Prekenweb

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Prekenweb (Uit: Van welke predikanten wordt er gelezen?)

Bericht door Jantje »

DDD schreef:
Jantje schreef:
Mannes schreef:
DDD schreef:
@ Erasmiaan:
De onjuiste stelling dat beroepen en preken iets zouden zeggen over de ligging van een predikant, als zou breed beroepen betekenen dat iemand niet alleen breed vertrouwen geniet, maar ook een middenpredikant is, is hier op het forum al verschillende keren uitgebreid weerlegd.
Waar precies? Ik vind namelijk de stelling wel degelijk juist. Binnen de ggin/GG is dit namelijk wel zo.
@DDD beweert altijd zo duidelijk te zijn, maar ik kan aan bovenstaande zin geen touw vastknopen. De combinatie 'als zou' is sowieso al niet volgens de Nederlandse spellingsregels. Dus misschien kan @DDD nog eens in wat kortere zinnen uitleggen wat hij hierboven precies schrijft?
'Als zou xx betekenen' is prima Nederlands, wat los staat van spelling maar meer een kwestie is van zinsbouw :haha

Maar goed. Het is even heel druk bij mij, dus ik kan niet op zoek gaan naar de citaten hierover. Maar als je zoekt op ligging en DDD kom je van alles tegen, denk ik zo.
Ja wel, maar wat je hierboven in een onduidelijke en onjuiste zinsopbouwende zin schrijft, begrijp ik nog steeds niet. Dus dan kan ik wel gaan zoeken naar 'DDD' en 'ligging', maar dat heeft dan geen zin.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
-DIA-
Berichten: 32736
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Prekenweb (Uit: Van welke predikanten wordt er gelezen?)

Bericht door -DIA- »

pierre27 schreef: DIA, jullie zijn gewoon twee verschillende personen. Daarbij komt gewoon dat jij aan iets wil vasthouden wat de ander absoluut niet wil. Voor de rest zijn jullie twee lieve en brave mensen. Zondaren wel te verstaan. Net als ik.
Ik geloof dat deels. Dat laatste geloof ik namelijk niet. Ik geloof namelijk niet in brave mensen. Een zondaar is per definitie al geen braaf mens. Ik geloof wel dat we tegenwoordig meer zien op het goede dat in de mens zou zijn, en dan vergetend dat wij van nature onwijs, ongehoorzaam, en dwalende zijn, en in boosheid en nijdigheid levende, hatelijk zijnde, en elkander hatende.
Dat is uiteindelijk alles waarom het ook op dit forum wel eens niet goed gaat. Als we uitgaan van het goede in de mens zullen we echt bedrogen en teleurgesteld uitkomen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Prekenweb (Uit: Van welke predikanten wordt er gelezen?)

Bericht door DDD »

Iemands woorden zo vriendelijk mogelijk interpreteren doet niets af aan de doodsstaat van de mens hoor.

En brave mensen zijn ook zondaren.
Gebruikersavatar
Adagio
Berichten: 910
Lid geworden op: 22 feb 2018, 15:06

Re: Prekenweb (Uit: Van welke predikanten wordt er gelezen?)

Bericht door Adagio »

Wandelende schreef:Sommigen waarbij eenzijdigheid blijkt zijn al eerder genoemd. De GBS is behoorlijk eenzijdig, inclusief de comités die diensten beleggen. De Saambinder is grotendeels eenzijdig, op de verplichting na dat iedere predikant minimaal een keer per jaar iets schrijft.
De Jeugdbond wordt door de uiterst rechtse flank niet gedragen en nodigt ook selectief uit. Het kerkblad van onze regio stuk of 10 gemeenten plaatsen alleen stukken van rechts tot rechts daarvan. Maar ook de vertegenwoordiging in de GS en PS is uit balans. Etc.
Het eenzijdig mensenwerk zal altijd pro en contra blijven opleveren. Bij het eenzijdig Godswerk maakt Hij van tegenstanders, voorstanders.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5394
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Prekenweb (Uit: Van welke predikanten wordt er gelezen?)

Bericht door pierre27 »

