Biddag 2019 voor gewas en arbeid

Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: RE: Re: Biddag 2019 voor gewas en arbeid

Bericht door liz boer »

Orchidee schreef:
Zeeuw schreef:Zojuist preek gehoord van kand. L. G. de Deugd

Schriftlezing Mattheus 6: 1-18, met vers 5 als kerntekst.

Preek ging sterk in op de binnenkamer, met als punten: een stille kamer, een ontmoetingskamer en een schatkamer. Vraag aan ons allen of we beschikken over een binnenkamer met deze drie kenmerken. En dat we, als we deze kamer niet leren kennen, straks toch alles in de openbaarheid zullen zien in de oordeelsdag. Dat laatste zal sowieso, maar wat een verschil als we aan deze kant van het graf ons geborgen mogen weten in Zijn bloed. Ernstige oproep en pijnlijke les voor het eigen leven, wat altijd zoveel tekortschiet.
Dan heb je een goede dienst gehad @Zeeuw!
Zeker ;)
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Biddag 2019 voor gewas en arbeid

Bericht door Nasrani »

Zeeuw schreef:Zojuist preek gehoord van kand. L. G. de Deugd

Schriftlezing Mattheus 6: 1-18, met vers 5 als kerntekst.

Preek ging sterk in op de binnenkamer, met als punten: een stille kamer, een ontmoetingskamer en een schatkamer. Vraag aan ons allen of we beschikken over een binnenkamer met deze drie kenmerken. En dat we, als we deze kamer niet leren kennen, straks toch alles in de openbaarheid zullen zien in de oordeelsdag. Dat laatste zal sowieso, maar wat een verschil als we aan deze kant van het graf ons geborgen mogen weten in Zijn bloed. Ernstige oproep en pijnlijke les voor het eigen leven, wat altijd zoveel tekortschiet.
Mooi. Ben benieuwd vanavond.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18718
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Biddag 2019 voor gewas en arbeid

Bericht door helma »

CGK Renswoude, Ds. JMJ Kieviet

Wij hadden vanmorgen een preek over 1Koningen 3:5en 9a
5 Te Gibeon verscheen de HEERE aan Salomo in een droom des nachts en God zeide: Begeer wat Ik u geven zal.
9 Geef dan Uw knecht een verstandig hart, om Uw volk te richten, verstandelijk onderscheidende tussen goed en kwaad

De droom van Salomo
1.De vraag van de Heere
2.Het antwoord van Salomo

Middagdienst: Psalm 119:126
126 Het is tijd voor den HEERE, dat Hij werke, want zij hebben Uw wet verbroken.

Het gebed van de Psalmdichter
1.De noodzaak van dat gebed
2.Het gebed om Gods werk

Vanmorgen was het vooral een bemoedigende preek. Vanmiddag een ernstige, indringende preek.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Biddag 2019 voor gewas en arbeid

Bericht door eilander »

Middagdienst dus dezelfde tekst als bij ons, twee weken geleden.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18718
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Biddag 2019 voor gewas en arbeid

Bericht door helma »

eilander schreef:Middagdienst dus dezelfde tekst als bij ons, twee weken geleden.
Ik dacht al, wat een bekende tekst! Daar heb ik toch al een keer een preek over gehoord?
Nu weet ik waarom :tilt
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Biddag 2019 voor gewas en arbeid

Bericht door J.C. Philpot »

Vanmiddag hebben we als gezin een behoudende CGK dienst bezocht in de omgeving. Vanavond is mijn vrouw op pad.

Ik moet zeggen dat het bidden voor het gewas me wat minder persoonlijk raakt. Waarschijnlijk omdat ik een kantoorbaan heb, en het daarom wat verder van me af staat. Evenwel weet ik dat het toch nodig is. We eten allemaal van wat er op het land groeit.

Bidden voor de arbeid komt wel dichtbij. Ik vind het elke maand bijzonder dat er geld binnenkomt. Er moet een heel gezin van leven, en die verantwoording rust op mijn schouders. Ook denk ik met betrekking tot bidden aan keuzes die we moeten maken, en waar ik echt wijsheid voor nodig heb. Het nauwst aan mijn hart ligt echter het heil van mijn kinderen. Ik denk dat veel ouders dat zullen herkennen.

