Gebruik gebeden uit GBS bijbel

Pioenroosje
Berichten: 253
Lid geworden op: 24 mei 2018, 14:35

Re: Gebruik gebeden uit GBS bijbel

Bericht door Pioenroosje »

Van Ewijk schreef: Ik bid liever vanuit eigen bewoordingen.
Hoewel ik de GBS en haar uitgaven erg waardeer heb ik toch moeite met de langdradigheid en de omhaal van woorden dat ik er mijn ziel en zaligheid niet in kan leggen tijdens het gebed. En dat is voor mij bij het bidden toch een allereerste vereiste.
  • Bidden vanuit de bodem van het hart zonder afleidingen en drempels.
Hoe kan dat oprecht en zuiver als ik constant moet nadenken over wat ik zeg?
Ik ben bang dat ik volgens deze definitie niet vaker dan een paar keer per jaar bid...
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Gebruik gebeden uit GBS bijbel

Bericht door Van Ewijk »

Pioenroosje schreef:
Ik ben bang dat ik volgens deze definitie niet vaker dan een paar keer per jaar bid...
Ik weet niet meer waar en wanneer, maar ergens vanaf mijn kindertijd heb ik geleerd dat men moet bidden vanuit het diepste van zijn/haar binnenste.
Dat omdat er in het contact met God sprake moet zijn van oprecht geloof, liefde en van daaruit ook gevoel.

Het relaas van de Heere Jezus over de berouwvolle tollenaar heeft mij daarin altijd gesterkt.

En voor de volledigheid, met afleidingen bedoel ik niet de dingen die van buitenaf op je af komen, dat houd men niet tegen.
Maar van binnenuit, het moet geen riedel worden die je op de automatische piloot doet terwijl je ergens anders aan denkt of tussen andere bedrijven door doet.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Plaats reactie