Preken uit de Willibrord in de PKN

DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Preken uit de Willibrord in de PKN

Bericht door DDD »

Ik bedoelde bij de schriftlezing. En dat vind ik toch wel opmerkelijk. Een confessionele invloed, vermoed ik. Of misschien omdat het wat traditioneler klinkt en veel mensen dat rond Kerst waarderen.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Preken uit de Willibrord in de PKN

Bericht door eilander »

Ditbenik schreef:
DDD schreef:Ik hoorde onlangs in een adventsconcert zelfs nog de NBG51 langskomen.
Ach, die laatste wordt hier op het forum ook nog met enige regelmaat geciteerd, zelfs door mensen waarvan je het allerminst verwacht en waarschijnlijk zelf niet eens weten dat ze de NBG'51 citeren in plaats van de SV.
"Gij geheel anders..." ;)
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Preken uit de Willibrord in de PKN

Bericht door Jantje »

Ditbenik schreef:en waarschijnlijk zelf niet eens weten dat ze de NBG'51 citeren in plaats van de SV.
Met alle respect, maar dat vind ik toch wel een beetje dom.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8935
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Preken uit de Willibrord in de PKN

Bericht door J.C. Philpot »

Ik lees de Willibrord ook weleens als ik de bijbelgedeelten van dagelijksevangelie.org lees. En ik heb het 1e boek der Makkabeen er weleens in gelezen. De Canisius heb ik op de ereader omdat die vrij van rechten is.

Ik zou wel verbaasd zijn om hem in een protestantse kerk te horen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Preken uit de Willibrord in de PKN

Bericht door Ditbenik »

Jantje schreef:
Ditbenik schreef:en waarschijnlijk zelf niet eens weten dat ze de NBG'51 citeren in plaats van de SV.
Met alle respect, maar dat vind ik toch wel een beetje dom.
Dat heeft niets met dom te maken maar met onwetendheid. @Eilander heeft het goed onthouden of terug gezocht. De tekst 'en gij geheel anders' zie ik op het forum regelmatig voorbij komen. Zelfs DIA gebruikt 'm maar hij komt in de SV niet voor.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Preken uit de Willibrord in de PKN

Bericht door Jantje »

Ditbenik schreef:
Jantje schreef:
Ditbenik schreef:en waarschijnlijk zelf niet eens weten dat ze de NBG'51 citeren in plaats van de SV.
Met alle respect, maar dat vind ik toch wel een beetje dom.
Dat heeft niets met dom te maken maar met onwetendheid. @Eilander heeft het goed onthouden of terug gezocht. De tekst 'en gij geheel anders' zie ik op het forum regelmatig voorbij komen. Zelfs DIA gebruikt 'm maar hij komt in de SV niet voor.
Ik pak altijd de website http://www.statenvertaling.nl. Ik begrijp dat het Eféze 4 vers 20 zou zijn, aldus Google. Als ik die vergelijk met de Statenvertaling, dan zie ik toch een levensgroot verschil.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie