Heb jij een baard? Voor de getrouwde vrouwen: heeft jouw man een baard?

Heb jij een baard? Voor de getrouwde vrouwen: heeft jouw man een baard?

Ik (of mijn man) heeft wel een baard
29
35%
Ik (of mijn man) heeft geen baard
53
65%
 
Totaal aantal stemmen: 82

Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: RE: Re: RE: Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Nasrani »

Jantje schreef:
eilander schreef:
liz boer schreef:
ejvl schreef:Absoluut, ik ben een groot voorstander van de baard om het verschil tussen man en vrouw uit te dragen.
Ik durfde er niet weer over te beginnen, :haha
Dat kan ik me voorstellen, gezien het onderzoek van deze week waaruit bleek dat een gemiddelde baard viezer dan een hondenvacht is. :fi
Mooi. Dan kan het standpunt om een baard te dragen, afgedaan worden met 'ongezond voor lijf en leden'.
Waarom zijn mannen dan door de Schepper geschapen met de groei van een baard?
Eigenlijk zeg je hiermee dat Hij dan iets niet goed heeft gedaan....
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Jantje »

Nasrani schreef:Waarom zijn mannen dan door de Schepper geschapen met de groei van een baard?
Eigenlijk zeg je hiermee dat Hij dan iets niet goed heeft gedaan....
Dus jij scheer en knip je haar nooit? :bobo
DDD schreef:Toch snap ik wel dat mensen zeggen dat een moderne broek in veel gevallen niet minder uitdagend is dan een korte rok. Dat is toch ook gewoon zo?

Maar wat uitdagend is, wordt ook deels bepaald door de mode. Op dit moment is strak en skinny in de mode, en ziet dat er dus aantrekkelijk uit. In een tijd waarin juist wijd in de mode is, ziet dat er afstotelijk uit. Ik vind dat je dat deels ook moreel neutraal moet bekijken.

Anders zou je als man ook geen hippe broek mogen dragen omdat deze nu wat strakker zitten dan 25 jaar geleden. Dat lijkt mij echt geen juiste manier van kijken.
In antwoord op je eerste alinea: de vraag is dus of je aan de mode (lees: wereldgelijkvormigheid) mee moet doen. Mijns inziens kan dat niet. En dan is het automatisch heel duidelijk dat je de kleding die jij omschrijft, helemaal niet hoeft te kopen. Dat geldt voor 'strak en skinny' voor vrouwen/meisjes en ook voor de broeken met gaten voor mannen/jongens.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: RE: Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Nasrani »

Jantje schreef:
Nasrani schreef:Waarom zijn mannen dan door de Schepper geschapen met de groei van een baard?
Eigenlijk zeg je hiermee dat Hij dan iets niet goed heeft gedaan....
Dus jij scheer en knip je haar nooit? :bobo
Onzin... iets netjes bij houden is anders dan iedere dag er compleet af halen...
Makkelijk om op deze manier mijn vraag te ontwijken...
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Jantje »

Nasrani schreef:iets netjes bij houden is anders dan iedere dag er compleet af halen...
O. Maar dat doe ik ook niet hoor.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door gallio »

Jantje schreef:
Nasrani schreef:iets netjes bij houden is anders dan iedere dag er compleet af halen...
O. Maar dat doe ik ook niet hoor.
Ga je nog antwoord geven op de vraag van Nasrani ?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Jantje »

Als @Nasrani een Bijbelse onderbouwing geeft, ben ik best bereid om daar welwillend mijn mening aan te toetsen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door refo »

Jantje schreef:Als @Nasrani een Bijbelse onderbouwing geeft, ben ik best bereid om daar welwillend mijn mening aan te toetsen.
Een bijbelse onderbouwing in de vorm van 'gij zult niet scheren, bestaat natuurlijk niet. Dat is vrij en blijkbaar aan mode onderhevig. Precies hetzelfde geldt voor de vrouwenbroek.

Met dit soort dingen kun je van de bijbel een puzzelboek maken.
Ik ben voor gezangen en ik toon dat aan.
Ik ben tegen gezangen en kan dat ook aantonen.
Ik en tegen snor en baard. De bijbel staat aan mijn kant.
Ik ben juist voor. Idem.
Zo ook voor de broek.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: RE: Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Nasrani »

Jantje schreef:Als @Nasrani een Bijbelse onderbouwing geeft, ben ik best bereid om daar welwillend mijn mening aan te toetsen.
Ik stel jou een vraag en die ontwijk je door tegenvragen of grappig te proberen te doen....
Ik hoef mijn vraag niet Bijbels te onderbouwen. Het is een feit dat we door de Schepper zo zijn gemaakt. Ik vraag aan jou hoe jij daar dan over denkt.
Maar dat durf je niet te beantwoorden.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
TSD
Berichten: 2091
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: RE: Re: Wist je dat........[7]

Bericht door TSD »

Nasrani schreef: Onzin... iets netjes bij houden is anders dan iedere dag er compleet af halen...
Makkelijk om op deze manier mijn vraag te ontwijken...
Het wordt wel interessant nu eigenlijk ;) . Ik haal mijn baard (voor zover je dat nu nog zo kunt noemen :D ) er wel iedere dag compleet af. Handel ik nu onbijbels in jou ogen?
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: RE: Re: RE: Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Nasrani »

TSD schreef:
Nasrani schreef: Onzin... iets netjes bij houden is anders dan iedere dag er compleet af halen...
Makkelijk om op deze manier mijn vraag te ontwijken...
Het wordt wel interessant nu eigenlijk ;) . Ik haal mijn baard (voor zover je dat nu nog zo kunt noemen :D ) er wel iedere dag compleet af. Handel ik nu onbijbels in jou ogen?
Dat zeg ik niet.
Jantje stelt iets en daar stel ik een vraag over. Maar een ik antwoord komt er helaas niet.....
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
TSD
Berichten: 2091
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: RE: Re: RE: Re: Wist je dat........[7]

Bericht door TSD »

Nasrani schreef:
TSD schreef:
Nasrani schreef: Onzin... iets netjes bij houden is anders dan iedere dag er compleet af halen...
Makkelijk om op deze manier mijn vraag te ontwijken...
Het wordt wel interessant nu eigenlijk ;) . Ik haal mijn baard (voor zover je dat nu nog zo kunt noemen :D ) er wel iedere dag compleet af. Handel ik nu onbijbels in jou ogen?
Dat zeg ik niet.
Jantje stelt iets en daar stel ik een vraag over. Maar een ik antwoord komt er helaas niet.....
Oké, dan begrijp ik je verkeerd denk ik :)
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: RE: Re: Wist je dat........[7]

Bericht door liz boer »

eilander schreef:
liz boer schreef:
ejvl schreef:Absoluut, ik ben een groot voorstander van de baard om het verschil tussen man en vrouw uit te dragen.
Ik durfde er niet weer over te beginnen, :haha
Dat kan ik me voorstellen, gezien het onderzoek van deze week waaruit bleek dat een gemiddelde baard viezer dan een hondenvacht is. :fi
Als dat zo is is je hoofdhaar ook vies en ik betwijfel het of ik een hondenvacht vies vind, we staan gewoon tever bij de schepping vandaan, als je een kevertje beet heb gehad meteen handen wassen, als ik denk aan vroeger, na het mesten moesten we handen wassen nou dat deden we echt niet nauwkeurig hoor, je rook de mest als je je brood opat.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Wist je dat........[7]

Bericht door eilander »

liz boer schreef:
eilander schreef:
liz boer schreef:Ik durfde er niet weer over te beginnen, :haha
Dat kan ik me voorstellen, gezien het onderzoek van deze week waaruit bleek dat een gemiddelde baard viezer dan een hondenvacht is. :fi
Als dat zo is is je hoofdhaar ook vies en ik betwijfel het of ik een hondenvacht vies vind, we staan gewoon tever bij de schepping vandaan, als je een kevertje beet heb gehad meteen handen wassen, als ik denk aan vroeger, na het mesten moesten we handen wassen nou dat deden we echt niet nauwkeurig hoor, je rook de mest als je je brood opat.
Vroeger was niet alles beter, dat zie je maar weer :langue
Maar ik praat het onderzoek maar na; ik heb er geen verstand van. Zoals je weet heb ik geen baard, en ik moet er ook niet aan denken. Als ik een dag oversla met scheren, begint het al te prikken. Verschrikkelijk.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: RE: Re: Wist je dat........[7]

Bericht door liz boer »

TSD schreef:
Nasrani schreef: Onzin... iets netjes bij houden is anders dan iedere dag er compleet af halen...
Makkelijk om op deze manier mijn vraag te ontwijken...
Het wordt wel interessant nu eigenlijk ;) . Ik haal mijn baard (voor zover je dat nu nog zo kunt noemen :D ) er wel iedere dag compleet af. Handel ik nu onbijbels in jou ogen?
Het is logischer dan het hameren op een foute legging of een broek bij dames, de baard is de scheppingsorde, de kleding is cultuurgebonden.
De Bijbel geeft richtlijnen als kuis eenvoudig eerbaar, nou ook al zal de een er ruimer in zijn dan de ander, we kunnen ons er best wel een voorstelling bij maken bij wat wel of niet Bijbels is.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Heb jij een baard? Voor de getrouwde vrouwen: heeft jouw man een baard?

Bericht door J.C. Philpot »

Naar aanleiding van opmerkingen in "Wist je dat........[7] "

Heb jij een baard? Voor de getrouwde vrouwen: heeft jouw man een baard?

Ook enkele (permanente) plukjes haar onder de kin gelden ;)
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Plaats reactie