Houden en bezoeken weekdiensten

Hoeveel weekdiensten en welk deel van de eigen gemeente bezoekt deze

Gemiddeld 2x per maand
8
9%
Gemiddeld 1x per maand
14
16%
Gemiddeld 1 tot 2x per kwartaal
10
11%
Geen weekdiensten
18
21%
20 - 35% bezoekt de diensten
20
23%
35 - 50% bezoekt de diensten
10
11%
50 - 70% bezoekt de diensten
3
3%
70 - 90% bezoekt de diensten
2
2%
Vrijwel de gehele gemeente bezoekt de diensten
0
Geen stemmen
Nog drukker dan op zondag door bezoekers van andere gemeenten/kerkverbanden
2
2%
 
Totaal aantal stemmen: 87

-DIA-
Berichten: 32742
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Houden en bezoeken weekdiensten

Bericht door -DIA- »

Hier zijn weekdiensten tussen Biddag en Dankdag, afwisselend in GG R.-Noord en GG R.-Zuid. Na de Biddag zijn er weekdiensten in GG R.-West. De diensten gaan uit van de drie GG's en zijn dus voor drie gemeenten. Ook de OGGiN en de (vrije)OGG houden in die tijd Bijbellezingen. GGiN weet ik niet, die kan ik ook niet beluisteren op de scanner.
Laatst gewijzigd door -DIA- op 27 mar 2019, 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Houden en bezoeken weekdiensten

Bericht door Wandelende »

Piet Puk schreef:Ik bedoel: Kun jij zien bij Kerktijden dat er veel op plaatsen in Zeeland wordt gezocht.


Als ik 'Ja' zeg, dan stijgen de zoekresultaten op Google, denk ik. In de trant van "Welke personen beheren Kerktijden.nl". Dan zou mijn identiteit snel bekend zijn.

Nee, Piet. Dit spelletje ken ik van jou. Je wilt maar wat graag weten wie @Wandelende is. En waar @Jantje woont.
Ik kan niet vissen, dus wees gerust
Ik ben wel wat wijzer van jou geworden. Bij de visvereniging hoef ik je niet te zoeken. Hoef ik die ledenlijsten niet meer door te nemen.

:yahoo
(~)
Piet Puk
Berichten: 5439
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Houden en bezoeken weekdiensten

Bericht door Piet Puk »

Wandelende schreef:
Nee, Piet. Dit spelletje ken ik van jou. Je wilt maar wat graag weten wie @Wandelende is

:yahoo
Nou, nee hoor. En als je dat wil vertellen, ik heb gehoord dat er iets van PB bestaat, waar de mods niet mee kunnen kijken

+1:((
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Houden en bezoeken weekdiensten

Bericht door Wandelende »

Piet Puk schreef:
Wandelende schreef:
Nee, Piet. Dit spelletje ken ik van jou. Je wilt maar wat graag weten wie @Wandelende is

:yahoo
Nou, nee hoor. En als je dat wil vertellen, ik heb gehoord dat er iets van PB bestaat, waar de mods niet mee kunnen kijken

+1:((
Piet, ik zit je te stangen.
(~)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33251
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Houden en bezoeken weekdiensten

Bericht door Tiberius »

Jantje schreef:Dat zijn dus ook niet de weekdiensten die @Bruna bedoelt, @Chrisje72.

Toevallig was ik vanavond ook bij een weekdienst in de eigen gemeente (en nee, hier wens ik geen gegis naar of bekendmaking van de plaats mijner inwoning!). Het was goed om aan deze plaats te zijn geweest.
Goed, als in?
Bruna
Berichten: 1739
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Houden en bezoeken weekdiensten

Bericht door Bruna »

Jantje schreef:Dat zijn dus ook niet de weekdiensten die @Bruna bedoelt, @Chrisje72.

Toevallig was ik vanavond ook bij een weekdienst in de eigen gemeente (en nee, hier wens ik geen gegis naar of bekendmaking van de plaats mijner inwoning!). Het was goed om aan deze plaats te zijn geweest.
Ik had het na de reactie van @Chrisje72 aangepast/verduidelijkt. Dus @Chrisje72 treft geen blaam! :nonnon
Mannetje
Berichten: 7744
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Houden en bezoeken weekdiensten

Bericht door Mannetje »

Hier 1 weekdienst per jaar.

In de vorige gemeente vaker, maar de opkomst was beschamend.
-
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Houden en bezoeken weekdiensten

Bericht door Herman »

Wij zitten op 4 diensten per jaar.

Prima opkomst wat mij betreft, beginnend bij twee of drie: daarboven valt alles mee.
Bruna
Berichten: 1739
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Houden en bezoeken weekdiensten

Bericht door Bruna »

Herman schreef:Wij zitten op 4 diensten per jaar.

Prima opkomst wat mij betreft, beginnend bij twee of drie: daarboven valt alles mee.
Wat bedoel je met ‘beginnend bij 2 of 3’?
Bertiel
Berichten: 4595
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Houden en bezoeken weekdiensten

Bericht door Bertiel »

Al sinds jaar en dag wordt er in onze gemeente weekdiensten gehouden. Tot de jaren 70 enkel tussen dank- en biddag, daarna het jaarrond tweewekelijks.
Ik schat dat er tussen de 250 en 300 mensen zijn ten opzichte van de 1000 die er zondag(morgen) zitten.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Houden en bezoeken weekdiensten

Bericht door Herman »

Bruna schreef:
Herman schreef:Wij zitten op 4 diensten per jaar.

Prima opkomst wat mij betreft, beginnend bij twee of drie: daarboven valt alles mee.
Wat bedoel je met ‘beginnend bij 2 of 3’?
Waar twee of drie in mijn naam vergaderd zijn enz.

Overigens valt mij een anekdote in die ik zaterdag hoorde. Ds. ging voor in de lokale evangelisatie 'de grefa in de volksmond' maar bespeurde slechts een zeer geringe opkomst van 8 personen. Dat kwam de ouderling op een uitbrander te staan. Afijn. De dienst ging door en er was zoveel afname, dat ds. zich aan het eind van de dienst moest verontschuldigen. En dat hij graag nog een keer kwam.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Houden en bezoeken weekdiensten

Bericht door Jantje »

Mannetje schreef:Hier 1 weekdienst per jaar.

In de vorige gemeente vaker, maar de opkomst was beschamend.
Waarom? Het getal maakt toch niet uit? Ik ben wel eens in weekdiensten geweest in kleine gemeenten (waar de kerk overigens geheel gevuld was), en als er dan 60 tot 80 man zit, dan betekent dat helemaal niet dat er minder afname zou zijn.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
TSD
Berichten: 2109
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Houden en bezoeken weekdiensten

Bericht door TSD »

Jantje schreef:
Mannetje schreef:Hier 1 weekdienst per jaar.

In de vorige gemeente vaker, maar de opkomst was beschamend.
Waarom? Het getal maakt toch niet uit? Ik ben wel eens in weekdiensten geweest in kleine gemeenten (waar de kerk overigens geheel gevuld was), en als er dan 60 tot 80 man zit, dan betekent dat helemaal niet dat er minder afname zou zijn.
Als er een weekdienst is in je eigen gemeente, en er komt, laten we zeggen, minder dan 20% van de mensen van de eigen gemeente. Dan kan er inderdaad afname zijn, maar tegelijkertijd kan je dat ook 'beschamend' noemen lijkt me.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Houden en bezoeken weekdiensten

Bericht door Jantje »

Inderdaad. Maar in de weekdiensten die er in mijn gemeente gehouden worden, komt er meestal ook een aanzienlijk deel vanuit omringende gemeenten. Vanuit de eigen gemeente zal er zo'n 25% zijn en vanuit andere gemeenten zo'n 15%. Dan zit de kerk toch voor 40% vol.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Zeeuw
Berichten: 11589
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Houden en bezoeken weekdiensten

Bericht door Zeeuw »

TSD schreef:
Jantje schreef:
Mannetje schreef:Hier 1 weekdienst per jaar.

In de vorige gemeente vaker, maar de opkomst was beschamend.
Waarom? Het getal maakt toch niet uit? Ik ben wel eens in weekdiensten geweest in kleine gemeenten (waar de kerk overigens geheel gevuld was), en als er dan 60 tot 80 man zit, dan betekent dat helemaal niet dat er minder afname zou zijn.
Als er een weekdienst is in je eigen gemeente, en er komt, laten we zeggen, minder dan 20% van de mensen van de eigen gemeente. Dan kan er inderdaad afname zijn, maar tegelijkertijd kan je dat ook 'beschamend' noemen lijkt me.
Want? Zijn deze weekdiensten verplicht? (knuppel/hoenderhok)
Plaats reactie