Heb jij een baard? Voor de getrouwde vrouwen: heeft jouw man een baard?

Heb jij een baard? Voor de getrouwde vrouwen: heeft jouw man een baard?

Ik (of mijn man) heeft wel een baard
29
35%
Ik (of mijn man) heeft geen baard
53
65%
 
Totaal aantal stemmen: 82

Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: Heb jij een baard? Voor de getrouwde vrouwen: heeft jouw man een baard?

Bericht door Boertje »

Nog een reactie op bovenstaande, de vragenstellers hebben toch sterk betrekking op de GG. Kennelijk wordt daar verschillend met dit om gegaan.

En beste forummers, leg toch niet op iedere slak zout. Nergens voor nodig.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Heb jij een baard? Voor de getrouwde vrouwen: heeft jouw man een baard?

Bericht door Mara »

eilander schreef:Prima als je kritiek hebt op sommige praktijken, maar doe niet net alsof het overal hetzelfde is.
Mara schreef: Het is niet in iedere gemeente zo, want dat zie ik ook wel. En ook zal het stilaan minder streng worden misschien.
Ik gaf alleen een aanvulling op Zita, die het over een ander kerkverband zei
https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... 1&start=60

https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... ek#p173959

Twee topics over dit dezelfde onderwerp, met o.m. diezelfde vraag uit de vragenrubriek die gewoon nog gepost kon worden, zonder een sneer en verwijt te krijgen. Wat een verademing.
O en eilander, hier bedoel ik dus niet jou mee! Laat dit duidelijk zijn, ik zeg alleen maar dat ik niet doe alsof het overal hetzelfde is. :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Heb jij een baard? Voor de getrouwde vrouwen: heeft jouw man een baard?

Bericht door eilander »

Mara schreef:
eilander schreef:Prima als je kritiek hebt op sommige praktijken, maar doe niet net alsof het overal hetzelfde is.
Mara schreef: Het is niet in iedere gemeente zo, want dat zie ik ook wel. En ook zal het stilaan minder streng worden misschien.
Ik gaf alleen een aanvulling op Zita, die het over een ander kerkverband zei
https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... 1&start=60

https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... ek#p173959

Twee topics over dit dezelfde onderwerp, met o.m. diezelfde vraag uit de vragenrubriek die gewoon nog gepost kon worden, zonder een sneer en verwijt te krijgen. Wat een verademing.
Mara, ik begrijp je zorgen best wel. Maar hier heb ik toch echt gereageerd op @gallio.
Goed om te lezen dat je mijn mening deelt.
Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: Heb jij een baard? Voor de getrouwde vrouwen: heeft jouw man een baard?

Bericht door Boertje »

Nou weet je eilander ik vind dat soms te persoonlijk op posters wordt gereageerd. Waarom? Nergens voor nodig. Het lijkt wel of men soms gelijk wil hebben om het gelijk. Is er niet gezegd ik moet minder worden.....en Hij meer. Daar past een op de persoon spelen niet bij. Laten we het leuk houden en juist van elkaar leren. Iedereen maakt fouten, mezelf reken ik daar ook toe. Ik blijf dit forum waardevol vinden. Als we de fouten vergeten dat is hier genoeg geestelijke stof aanwezig om elkaar te bemoedigen.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Heb jij een baard? Voor de getrouwde vrouwen: heeft jouw man een baard?

Bericht door eilander »

Boertje schreef:Nou weet je eilander ik vind dat soms te persoonlijk op posters wordt gereageerd. Waarom? Nergens voor nodig. Het lijkt wel of men soms gelijk wil hebben om het gelijk. Is er niet gezegd ik moet minder worden.....en Hij meer. Daar past een op de persoon spelen niet bij. Laten we het leuk houden en juist van elkaar leren. Iedereen maakt fouten, mezelf reken ik daar ook toe. Ik blijf dit forum waardevol vinden. Als we de fouten vergeten dat is hier genoeg geestelijke stof aanwezig om elkaar te bemoedigen.
Ik ben het met je eens.
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Heb jij een baard? Voor de getrouwde vrouwen: heeft jouw man een baard?

Bericht door gallio »

eilander schreef:
Ad Anker schreef:
gallio schreef:
I like the word-play :-)

Maar als je een OGG of GGN predikant kan noemen die hier niet moeilijk over doet dan hoor ik dat graag van je.
Ik ga geen predikanten bellen. Echter, Mara sprak in haar postings steevast over de GG.
Ik ga ze bellen noch noemen hier. Maar mijn voorbeeld komt uit de OGGiN, en er is al vele jaren geen probleem van gemaakt. Natuurlijk weet ik niet of er predikanten zijn die er iets van gezegd hebben, maar feit is in elk geval dat de snor er nog zit.
Prima als je kritiek hebt op sommige praktijken, maar doe niet net alsof het overal hetzelfde is.
Ik heb geen zin om een welles-nietes spelletje te spelen, en itt sommige andere posters het ik dit niet getypt om een ander weer eens lekker te pesten. Ik noem gewoon wat feiten die toch echt wel algemeen bekend zijn.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Heb jij een baard? Voor de getrouwde vrouwen: heeft jouw man een baard?

