Levensvragen

Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: RE: Re: Levensvragen

Bericht door liz boer »

Geeske_1991 schreef:
liz boer schreef:
Geeske_1991 schreef:Wanneer je de kanttekeningen pakt bij de tekst zoekt en gij zult vinden, kom je er achter dat dit niet aan iedereen is geschreven maar aan de zoekende bruid in Hooglied.



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Ik vraag me echt af wie je dit wijs gemaakt heeft.
7 4Bidt, en u zal gegeven worden; zoekt, en gij zult vinden; klopt, en u zal opengedaan worden.
4 Door bidden, zoeken en kloppen vermaant ons Christus met ernst geduriglijk aan te houden in het gebed.
Dat vind je als je leest in een bijbel met kanttekeningen...

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Die heb ik hierboven geciteerd!
Kij dit isde kanttekening: 4 Door bidden, zoeken en kloppen vermaant ons Christus met ernst geduriglijk aan te houden in het gebed
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Levensvragen

Bericht door liz boer »

Mannes schreef:
liz boer schreef:
Geeske_1991 schreef:Wanneer je de kanttekeningen pakt bij de tekst zoekt en gij zult vinden, kom je er achter dat dit niet aan iedereen is geschreven maar aan de zoekende bruid in Hooglied.



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Ik vraag me echt af wie je dit wijs gemaakt heeft.
7 4Bidt, en u zal gegeven worden; zoekt, en gij zult vinden; klopt, en u zal opengedaan worden.
4 Door bidden, zoeken en kloppen vermaant ons Christus met ernst geduriglijk aan te houden in het gebed.
Geeske heeft gelijk.

Jacob heb ik liefgehad en Ezou heb ik gehaat.
Geeske heeft gelijk, God roept welmenend, maar Hij meent er niets van!?
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Levensvragen

Bericht door Desiree »

Wijk schreef:Beste vrienden,

Ik zal mij voorstellen even in het kort. Ik ben een jongen van 19 jaar volop aan het werk en studie erbij nog momenteel. Ik kerk in de HHK waar ik me best heel prettig bij voel. Na een beetje een lastige pubertijd begon ik op mijn 16e serieus na te denken over geloven. Wekelijks ging ik trouw naar de JV. Daar had ik goede gesprekken met andere jongeren. Ook het bezoeken van jongerendagen en appèlwoorden begon ongeveer in die tijd.

Ik weet niet precies meer het moment en hoe en alles daaromheen maar de noodzaak van bekering begon tot mij door te dringen. Er kwam een tijd van onderzoeken, vaak nog gepaard met vele zondige oude gewoontes. In die tijd heb ik een hoop in mogen zien dat dat niet goed was. Met name de voetbal en de film begonnen aan mij te knagen. Het is al lang geleden dus ik weet niet exact meer hoe alles gegaan is.

Inmiddels was ik 17 geworden en ik mocht zonder veel onderwijs echt wel wat liefde gevoelen voor de Heere, en de kerk, vooral dat ook. Ik durfde zelfs wel te erkennen dat de Heere echt in mijn leven werkten, wat een prachtige tijd heb ik ervaren. Soms de hele dag tijdens werken nadenken over de Heere en alle zaken daarom heen. Zeer gesteund in die moeilijke tijd, want dat was het best wel door wat zaken. Ik voelde me geestelijk dus best wel wat, maar... zonder hoogmoed of ijdelheid (of het was daar wel maar ik heb dit nooit ingezien). Ik wist dat dit alles geschonken was. Ook begon ik met het lezen van oudvaders en puriteinen.

Sinds ongeveer een jaar praat ik zo nu en dan met een man. Hij heeft mij veel geleerd over de oude waarheid, zoals dat genoemd word. Er ging werkelijk een wereld voor mij open. Want dit was volledig in strijd met wat ik de afgelopen jaren beleefd had. Ik had nog nooit zo nagedacht over dat ik afgesneden moest worden van al mijn eigen werken etc. Of dit, zonder dat ik dit zo wist, ook bij mij was gebeurd wist ik niet. Het leek mij van niet, de man die mij dit alles verteld is zeer overtuigd dat alleen langs deze weg een zondaar gered kan worden. En dat zodra er maar heel weinig van dit alles word afgedaan een mens niet zalig kan worden. Ik geloof deze man, alleen ik weet niet of het komt omdat de man met zoveel ernst en vormingen dit verteld tegen mij of dat de Heere mij dit geeft. Ik weet het echt niet.

