John Galt schreef:Ik vind het altijd zo aardig. Iemand is tegen verandering en gebruikt vervolgens als argument dat er onrust komt of verdeeldheid als die verandering doorgaat. Zo kun je uit behoudzucht een hele groep of gemeente gijzelen. Je kunt er ook voor kiezen om geen onrust of verdeeldheid te veroorzaken, dat lijkt me persoonlijk een betere weg. Zeker wanneer het middelmatige zaken betreft.
Bedoelt u mij? Ik dacht dat ik op de grondslag van dit forum probeerde te staan zoals elders omschreven. Als dat niet het geval is maak dit dan duidelijk, want nu voelt het weer alsof ik een onruststoker of rebel zou zijn. Eerlijk blijven, en eerlijk duurt het langst zeiden ze vroeger, meen ik.
Punt: Ik ben niet tegen verandering
Punt: Ik probeer met vallen en opstaan de waarheid te zeggen en dan moet ik mezelf aanklagen dat ik er zo weinig van terecht breng.
Punt: Ik kan niet jaloers worden op sommige mensen die hun paadje, zo het lijkt, zo mooi recht kunnen houden.
Punt: Is dit een on-Bijbelse gedachte?
Punt: In de meest belangrijkje zaken die er voor een mens zijn acht ik het wijs om te proberen met alle gebrek niet mee te gaan met hen die naar een verkeerde verandering staan.
Conclusie: Ik weet dat ik me hiermee niet populair maak. Maar ik kan ook niet anders.
Waarom maken we van dit forum een strijdforum, waar ieder voor zijn eigen gelijk vecht, terwijl we moesten vechten voor de Bijbelse waarheid? Vechten voor eigen zaak is altijd een teken van zwakte, vechten voor eigen zaak moet je verliezen, vroeg of laat.
Misschien dan toch beter het forum te verlaten? Want eerlijk waar, ik begin me steeds verder een vreemde te voelen. En ik meen dat anderen dit ook opmerken, als ik me niet vergis.