Micha Zondag

Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Micha Zondag

Bericht door Mara »

Gisteren was ik in een andere kerk en hoorde voor het eerst dat het Micha Zondag was.
Afbeelding

Zijn jullie hiermee bekend? Ik ben benieuwd welke kerken hier aan meedoen. Ik vermoed dat dit meer iets is voor de linker/middenflank, maar dat kan ik mis hebben.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Micha Zondag

Bericht door Ambtenaar »

Nee, niets van gehoord. Onze gemeente zal dan wel te rechts zijn hiervoor ;-).
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16745
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Micha Zondag

Bericht door Hendrikus »

~~Soli Deo Gloria~~
Mistig
Berichten: 2391
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Micha Zondag

Bericht door Mistig »

Mara schreef:Gisteren was ik in een andere kerk en hoorde voor het eerst dat het Micha Zondag was.
Afbeelding

Zijn jullie hiermee bekend? Ik ben benieuwd welke kerken hier aan meedoen. Ik vermoed dat dit meer iets is voor de linker/middenflank, maar dat kan ik mis hebben.
Nog nooit van gehoord.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
-DIA-
Berichten: 32737
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Micha Zondag

Bericht door -DIA- »

Nee, nooit van gehoord. Het deed me een beetje... eh... hoe zeg ik dat... eh jaaa, het deed een beetje denken aan, hoe heette ze ook weer, even denken... ja..! ik weet jet weer! Het deed me denken aan Mientje Vrijdag. Ik weet niet waarom, maar ik moest er plotsklaps aan denken... (Tussen haakjes, heeft iemand 'al de werken van Mientje Vrijdag' gelezen?)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Micha Zondag

Bericht door liz boer »

Mistig schreef:
Mara schreef:Gisteren was ik in een andere kerk en hoorde voor het eerst dat het Micha Zondag was.
Afbeelding

Zijn jullie hiermee bekend? Ik ben benieuwd welke kerken hier aan meedoen. Ik vermoed dat dit meer iets is voor de linker/middenflank, maar dat kan ik mis hebben.
Nog nooit van gehoord.
Ik ook niet
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Mistig
Berichten: 2391
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Micha Zondag

Bericht door Mistig »

-DIA- schreef:Nee, nooit van gehoord. Het deed me een beetje... eh... hoe zeg ik dat... eh jaaa, het deed een beetje denken aan, hoe heette ze ook weer, even denken... ja..! ik weet jet weer! Het deed me denken aan Mientje Vrijdag. Ik weet niet waarom, maar ik moest er plotsklaps aan denken... (Tussen haakjes, heeft iemand 'al de werken van Mientje Vrijdag' gelezen?)
Dat komt waarschijnlijk door Jansje Zondag? :haha
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Micha Zondag

Bericht door eilander »

Nog nooit van gehoord.
Van Mientje Vrijdag wel, DIA. Maar ik heb 'Alle de verzamelde werken' niet, hoewel dat natuurlijk in dit topic niet erg ter zake doet.
merel
Berichten: 9760
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Micha Zondag

Bericht door merel »

Mara schreef:Gisteren was ik in een andere kerk en hoorde voor het eerst dat het Micha Zondag was.
Afbeelding

Zijn jullie hiermee bekend? Ik ben benieuwd welke kerken hier aan meedoen. Ik vermoed dat dit meer iets is voor de linker/middenflank, maar dat kan ik mis hebben.
IN mijn vorige gemeente deed men hier wat mee. Eerst Israel zondag en zondag erop Micha zondag
-DIA-
Berichten: 32737
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Micha Zondag

Bericht door -DIA- »

Mistig schreef:
-DIA- schreef:Nee, nooit van gehoord. Het deed me een beetje... eh... hoe zeg ik dat... eh jaaa, het deed een beetje denken aan, hoe heette ze ook weer, even denken... ja..! ik weet jet weer! Het deed me denken aan Mientje Vrijdag. Ik weet niet waarom, maar ik moest er plotsklaps aan denken... (Tussen haakjes, heeft iemand 'al de werken van Mientje Vrijdag' gelezen?)
Dat komt waarschijnlijk door Jansje Zondag? :haha
Nee... Maar het brengt me wel op een idee.
Ik denk dat je dit beter kunt lezen dan Micha Zondag 'vieren':
http://www.theologienet.nl/documenten/b ... Jansje.pdf
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Micha Zondag

Bericht door eilander »

Graag on-topic blijven.
-DIA-
Berichten: 32737
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Micha Zondag

Bericht door -DIA- »

Ik vroeg me af of het niet iets is wat met de zogenaamde 'groene kerken' te maken heeft? Ook de 'Groene kerken' schieten als paddenstoelen uit de grond.

https://www.groenekerken.nl/kerken/
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Ouddorp
Berichten: 367
Lid geworden op: 10 jul 2012, 12:01

Re: Micha Zondag

Bericht door Ouddorp »

Nee, niets van gehoord. Het staat voor aandacht voor armoede en onrecht, lees ik op internet. We hebben wel gecollecteerd voor Sulawesi dus toch nog wat aan Micha Zondag gedaan ; )
-DIA-
Berichten: 32737
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Micha Zondag

Bericht door -DIA- »

Ouddorp schreef:Nee, niets van gehoord. Het staat voor aandacht voor armoede en onrecht, lees ik op internet. We hebben wel gecollecteerd voor Sulawesi dus toch nog wat aan Micha Zondag gedaan ; )
Lopen reformatorische kerken niet achter? Waarom zijn er bij groene kerken geen reformatorische kerken? Waarom 'vieren' reformatorische kerken geen "Micha Zondag"? Het Milieu en de Armoede in de werelds moet toch ook onze aandacht hebben....

Of... moeten we dat toch buiten de kerkelijke liturgie doen? Want in feite kunnen we ook een Israël-zondag, een Ouderen-zondag, een Jongeren-zondag, een Zomer-zondag, een Klimaat-zondag, een Pacifistische zondag. een Ecologische Zondag, enz. instellen?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Micha Zondag

Bericht door liz boer »

-DIA- schreef:Ik vroeg me af of het niet iets is wat met de zogenaamde 'groene kerken' te maken heeft? Ook de 'Groene kerken' schieten als paddenstoelen uit de grond.

https://www.groenekerken.nl/kerken/
Met groen kerken is niets mis mee, alle kerken zouden groen moeten zijn, Biologische koffie, maar vooral eerlijke koffie!
Bij Woord en Daad te bestellen.
Evenzo met andere producten en groene stroom is ook zo gek nog niet, zouden we als kerken niet voorop moeten lopen?

Dan gaat het over rentmeesterschap, zorgen voor je naasten en zorgen voor de schepping.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Plaats reactie