Nu inmiddels leef ik al maanden in een geestelijk dode tijd. Het is nog erger dan dood, want ik houd mijzelf vroom voor anderen. Mooie praat over theologische visies en nog veel meer verschrikkelijke dingen, die niet werkelijk en oprecht zijn. Ik heb ook verkering nu bijna een jaar dus het zou ermee te maken hebben dat het geestelijk slechter gaat omdat er iemand anders min of meer op de eerste plek staat. Overigens heb ik het meisje werkelijk van de Heere gekregen en zijn er zeer wonderlijke dingen gebeurd bij deze zaken, dat staat buiten dit alles zeer vast.

Ik loop nu alleen met het volgende. Op het moment twijfel ik ontzettend over de oude waarheid. Niet omdat ik niet geloof dat de Heere langs die weg wil werken, want dat geloof ik vast. De man met wie ik wel is praat is zeer zeker een echt kind van God. Maar ik twijfel dus of de Heere mij langs die weg wil leiden. En of dit ook wel echt de enige weg is. Voordat ik kennis had van deze zaken was het geestelijk veel rijker in mijn leven, en mocht ik toch echt wat smaken van het werk dat in mij begonnen was. Daarom zijn mijn twijfels hierover. Was dit alles wel echt? Is het nooit een gemene list van de satan geweest? Ik zou het zo graag willen weten, om de rust in mij te krijgen, want ik word hier erg onrustig van. Zouden er waarlijk kinderen van God mij kunnen helpen hiermee? Ik heb veel vragen en weinig antwoorden. Ik hoop dat de Heere mij hulp wil geven.
Gewoon tegen de Heere vertellen. Het is normaal dat je ziet dat je het zelf niet kunt. De zaligheid ligt buiten ons. Dat heeft Christus gedaan. Dat is juist ons geloof. Je hoeft helemaal niks. Je mag best wat lezen.. maar je verdient er niks mee. Het is geen optellen en aftrekken. Je verdient het niet maar je krijgt het toch. Elke dag een schone lei. Ik herken je wel. Ik ging ook naar mensen toe. Maar God sprak zo krachtig dat het echt waar was.. daar kon de hele wereld niet tegenop. Daarom.. ga naar God. Gewoon zeggen.. en wees jezelf. Geniet van je verkering. Veel Geluk.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
Vagari
Berichten: 657
Lid geworden op: 15 aug 2014, 22:12

Re: RE: Re: Levensvragen

Bericht door Vagari »

Geeske_1991 schreef:
Vagari schreef:Geeske,

Jij weet niet dat je ellendige bent hè? En jammerlijk, en arm en blind en naakt?
Dat schreef ik kort hiervoor nog.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Maar dan weet je toch ook wat de Heere Jezus tegen zulke mensen zegt?
Ik raad u, Geeske, dat gij van Mij koopt goud,‭ beproefd komende uit‭ het vuur, opdat gij rijk moogt worden; en witte klederen, opdat‭ gij moogt bekleed worden, en de schande uwer naaktheid niet geopenbaard worde; en zalf uw ogen met ogenzalf, opdat gij zien moogt.‭
Dus bij Wie moet je zijn om dat te kopen? Hij raad het Zelf aan om te komen. Zal Hij je dan wegsturen als je dat doet? En wat denk je dat je moet betalen?
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3980
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Levensvragen

Bericht door Terri »

En toch.....
Een houdbare nood drijft niet uit, die bespreekt en redeneert alleen maar....
Ten diepste heeft Geeske dus gelijk. Ze heeft er geen belang bij.
Gelukkig is het wel zo dat ook deze afweer gebroken kan worden door de liefde van de Heere Jezus.
Mannes
Verbannen
Berichten: 319
Lid geworden op: 02 apr 2018, 17:50

Re: Levensvragen

Bericht door Mannes »

liz boer schreef:
Mannes schreef:
liz boer schreef:
Geeske_1991 schreef:Wanneer je de kanttekeningen pakt bij de tekst zoekt en gij zult vinden, kom je er achter dat dit niet aan iedereen is geschreven maar aan de zoekende bruid in Hooglied.



