Dominee in beeld

Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Dominee in beeld

Bericht door Hendrikus »

Jantje schreef:Eens.

En de 6 van Psalm 6 hoort onder de 6 van Psalm 36 en boven de 1 van Psalm 51. Verder hoort er nog een komma tussen de coupletten.
ik zou solliciteren als koster, Jantje :huhu
~~Soli Deo Gloria~~
-DIA-
Berichten: 32705
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Dominee in beeld

Bericht door -DIA- »

Jantje schreef:Eens.

En de 6 van Psalm 6 hoort onder de 6 van Psalm 36 en boven de 1 van Psalm 51. Verder hoort er nog een komma tussen de coupletten.
Ik kan het anders heel goed begrijpen. Niet teuten, zoals een oude vriend het eens uitdrukte.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Dominee in beeld

Bericht door Jantje »

Hendrikus schreef:
Jantje schreef:Eens.

En de 6 van Psalm 6 hoort onder de 6 van Psalm 36 en boven de 1 van Psalm 51. Verder hoort er nog een komma tussen de coupletten.
ik zou solliciteren als koster, Jantje :huhu
Ik weet alleen niet van welke kerk dat is, al zie ik dat de poster van deze foto online is, bij het schrijven van dit bericht... En verder acht ik me onkundig tot dat werk.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Pioenroosje
Berichten: 253
Lid geworden op: 24 mei 2018, 14:35

Re: Dominee in beeld

Bericht door Pioenroosje »

Jongere heeft prachtig onder woorden gebracht wat de relatie van de psalmen met het Schriftgedeelte en de Zondag was. Doet me denken aan de discussie over de voorspelbaarheid van de preken. :nananere Maar dat is eigenlijk een beetje flauw; want het was een bijzondere preek die ik me nog bij is gebleven, uit de tijd dat onze predikant er nog was.

Overigens worden de borden ook breder gebruikt: met een zangavond wordt bijvoorbeeld 'Welkom op....' weergegeven, en met het kerstfeest van de kinderen het thema. Ik vind het erg makkelijk. Het is ook samenbindend: we hebben een prijsvraag uitstaat wie als eerste het bord kan hacken :D
Laatst gewijzigd door Pioenroosje op 31 jul 2019, 04:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Dominee in beeld

Bericht door Jantje »

:yahoo Wat is de prijs?

Had @Jongere ook niet enige voorkennis? Dat zou kunnen natuurlijk...

Overigens haal je nu ook precies een dominee aan waar dit absoluut niet voor geldt, die voorspelbaarheid in de prediking. Dat wilde ik graag nog even opmerken.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Stof
Berichten: 547
Lid geworden op: 11 jul 2019, 22:56

Re: Dominee in beeld

Bericht door Stof »

Heel duidelijk! Ik vind het lettertype Calibri en het gebrek aan interpunctie dan wel weer een beetje jammer. Iets stijlvoller zou kunnen! Maar verder mooi en handig.
Online
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Dominee in beeld

Bericht door Zeeuw »

Pioenroosje schreef:. Het is ook samenbindend: we hebben een prijsvraag uitstaat wie als eerste het bord kan hacken :D
Haha, heeft het een draadloze verbinding dan? Geen draadjes of projectie?
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Dominee in beeld

Bericht door Jongere »

Jantje schreef:Had @Jongere ook niet enige voorkennis? Dat zou kunnen natuurlijk...
Nee, dit was puur op basis van exegese van 't bord. Zou niet weten waar dit bord hangt, trouwens.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Dominee in beeld

Bericht door Jongere »

Pioenroosje schreef:. Het is ook samenbindend: we hebben een prijsvraag uitstaat wie als eerste het bord kan hacken :D
Als kind mocht ik onze koster helpen met het klaarhangen van het psalmbord voor de middagdienst. Op een zondag was de HC zondag 15 aan de beurt; in een recalcitrante bui heb ik die stiekem omgewisseld naar zondag 51. De koster kwam tijdens de 'collectezang' naar voren om de bordjes weer goed te hangen. En ik moest in de week erna naar hem toe om excuses aan te bieden. Het was gelijk het einde van de hulpdiensten.
Om maar te zeggen: ook de oude borden zijn te hacken. ;)

Trots ben ik natuurlijk niet op deze jeugdzonde...
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Dominee in beeld

Bericht door Jantje »

:haha Geniaal. Overigens is er bij ons regelmatig wat fout op de borden. Zo moesten we een poosje terug volgens 1 bord 3 keer een zelfde vers van Psalm 24 zingen... :bobo
Jongere schreef:
Jantje schreef:Had @Jongere ook niet enige voorkennis? Dat zou kunnen natuurlijk...
Nee, dit was puur op basis van exegese van 't bord. Zou niet weten waar dit bord hangt, trouwens.
Dat heeft @Pioenroosje zojuist verklapt.

Verder ben je weer wat spraakzamer. Fijn! Ik hoop dat het weer vaker zo zal zijn, ook in intensievere discussies.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Dominee in beeld

Bericht door Piet Puk »

Jantje schreef:
Hendrikus schreef:
Jantje schreef:Eens.

En de 6 van Psalm 6 hoort onder de 6 van Psalm 36 en boven de 1 van Psalm 51. Verder hoort er nog een komma tussen de coupletten.
ik zou solliciteren als koster, Jantje :huhu
Ik weet alleen niet van welke kerk dat is, al zie ik dat de poster van deze foto online is, bij het schrijven van dit bericht... En verder acht ik me onkundig tot dat werk.
Niet doen, dan zit je straks niet meer op Refoforum. Je hebt een weektaak om alle cijfers netjes onder elkaar te krijgen :nananere
Plaats reactie