft heeft dat gedaan
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
GG-er
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 mei 2014, 14:12

Re: Hoe groot is jouw kerkelijke gemeente?

Bericht door GG-er »

Mannetje schreef:In welke categorie kom je met precies 1500 leden? ;)
Kies maar op basis van de nabije toekomstverwachting. Zit er groei in de gemeente? Dan kies je >1500. Krimpt de gemeente, dan kies je <1500.
Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn? ~ Romeinen 8:31b
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Hoe groot is jouw kerkelijke gemeente?

Bericht door -DIA- »

Als we ervan uit zouden gaan dat duizend (doop)leden een grote gemeente genoemd kan worden, behoort het merendeel van degenen die deze poll invulden tot een grote gemeente...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Hoe groot is jouw kerkelijke gemeente?

Bericht door CvdW »

-DIA- schreef:Als we ervan uit zouden gaan dat duizend (doop)leden een grote gemeente genoemd kan worden, behoort het merendeel van degenen die deze poll invulden tot een grote gemeente...
Zie poll: 28 mensen behoren tot een gemeente met meer dan 100 (doop)leden en 39 mensen tot een gemeente kleiner dan 1000 (doop)leden. De minderheid heeft de meerderheid toch. :)
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Hoe groot is jouw kerkelijke gemeente?

Bericht door -DIA- »

CvdW schreef:
-DIA- schreef:Als we ervan uit zouden gaan dat duizend (doop)leden een grote gemeente genoemd kan worden, behoort het merendeel van degenen die deze poll invulden tot een grote gemeente...
Zie poll: 28 mensen behoren tot een gemeente met meer dan 100 (doop)leden en 39 mensen tot een gemeente kleiner dan 1000 (doop)leden. De minderheid heeft de meerderheid toch. :)
Als je het zo bekijkt, ja dan is het zo! :)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie