Ogen

De staat der ogen...?

Ik heb goede ogen
11
31%
Ik heb een bril/lenzen nodig maar draag het niet
3
8%
Ik draag een bril
17
47%
Ik draag lenzen
5
14%
 
Totaal aantal stemmen: 36

Wijk
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 okt 2018, 22:08

Ogen

Bericht door Wijk »

Vaak word er gezegd dat dominees bijna altijd een bril dragen. Ik heb er zo is op gelet, en het klopt dat best wel wat dominees een bril dragen. Maar niet allemaal natuurlijk.

Zelf draag ik (zachte) lenzen sinds 3 jaar. Het bevalt me prima eigenlijk :)

Ik ben benieuwd of jullie ook brillen of lenzen hebben, of gewoon goede ogen uiteraard ;) En ik bedoel echt permanent een bril, niet een leesbrilletje ofzoiets.
Wat God zegt dat het beste is, is het beste, ook al zijn alle mensen van de wereld er tegen. --- John Bunyan ---
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Ogen

Bericht door Dodo »

Ik mis de optie: alleen een leesbril. Dat zou namelijk mijn keuze zijn.
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1240
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Ogen

Bericht door Klavart »

Wijk schreef:Vaak word er gezegd dat dominees bijna altijd een bril dragen. Ik heb er zo is op gelet, en het klopt dat best wel wat dominees een bril dragen. Maar niet allemaal natuurlijk.

Zelf draag ik (zachte) lenzen sinds 3 jaar. Het bevalt me prima eigenlijk :)

Ik ben benieuwd of jullie ook brillen of lenzen hebben, of gewoon goede ogen uiteraard ;) En ik bedoel echt permanent een bril, niet een leesbrilletje ofzoiets.
Wil je er op deze manier achter komen hoeveel dominees actief zijn op refoforum?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23812
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Ogen

Bericht door refo »

Dodo schreef:Ik mis de optie: alleen een leesbril. Dat zou namelijk mijn keuze zijn.
Mis ik ook.
Ik heb alleen een leesbril nodig, dat is zelfs officieel vastgesteld door een oogarts.
Wijk
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 okt 2018, 22:08

Re: Ogen

Bericht door Wijk »

Dodo schreef:Ik mis de optie: alleen een leesbril. Dat zou namelijk mijn keuze zijn.
Ken dat nog veranderd worden?
Wat God zegt dat het beste is, is het beste, ook al zijn alle mensen van de wereld er tegen. --- John Bunyan ---
Wijk
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 okt 2018, 22:08

Re: Ogen

Bericht door Wijk »

Klavart schreef:
Wijk schreef:Vaak word er gezegd dat dominees bijna altijd een bril dragen. Ik heb er zo is op gelet, en het klopt dat best wel wat dominees een bril dragen. Maar niet allemaal natuurlijk.

Zelf draag ik (zachte) lenzen sinds 3 jaar. Het bevalt me prima eigenlijk :)

Ik ben benieuwd of jullie ook brillen of lenzen hebben, of gewoon goede ogen uiteraard ;) En ik bedoel echt permanent een bril, niet een leesbrilletje ofzoiets.
Wil je er op deze manier achter komen hoeveel dominees actief zijn op refoforum?
Nee hoor
Wat God zegt dat het beste is, is het beste, ook al zijn alle mensen van de wereld er tegen. --- John Bunyan ---
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Ogen

Bericht door Zita »

Ik ben geen dominee, maar draag wel een bril. Een hele leuke zelfs. Ik heb ook nog een zonnebril (op sterkte) en een reservebril.
Geen idee wat dit topic met kerk en cultuur te maken heeft.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Ogen

Bericht door J.C. Philpot »

Wijk schreef:
Klavart schreef:
Wijk schreef:Vaak word er gezegd dat dominees bijna altijd een bril dragen. Ik heb er zo is op gelet, en het klopt dat best wel wat dominees een bril dragen. Maar niet allemaal natuurlijk.

Zelf draag ik (zachte) lenzen sinds 3 jaar. Het bevalt me prima eigenlijk :)

Ik ben benieuwd of jullie ook brillen of lenzen hebben, of gewoon goede ogen uiteraard ;) En ik bedoel echt permanent een bril, niet een leesbrilletje ofzoiets.
Wil je er op deze manier achter komen hoeveel dominees actief zijn op refoforum?
Nee hoor
Polletje aangemaakt:
https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... =9&t=13761
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Floppy
Berichten: 1358
Lid geworden op: 13 nov 2013, 09:20
Locatie: Een gezegend landje aan zee

Re: Ogen

Bericht door Floppy »

Ik mis de optie: Ik heb geen bril nodig, maar draag er wel een :slurp

Elke keer kijkt de opticien weer vreemd op als ik langskom, maar ze willen er uiteindelijk toch wel eentje verkopen... Ik heb een erg minieme afwijking, waardoor ik even goed met als zonder bril zie maar die me wel last bezorgt.
TSD
Berichten: 2091
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Ogen

Bericht door TSD »

Floppy schreef:Ik mis de optie: Ik heb geen bril nodig, maar draag er wel een :slurp

Elke keer kijkt de opticien weer vreemd op als ik langskom, maar ze willen er uiteindelijk toch wel eentje verkopen... Ik heb een erg minieme afwijking, waardoor ik even goed met als zonder bril zie maar die me wel last bezorgt.
Maar dan heb je toch wel een bril nodig, wanneer je er last van hebt?

Ik ben ook brildrager, zonder bril is mijn zicht vanaf 30 centimeter afstand heel erg vaag...
Online
Bertiel
Berichten: 4557
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Ogen

Bericht door Bertiel »

ik ga voor de optie: ik heb een bril, maar hoop dit jaar m'n ogen te laten laseren...
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Ogen

Bericht door ejvl »

Wek een bril nodig maar zelden in gebruik. Sterkte is niet groot, alleen in geval van moeie ogen gebruik ik hem, ook vaak achter het orgel voor de focus.
TSD
Berichten: 2091
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Ogen

Bericht door TSD »

Het aantal polls de laatste weken zit overigens wel in de lift. Ik ben vrij analytisch ingesteld, dus vind het op zich best interessant moet ik zeggen, maar het valt wel op ;)

Verder ben ik wel benieuwd hoe @Wijk het al dan niet dragen van een bril linkt aan 'Kerk en Cultuur algemeen'

Of had hij zijn lenzen niet in bij het openen van het topic
:D
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1240
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Ogen

Bericht door Klavart »

Komt er ook nog een poll over oren? Met als achtergrond dominees die een hoortoestel dragen (niet allemaal natuurlijk). :)
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Ogen

Bericht door liz boer »

Ik heb een bril en zie nog niet alles.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Plaats reactie