Kleine gemeenten hebben onze steun nodig.

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Kleine gemeenten hebben onze steun nodig.

Bericht door Jantje »

Wandelende schreef:
Jantje schreef:
Wandelende schreef:
Jantje schreef:Begrijp je mijn laatste zin ook, @Wandelende, van de reactie die je citeerde?
Ik vermoed dat je bedoeld dat het lastiger is om in de genoemde dorpen een zoutend zout te zijn (door de reeds gevestigde orde?) dan die taak op te pakken in de Randstad of de periferie.
Klopt dat?
@Ditbenik zat meer in de buurt...
Leg eens uit, als je wilt. :)
Ditbenik schreef:Jazeker. Hoe zeggen ze dat ook alweer? Iets over bekeren van heidenen en christenen. Nou ja, in ieder geval zou je er moedeloos van worden als je wilt gaan evangeliseren in de plaatsen die jij noemde.
Volgens mij hoef ik jouw dan niet meer uit te leggen. Of wel?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Kleine gemeenten hebben onze steun nodig.

Bericht door Wandelende »

Jantje schreef:
Ditbenik schreef:Jazeker. Hoe zeggen ze dat ook alweer? Iets over bekeren van heidenen en christenen. Nou ja, in ieder geval zou je er moedeloos van worden als je wilt gaan evangeliseren in de plaatsen die jij noemde.
Volgens mij hoef ik jouw dan niet meer uit te leggen. Of wel?
Dan had ik je toch goed begrepen, maar legde ik het niet goed uit. :slurp We denken hetzelfde in dit opzicht.
(~)
Laag
Berichten: 657
Lid geworden op: 26 apr 2017, 11:27

Re: Kleine gemeenten hebben onze steun nodig.

Bericht door Laag »

Houden jullie er wel rekening mee dat er ook medebroeders uit genoemde plaatsen meelezen....
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Kleine gemeenten hebben onze steun nodig.

Bericht door Jantje »

Laag schreef:Houden jullie er wel rekening mee dat er ook medebroeders uit genoemde plaatsen meelezen....
Wat versta je onder 'medebroeders'?
Laat ze het dan ter harte nemen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Laag
Berichten: 657
Lid geworden op: 26 apr 2017, 11:27

Re: Kleine gemeenten hebben onze steun nodig.

Bericht door Laag »

Jantje schreef:
Laag schreef:Houden jullie er wel rekening mee dat er ook medebroeders uit genoemde plaatsen meelezen....
Wat versta je onder 'medebroeders'?
Laat ze het dan ter harte nemen.
Medebroeders, wie dat zijn? Allen die Zijn Naam ootmoedig vrezen..... Het is altijd moeilijk om zoiets te omschrijven, ik had het beter bij mensen kunnen houden, want niet iedereen wenst mij als medebroeder te zien, en ik ook niet iedereen, maar dat terzijde, wie zijn onze broeders en zusters. Eigenlijk een gewetens vraag. Ik kan iemand broeder noemen, maar dat straks toch zal blijken, dat ik zijn broeder niet ben. In het hier en nu, zouden we, toch allen broeders en zusters moeten zijn, één grote familie.
En het ter harte nemen, ja. Vanuit welk oogpunt? Vanuit GGiN perspectief is er nog veel te evangeliseren, vanuit PKN perspectief ook, vanuit de Doorbrekers nog meer...
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Kleine gemeenten hebben onze steun nodig.

Bericht door Jantje »

O.
Ik meende dat je met medebroeders de ouderlingen en diakenen uit de welbekende gemeenten bedoelde.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Laag
Berichten: 657
Lid geworden op: 26 apr 2017, 11:27

Re: Kleine gemeenten hebben onze steun nodig.

Bericht door Laag »

Jantje schreef:O.
Ik meende dat je met medebroeders de ouderlingen en diakenen uit de welbekende gemeenten bedoelde.
Nee, ik ben niet in 'hoogheid gezeten'
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Kleine gemeenten hebben onze steun nodig.

Bericht door Ditbenik »

Laag schreef:
Jantje schreef:O.
Ik meende dat je met medebroeders de ouderlingen en diakenen uit de welbekende gemeenten bedoelde.
Nee, ik ben niet in 'hoogheid gezeten'
Ook ouderlingen en diakenen zijn niet in hoogheid gezeten.
Plaats reactie