Bericht door Mara »

eilander schreef: Mara, ik begrijp je zorgen best wel. Maar hier heb ik toch echt gereageerd op @gallio.
Goed om te lezen dat je mijn mening deelt.
Okay fijn.
En noch is zoiets bedoeld als kritiek, laat dat ook gezegd zijn. :)
Eensdeels begrijp ik het nog ook, die maatregel dus.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Heb jij een baard? Voor de getrouwde vrouwen: heeft jouw man een baard?

Bericht door eilander »

@gallio, wat bedoel je met een welles-nietes-spelletje? Ik ontken niet wat jij zegt, alleen is het niet overal zo.
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Heb jij een baard? Voor de getrouwde vrouwen: heeft jouw man een baard?

Bericht door gallio »

eilander schreef:@gallio, wat bedoel je met een welles-nietes-spelletje? Ik ontken niet wat jij zegt, alleen is het niet overal zo.
Mara posts that:

Citaat van een predikant tijdens de nabetrachting van het Heilig Avondmaal dat die morgen bediend was, en waar ook een man met baard was aangegaan: "... en dan komen ze ook al met het gelaat van den wereld aan dien heiligen dis!"
en:
Bij mijn gemeente volg ik de belijdeniscatechisatie. Nu heeft de kerkenraad mij aangesproken op het dragen van een baard omdat dit volgens hen in strijd is met de identiteit van onze gemeente.

Dit wordt door anderen bestreden. Maar ze heeft gewoon gelijk; zulke dingen gebeuren gewoon.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Heb jij een baard? Voor de getrouwde vrouwen: heeft jouw man een baard?

Bericht door refo »

gallio schreef:
eilander schreef:@gallio, wat bedoel je met een welles-nietes-spelletje? Ik ontken niet wat jij zegt, alleen is het niet overal zo.
Mara posts that:

Citaat van een predikant tijdens de nabetrachting van het Heilig Avondmaal dat die morgen bediend was, en waar ook een man met baard was aangegaan: "... en dan komen ze ook al met het gelaat van den wereld aan dien heiligen dis!"
en:
Bij mijn gemeente volg ik de belijdeniscatechisatie. Nu heeft de kerkenraad mij aangesproken op het dragen van een baard omdat dit volgens hen in strijd is met de identiteit van onze gemeente.

Dit wordt door anderen bestreden. Maar ze heeft gewoon gelijk; zulke dingen gebeuren gewoon.
Op dezelfde wijze hebben we in GG Gouda de stropdasenkwestie. Jonge mannen die door de week in spijkerbroek en poloshirt gekleed gaan, vinden een nette broek, hemd en jasje zondagse kleding. Voor de sacramenten moeten ze speciaal een stropdas aanschaffen.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Heb jij een baard? Voor de getrouwde vrouwen: heeft jouw man een baard?

Bericht door Jantje »

refo schreef: 98% van de leden wordt nooit op de lijst gezet. Dus daarin is je broer niet bijzonder.
Inderdaad. Er zijn ook een handjevol mannen die altijd op de lijst staan, en nooit gekozen worden. Dat is de bladvulling.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Heb jij een baard? Voor de getrouwde vrouwen: heeft jouw man een baard?

Bericht door DDD »

refo schreef:
gallio schreef:
eilander schreef:@gallio, wat bedoel je met een welles-nietes-spelletje? Ik ontken niet wat jij zegt, alleen is het niet overal zo.
Mara posts that:

Citaat van een predikant tijdens de nabetrachting van het Heilig Avondmaal dat die morgen bediend was, en waar ook een man met baard was aangegaan: "... en dan komen ze ook al met het gelaat van den wereld aan dien heiligen dis!"
en:
Bij mijn gemeente volg ik de belijdeniscatechisatie. Nu heeft de kerkenraad mij aangesproken op het dragen van een baard omdat dit volgens hen in strijd is met de identiteit van onze gemeente.

Dit wordt door anderen bestreden. Maar ze heeft gewoon gelijk; zulke dingen gebeuren gewoon.
Op dezelfde wijze hebben we in GG Gouda de stropdasenkwestie. Jonge mannen die door de week in spijkerbroek en poloshirt gekleed gaan, vinden een nette broek, hemd en jasje zondagse kleding. Voor de sacramenten moeten ze speciaal een stropdas aanschaffen.
Is dat serieus waar? Dat hoort in een ander draadje, maar is er dan een tafelwacht die toeziet op de das? En als iemand gewetensbezwaren heeft tegen een strop?
Pioenroosje
Berichten: 253
Lid geworden op: 24 mei 2018, 14:35

Re: Heb jij een baard? Voor de getrouwde vrouwen: heeft jouw man een baard?

Bericht door Pioenroosje »

Bij de doop wordt het vermeld bij de doopzitting. Bij HA hoor je achteraf dat dat zeker verwacht wordt.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Heb jij een baard? Voor de getrouwde vrouwen: heeft jouw man een baard?

Bericht door Ad Anker »

Oeps, dit gaat veel verder dan de mannelijke beharing. Wat een toestand toch allemaal. Mara, heb je ook citaten over stropdassen?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Heb jij een baard? Voor de getrouwde vrouwen: heeft jouw man een baard?

Bericht door eilander »

Ik stop er even mee. Voor je weet wordt het een wedstrijdje 'wie weet de meest wettische voorschriften' en daarna 'wie kan daar de meest grappige opmerking over maken.'
Daar pas ik voor. En nee, ik bedoel nu niemand in het bijzonder.
Plaats reactie