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Ik vraag me echt af wie je dit wijs gemaakt heeft.
7 4Bidt, en u zal gegeven worden; zoekt, en gij zult vinden; klopt, en u zal opengedaan worden.
4 Door bidden, zoeken en kloppen vermaant ons Christus met ernst geduriglijk aan te houden in het gebed.
Geeske heeft gelijk.

Jacob heb ik liefgehad en Ezou heb ik gehaat.
Geeske heeft gelijk, God roept welmenend, maar Hij meent er niets van!?
Natuurlijk wel. Dit is de uitwendige roeping die tot een ieder komt. Dit is iets anders dan de zaligmakende inwendige roeping.

Doch alleen de uitverkorenen worden tot zaligheid geroepen volgens Rom. 11:17 maar de uitverkorenen hebben het verkregen, de anderen zijn verhard geworden.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Levensvragen

Bericht door liz boer »

Mannes schreef: Natuurlijk wel. Dit is de uitwendige roeping die tot een ieder komt. Dit is iets anders dan de zaligmakende inwendige roeping.

Doch alleen de uitverkorenen worden tot zaligheid geroepen volgens Rom. 11:17 maar de uitverkorenen hebben het verkregen, de anderen zijn verhard geworden.
Dus een roeping met een dubbele agenda?

Het is trouwens vers 7 en dit zijn de kanttekeningen: 37 Gr. de verkiezing heeft het verkregen, dat is, al de uitverkorenen onder de Israëlieten, ten aanzien en omdat zij uit genade zijn uitverkoren.


Je moet het in zijn verband lezen en geen losse tekst
Laatst gewijzigd door liz boer op 20 okt 2018, 12:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Zeeuw
Berichten: 11611
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Levensvragen

Bericht door Zeeuw »

Mannes schreef:
Natuurlijk wel. Dit is de uitwendige roeping die tot een ieder komt. Dit is iets anders dan de zaligmakende inwendige roeping.

Doch alleen de uitverkorenen worden tot zaligheid geroepen volgens Rom. 11:17 maar de uitverkorenen hebben het verkregen, de anderen zijn verhard geworden.
Blijft staan Mannes, maar verschuil je je hierachter of zorgt het dat je blijft zoeken en kloppen? Want God zegt niet voor niks dat wie zoekt zal vinden.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Levensvragen

Bericht door Jantje »

Jantje schreef:@Geeske1991,
Jesaja 45 vers 22
Wendt u naar Mij toe, wordt behouden, alle gij einden der aarde! Want Ik ben God, en niemand meer.
Is deze tekst ook alleen van toepassing op bekeerden?
En als alle teksten alleen maar van toepassing zijn op bekeerden, hoe moet een onbekeerde dan tot God komen? Want het Woord Gods is, volgens jou, alleen maar voor een bekeerde.
Het heeft wel wat te zeggen dat, naast @Geeske1991, ook voor de rest nog helemaal niemand op deze quote van mij heeft gereageerd...
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23849
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Levensvragen

Bericht door refo »

Jantje schreef:
Jantje schreef:@Geeske1991,
Jesaja 45 vers 22
Wendt u naar Mij toe, wordt behouden, alle gij einden der aarde! Want Ik ben God, en niemand meer.
Is deze tekst ook alleen van toepassing op bekeerden?
En als alle teksten alleen maar van toepassing zijn op bekeerden, hoe moet een onbekeerde dan tot God komen? Want het Woord Gods is, volgens jou, alleen maar voor een bekeerde.
Het heeft wel wat te zeggen dat, naast @Geeske1991, ook voor de rest nog helemaal niemand op deze quote van mij heeft gereageerd...
Wat zegt dat dan?
GJdeBruijn
Berichten: 2198
Lid geworden op: 09 mar 2010, 13:37

Re: Levensvragen

Bericht door GJdeBruijn »

pierre27 schreef:
Eilander schreef:(..)Dit is wel erg persoonlijk, maar ik wil ermee zeggen: op Gods Woord kun je aan, en Hij leeft en Hij spreekt!
En als het voor mij kan, terwijl ik enerzijds altijd veel met de Bijbel en goede boeken bezig was, en anderzijds in het verborgen afschuwelijke zonden bedreef.... en de Heere jarenlang maar liet kloppen, dan kan het voor iedereen. Dat klinkt heel cliché, maar af en toe beleef ik dat zó dat ik het wel van de kansel zou willen roepen.
Eilander, heel erg bedankt voor deze eerlijke woorden. Het is alsof mijn leven beschreven is. Geweldig evenwichtig en bijbels beschreven.
Hier wil ik me van harte bij aansluiten.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Levensvragen

