Papieren leden

Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Papieren leden

Bericht door Orchidee »

Wij zijn buren hé ( nou ja één huis er tussen)
Hij maakt zeker geen misbruik van ons, heeft een warm hart en respecteert ons!
God liefhebben boven alles!
Als het goed is merkt en ziet hij dat aan ons!
Heb uw naasten lief als u zelf!

Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: RE: Re: RE: Re: Papieren leden

Bericht door JCRyle »

emigrant schreef:tsja.... als je dat al allemaal doet.... maakt hij op de lange termijn dan niet juist tegengesteld aan wat ik schreef, een klein beetje misbruik van jullie?

wel kerkmensen voor je laten lopen maar met de rug naar de kerk blijven staan?
Het doel moet ook niet zijn om kerkmensen/nieuwe leden/nieuwe oude leden in de kerkbanken te krijgen. Het doel is om iets van de liefde tot God en de naasten in de praktijk te laten zien uit navolging van Christus met de zaligheid van zielen op het oog.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Papieren leden

Bericht door liz boer »

Emigrant schreef:
tsja.... als je dat al allemaal doet.... maakt hij op de lange termijn dan niet juist tegengesteld aan wat ik schreef, een klein beetje misbruik van jullie?

wel kerkmensen voor je laten lopen maar met de rug naar de kerk blijven staan?
Orchidee doet wat de Heere vraagt, zonder iets terug te verlangen.
Lukas 6 :
35 Maar hebt uw vijanden lief, en doet goed, en leent zonder iets weder te hopen; en uw loon zal groot zijn, en gij zult ekinderen des Allerhoogsten zijn; want Hij is goedertieren over de ondankbaren en bozen.

Niet alleen met geld maar in alle dingen die je doet, dat heeft niets met misbruik te maken, dat is als hij je dingen zou laten doen, die de man zelf zou kunnen, dan kom je in die driehoek van redder- vervolger- slachtoffer, maar een oude man helpen is doen wat je hand vindt om te doen.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Mannes
Verbannen
Berichten: 319
Lid geworden op: 02 apr 2018, 17:50

Re: Papieren leden

Bericht door Mannes »

Vagari schreef:
Mannes schreef:Waarom stel je deze vraag? In dit topic gaat het over papieren leden. Het laatste specifieke geval ging over een buurman die elke vorm van hulp of uitnodiging afslaat en zelf de conclusie heeft getrokken dat hij er niks te zoeken heeft.

Mijn mening is dat zijn lidmaatschap een vervuiling is voor de kerkelijke administratie. Uitschrijven dus.
Uiteraard moet men daarna zonder ophouden voor deze buurman bidden en proberen in gesprek te gaan. Een lidmaatschap is immers geen vereiste om bekeerd te worden toch?

Om op uw persoonlijke, in het openbaar gestelde vraag, een antwoord te geven wil ik graag wat meer duidelijkheid welke nodiging u nu precies voor ogen heeft. Ik ben namelijk van mening dat nodiging op voorwaarde van geloof en bekering geschied.
Ik stel deze vragen zo op de man omdat je nu hoog van de toren blaast.
Iedereen, die niet op de uitnodiging van de Heere ingaat, is een vervuiling van Zijn aardbodem.
Mattheüs 22:3-4 / STV
3 ‭‭En zond zijn dienstknechten uit,‭⁴‭ om de genoden ter bruiloft‭⁵‭ te roepen;‭⁶‭ en zij wilden niet komen.‭ 4 ‭‭Wederom zond hij andere dienstknechten uit,‭⁷‭ zeggende: Zegt den genoden: Ziet, ik heb mijn middagmaal bereid; mijn ossen, en de gemeste ‭beesten‭ zijn geslacht, en ‭alle‭ ‭dingen‭ zijn gereed;‭⁸‭ komt tot de bruiloft.‭
Toch is Zijn geduld nog niet op. Zelfs niet met degene, die, keurig met lidmaatschap en al, op zondag een vervuiling van Zijn kerk zitten te zijn.
Mattheüs 18:32-33 / STV
32 ‭‭Toen heeft hem zijn heer tot zich geroepen, en zeide tot hem: Gij boze dienstknecht, al die schuld heb ik u kwijtgescholden, dewijl gij mij gebeden hebt;‭ 33 ‭‭Behoordet gij ook niet u over uw mededienstknecht te ontfermen, gelijk ik ook mij over u ontfermd heb?‭
Denk je niet dat die onwillige man nog heel veel uitnodigingen (met lidmaatschap) heeft te gaan voordat hij aan het aantal zit wat jij en ik hebben afgeslagen?
Dat jij en ik een vervuiling voor Gods aangezicht zijn ben ik van harte met u eens.
Maar je gaat me toch niet vertellen dat je de nodiging des Heeren wil vergelijken met een papieren lid die men tevergeefs naar de kerk probeert te krijgen n zelf vind dat hij er niet hoort? Gewoon uitschrijven.
Natuurlijk moet men nog steeds langs de deur en de beste buurman helpen waar nodig. Het gaat hier alleen om het papier. Of is zijn financiële bijdrage meer dan welkom?

Ik denk inderdaad dat de man al meer nodigingen heeft gehad dan ik, gezien zijn leeftijd. Ik zal rond de helft zitten vermoed ik.
Gebruikersavatar
Vagari
Berichten: 657
Lid geworden op: 15 aug 2014, 22:12

Re: Papieren leden

Bericht door Vagari »

Mannes schreef:Dat jij en ik een vervuiling voor Gods aangezicht zijn ben ik van harte met u eens.
Sorry, ik geloof niet dat je dit meent. Nu kun je boos worden maar dat blijkt uit de rest van je reactie.
Maar je gaat me toch niet vertellen dat je de nodiging des Heeren wil vergelijken met een papieren lid die men tevergeefs naar de kerk probeert te krijgen en zelf vind dat hij er niet hoort?
Leg jij me dan eens uit waar de vergelijking mank gaat! De Heere nodigt je in de kerk uit om te komen tot de bruiloft met de boodschap dat alle dingen gereed zijn. Je hoeft helemaal niets mee te nemen, alleen maar te komen. En wat is het antwoord? ,,Nee, daar hoor ik niet.''

Nee, ik probeerde alleen maar te zeggen dat afwijzen van het eerste nog veel brutaler is dan het tweede. En dat als je dat werkelijk zou geloven, het in de praktijk zou blijken. Want de waarheid van woorden wordt gezien in de (woord)daden. Dat betekent dat je inziet dat je door het afwijzen van het witte kleed van de Heere Jezus, dat Hij gewassen heeft in Zijn bloed, net zo'n vervuilend papierenlid bent als die man. Wat zeg ik, erger. Ik denk niet dat die man enige waarde aan zijn kerkgang zou toerekenen. Eerder citeerde ik al Jesaja 64 waar hij zegt dat ons bidden en naar de kerk gaan, buiten de Heere Jezus, zijn als een vies maandverbandje dat je weggooit! Opdat alle mond gestopt worde.
Ik denk inderdaad dat de man al meer nodigingen heeft gehad dan ik, gezien zijn leeftijd. Ik zal rond de helft zitten vermoed ik.
Eigenlijk was het wordt uitnodigingen niet het belangrijkste in de zin waar je op reageert. Het ging meer om het woord: afgeslagen.Weltrusten en een goede zondag zegt de betweter.
Plaats reactie