Wat is een biddend leven toch nodig.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Bertiel
Berichten: 4596
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Biddag 2019 voor gewas en arbeid

Bericht door Bertiel »

Vanavond preek van Filipensen 4, wees in geen ding bezorgd etc.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Mannetje
Berichten: 7745
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Biddag 2019 voor gewas en arbeid

Bericht door Mannetje »

Bertiel schreef:Vanavond preek van Filipensen 4, wees in geen ding bezorgd etc.
Daar heeft ds. M. Blok bij ons op biddagmiddag over gepreekt.
-
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: RE: Re: Biddag 2019 voor gewas en arbeid

Bericht door Nasrani »

J.C. Philpot schreef:Vanmiddag hebben we als gezin een behoudende CGK dienst bezocht in de omgeving. Vanavond is mijn vrouw op pad.

Ik moet zeggen dat het bidden voor het gewas me wat minder persoonlijk raakt. Waarschijnlijk omdat ik een kantoorbaan heb, en het daarom wat verder van me af staat. Evenwel weet ik dat het toch nodig is. We eten allemaal van wat er op het land groeit.

Bidden voor de arbeid komt wel dichtbij. Ik vind het elke maand bijzonder dat er geld binnenkomt. Er moet een heel gezin van leven, en die verantwoording rust op mijn schouders. Ook denk ik met betrekking tot bidden aan keuzes die we moeten maken, en waar ik echt wijsheid voor nodig heb. Het nauwst aan mijn hart ligt echter het heil van mijn kinderen. Ik denk dat veel ouders dat zullen herkennen.

Wat is een biddend leven toch nodig.
Vanavond werd het bij ons benoemd als biddag voor gewas, arbeid en geestelijk leven.
Maar wat je schrijft over arbeid is zeker waar. We gaan er maar vanuit dat het vanzelfsprekend is dat we werk hebben en er iedere maand geld binnenkomt....

Verstuurd vanaf mijn SM-J330FN met Tapatalk
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: RE: Re: Biddag 2019 voor gewas en arbeid

Bericht door Nasrani »

Zeeuw schreef:Zojuist preek gehoord van kand. L. G. de Deugd

Schriftlezing Mattheus 6: 1-18, met vers 5 als kerntekst.

Preek ging sterk in op de binnenkamer, met als punten: een stille kamer, een ontmoetingskamer en een schatkamer. Vraag aan ons allen of we beschikken over een binnenkamer met deze drie kenmerken. En dat we, als we deze kamer niet leren kennen, straks toch alles in de openbaarheid zullen zien in de oordeelsdag. Dat laatste zal sowieso, maar wat een verschil als we aan deze kant van het graf ons geborgen mogen weten in Zijn bloed. Ernstige oproep en pijnlijke les voor het eigen leven, wat altijd zoveel tekortschiet.
Maar ook dat er nog zoveel ruimte is in het Vaderhart van God. Voor hen die denken dat ze teveel zonden hebben gedaan..
Vermoeiden en belasten en dorstigen worden door Hem ontvangen... Kom zoals je bent. Hij kent je tot in de meest verborgen plaatsen van je hart....



Verstuurd vanaf mijn SM-J330FN met Tapatalk
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Biddag 2019 voor gewas en arbeid

Bericht door Geytenbeekje »

HHK Genemuiden ds A de Groot
Psalm 127 vers 1
NGB-ARTIKEL 13
Schriftlezing: Psalm 127
PSALM 127 : 2 + 3
PSALM 65:6
PSALM 84:3

Gods zegen is onmisbaar
1. Liefdevolle vermaning
2. Troostvol Woord

Psalm geschreven door Salomo die heen wijst naar de Meerdere Salomo
De opgang (Hammaäloth) voor de priesters en wij om op te gaan naar de kerk om Zijn Zegen te verwachten en jaloers worden om een deel te zijn van de Zegening die Hij ons op aarde wil geven,.
Daarnaast ook verantwoordelijkheid hebbende om met Gods zaken bezig te houden en bezig te zijn, en hoe we daarmee ons verhouden t.o.v. de seculieren en mede-christenen.
Als gelovigen ook daar toe de plicht te nemen en de plicht tot verantwoordelijkheid van ons werk en dat je ervaren mag dat de Heere is die helpt in nood en je ondersteund.
Nathanaël
Berichten: 1051
Lid geworden op: 17 mei 2018, 12:58

Re: Biddag 2019 voor gewas en arbeid

Bericht door Nathanaël »

Wij hadden een erg mooie preek over het gebed van Jabez, uit 1 Kronieken 4:10. Een onbekende tekst, al heb ik er eerder met biddag een preek over gehoord.
aggieoudje
Berichten: 901
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Biddag 2019 voor gewas en arbeid

Bericht door aggieoudje »

In de middagdienst/kinderdienst van 14.30 ging Ds. J.J. Mulder voor. Hij preekte n.a.v. het door de HGJB aangereikte thema: Wat vraag jij? over 1 Koningen 3: 1 t/m 15. In de HSV staat boven dat gedeelte: Salomo bidt om een wijs hart.
Zingen:
Zoek eerst het koninkrijk van God
Ps 72: 1 en 2
Ps 81: 12
Ps 105: 3 en 5
Ps 111: 6
Ps 25: 2 en 6
Als je bidt zal hij je geven
(Omdat ik zelf aan het werken was was ik niet aanwezig maar ik begreep van mijn moeder dat het een fijne eenvoudige preek was. De dominee had een hart bij zich met daaraan 2 oren, hiermee maakte hij het duidelijker voor de kinderen wat een opmerkzaam hart is.)

Vanmiddag/Vanavond(omdat we nu in ons kleinere kerkgebouw kerken waren er 2 diensten om 17.00 en 19.30) ging Ds. J.A.W. Verhoeven voor. Hij preekte over Lukas 12: 16 t/m 21 De gelijkenis van de rijke dwaas
Schriftlezing: Lukas 12: 13 t/m 34
Zingen:
Ps 25: 1
Ps 33: 10
Ps 17: 7 en 8
Ps 49: 2, 3 en 4
Ps 49: 6
Ps 72: 8 en 9
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Biddag 2019 voor gewas en arbeid

Bericht door Geytenbeekje »

Nathanaël schreef:Wij hadden een erg mooie preek over het gebed van Jabez, uit 1 Kronieken 4:10. Een onbekende tekst, al heb ik er eerder met biddag een preek over gehoord.
Bijzonder,
Mag ik weten van welke kerk ?
(mag ook per pb)
Zeeuw
Berichten: 11591
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: RE: Re: Biddag 2019 voor gewas en arbeid

Bericht door Zeeuw »

Nasrani schreef:
Zeeuw schreef:Zojuist preek gehoord van kand. L. G. de Deugd

Schriftlezing Mattheus 6: 1-18, met vers 5 als kerntekst.

Preek ging sterk in op de binnenkamer, met als punten: een stille kamer, een ontmoetingskamer en een schatkamer. Vraag aan ons allen of we beschikken over een binnenkamer met deze drie kenmerken. En dat we, als we deze kamer niet leren kennen, straks toch alles in de openbaarheid zullen zien in de oordeelsdag. Dat laatste zal sowieso, maar wat een verschil als we aan deze kant van het graf ons geborgen mogen weten in Zijn bloed. Ernstige oproep en pijnlijke les voor het eigen leven, wat altijd zoveel tekortschiet.
Maar ook dat er nog zoveel ruimte is in het Vaderhart van God. Voor hen die denken dat ze teveel zonden hebben gedaan..
Vermoeiden en belasten en dorstigen worden door Hem ontvangen... Kom zoals je bent. Hij kent je tot in de meest verborgen plaatsen van je hart....

Verstuurd vanaf mijn SM-J330FN met Tapatalk

Mooi. Waarschuwing voor de geveinsden. Uitgelegd als de hypocrieten/toneelspelers. Kan en mag niet voor de Heere. Hij ziet dwars door je heen.
Plaats reactie