Bericht door Jantje »

Dat kun je toch lezen, @refo?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Levensvragen

Bericht door liz boer »

GJdeBruijn schreef:
pierre27 schreef:
Eilander schreef:(..)Dit is wel erg persoonlijk, maar ik wil ermee zeggen: op Gods Woord kun je aan, en Hij leeft en Hij spreekt!
En als het voor mij kan, terwijl ik enerzijds altijd veel met de Bijbel en goede boeken bezig was, en anderzijds in het verborgen afschuwelijke zonden bedreef.... en de Heere jarenlang maar liet kloppen, dan kan het voor iedereen. Dat klinkt heel cliché, maar af en toe beleef ik dat zó dat ik het wel van de kansel zou willen roepen.
Eilander, heel erg bedankt voor deze eerlijke woorden. Het is alsof mijn leven beschreven is. Geweldig evenwichtig en bijbels beschreven.
Hier wil ik me van harte bij aansluiten.
Ik ook!
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
GJdeBruijn
Berichten: 2198
Lid geworden op: 09 mar 2010, 13:37

Re: Levensvragen

Bericht door GJdeBruijn »

Mannes schreef:Natuurlijk wel. Dit is de uitwendige roeping die tot een ieder komt. Dit is iets anders dan de zaligmakende inwendige roeping.

Doch alleen de uitverkorenen worden tot zaligheid geroepen volgens Rom. 11:17 maar de uitverkorenen hebben het verkregen, de anderen zijn verhard geworden.
De vraagsteller heeft een probleem van levensbelang en deelt dat hier. Hier is pastoraat nodig en geen verstandelijke opsomming van dogmatische leerstukken die op het verkeerde moment op de verkeerde plaats worden ingebracht. Pastoraat is wat er staat in Joh.1
Hij (Andreas) zeide tot hen: Komt en ziet! Zij kwamen en zagen, waar Hij woonde, en bleven dien dag bij Hem. En het was omtrent de tiende ure.
Andreas, de broeder van Simon Petrus, was een van de twee, die het van Johannes gehoord hadden, en Hem gevolgd waren.
Deze vond eerst zijn broeder Simon, en zeide tot hem: Wij hebben gevonden den Messias, hetwelk is, overgezet zijnde, de Christus.
En hij leidde hem tot Jezus.
Mannes
Verbannen
Berichten: 319
Lid geworden op: 02 apr 2018, 17:50

Re: Levensvragen

Bericht door Mannes »

GJdeBruijn schreef:
Mannes schreef:Natuurlijk wel. Dit is de uitwendige roeping die tot een ieder komt. Dit is iets anders dan de zaligmakende inwendige roeping.

Doch alleen de uitverkorenen worden tot zaligheid geroepen volgens Rom. 11:17 maar de uitverkorenen hebben het verkregen, de anderen zijn verhard geworden.
De vraagsteller heeft een probleem van levensbelang en deelt dat hier. Hier is pastoraat nodig en geen verstandelijke opsomming van dogmatische leerstukken die op het verkeerde moment op de verkeerde plaats worden ingebracht. Pastoraat is wat er staat in Joh.1
Hij (Andreas) zeide tot hen: Komt en ziet! Zij kwamen en zagen, waar Hij woonde, en bleven dien dag bij Hem. En het was omtrent de tiende ure.
Andreas, de broeder van Simon Petrus, was een van de twee, die het van Johannes gehoord hadden, en Hem gevolgd waren.
Deze vond eerst zijn broeder Simon, en zeide tot hem: Wij hebben gevonden den Messias, hetwelk is, overgezet zijnde, de Christus.
En hij leidde hem tot Jezus.
Ik gaf alleen antwoord op een ander.

Je opmerking is meer voor diegenen van toepassing die Wijk bestempelen als troll/psychisch niet in orde etc. terwijl ze hem nooit gezien of gesproken hebben.
Plaats reactie