-DIA- schreef:
pierre27 schreef: DIA, jullie zijn gewoon twee verschillende personen. Daarbij komt gewoon dat jij aan iets wil vasthouden wat de ander absoluut niet wil. Voor de rest zijn jullie twee lieve en brave mensen. Zondaren wel te verstaan. Net als ik.
Ik geloof dat deels. Dat laatste geloof ik namelijk niet. Ik geloof namelijk niet in brave mensen. Een zondaar is per definitie al geen braaf mens. Ik geloof wel dat we tegenwoordig meer zien op het goede dat in de mens zou zijn, en dan vergetend dat wij van nature onwijs, ongehoorzaam, en dwalende zijn, en in boosheid en nijdigheid levende, hatelijk zijnde, en elkander hatende.
Dat is uiteindelijk alles waarom het ook op dit forum wel eens niet goed gaat. Als we uitgaan van het goede in de mens zullen we echt bedrogen en teleurgesteld uitkomen.
Beste vriend, wat ik bedoel met braaf is dat jullie ten diepste geen hekel hebben aan elkaar. Voor de rest klopt je beeld van de mens in het algemeen. Ik val je helemaal bij dat we van nature niet iets maar geheel gevallen zijn. Maar ondanks dat rijtje wat je opsomt, kunnen we als mensen wel het beste voor elkaar zoeken en zo nog iets van het goede wat in de mens is overgebleven laten functioneren. Maar daar moeten we allemaal ons best voor doen. En vergeet niet, ik volg je over het algemeen prima hoor. Toch moeten jij en ik niet stil blijven staan bij onze onmogelijkheid maar blijvend opzien tot Hem. Gisteravond in Scherpenzeel een prachtige preek gehoord van Ds Schot over de bekering van Apollos. Ondanks zijn grote kennis van de Schrift (heb jij in elk geval ook) vond de Heere het nodig dat hij verder onderwijs kreeg in Efeze van Aquila en Priscilla. Dat wens ik jou en mezelf en alle anderen ook van harte toe.
Laatst gewijzigd door pierre27 op 26 jul 2018, 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Mannes
Verbannen
Berichten: 319
Lid geworden op: 02 apr 2018, 17:50

Re: Prekenweb (Uit: Van welke predikanten wordt er gelezen?)

Bericht door Mannes »

Jantje schreef:
DDD schreef:
Jantje schreef:
Mannes schreef:
@DDD beweert altijd zo duidelijk te zijn, maar ik kan aan bovenstaande zin geen touw vastknopen. De combinatie 'als zou' is sowieso al niet volgens de Nederlandse spellingsregels. Dus misschien kan @DDD nog eens in wat kortere zinnen uitleggen wat hij hierboven precies schrijft?
'Als zou xx betekenen' is prima Nederlands, wat los staat van spelling maar meer een kwestie is van zinsbouw :haha

Maar goed. Het is even heel druk bij mij, dus ik kan niet op zoek gaan naar de citaten hierover. Maar als je zoekt op ligging en DDD kom je van alles tegen, denk ik zo.
Ja wel, maar wat je hierboven in een onduidelijke en onjuiste zinsopbouwende zin schrijft, begrijp ik nog steeds niet. Dus dan kan ik wel gaan zoeken naar 'DDD' en 'ligging', maar dat heeft dan geen zin.
Jaja, even druk.. Er klopt weinig van wat je zegt.

Stelling is dus gewoon juist.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Prekenweb (Uit: Van welke predikanten wordt er gelezen?)

Bericht door Jantje »

Je citeert helemaal fout.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Prekenweb (Uit: Van welke predikanten wordt er gelezen?)

Bericht door Jantje »

Mannes schreef:
Jantje schreef:
DDD schreef:
Jantje schreef: @DDD beweert altijd zo duidelijk te zijn, maar ik kan aan bovenstaande zin geen touw vastknopen. De combinatie 'als zou' is sowieso al niet volgens de Nederlandse spellingsregels. Dus misschien kan @DDD nog eens in wat kortere zinnen uitleggen wat hij hierboven precies schrijft?
'Als zou xx betekenen' is prima Nederlands, wat los staat van spelling maar meer een kwestie is van zinsbouw :haha

Maar goed. Het is even heel druk bij mij, dus ik kan niet op zoek gaan naar de citaten hierover. Maar als je zoekt op ligging en DDD kom je van alles tegen, denk ik zo.
Ja wel, maar wat je hierboven in een onduidelijke en onjuiste zinsopbouwende zin schrijft, begrijp ik nog steeds niet. Dus dan kan ik wel gaan zoeken naar 'DDD' en 'ligging', maar dat heeft dan geen zin.
Jaja, even druk.. Er klopt weinig van wat je zegt.

Stelling is dus gewoon juist.
Volgens mij is het zo beter geciteerd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Prekenweb (Uit: Van welke predikanten wordt er gelezen?)

Bericht door Jantje »

Jantje schreef:
DDD schreef:
Jantje schreef:
DDD schreef:
@ Erasmiaan:
De onjuiste stelling dat beroepen en preken iets zouden zeggen over de ligging van een predikant, als zou breed beroepen betekenen dat iemand niet alleen breed vertrouwen geniet, maar ook een middenpredikant is, is hier op het forum al verschillende keren uitgebreid weerlegd.
@DDD beweert altijd zo duidelijk te zijn, maar ik kan aan bovenstaande zin geen touw vastknopen. De combinatie 'als zou' is sowieso al niet volgens de Nederlandse spellingsregels. Dus misschien kan @DDD nog eens in wat kortere zinnen uitleggen wat hij hierboven precies schrijft?
'Als zou xx betekenen' is prima Nederlands, wat los staat van spelling maar meer een kwestie is van zinsbouw :haha

Maar goed. Het is even heel druk bij mij, dus ik kan niet op zoek gaan naar de citaten hierover. Maar als je zoekt op ligging en DDD kom je van alles tegen, denk ik zo.
Ja wel, maar wat je hierboven in een onduidelijke en onjuiste zinsopbouwende zin schrijft, begrijp ik nog steeds niet. Dus dan kan ik wel gaan zoeken naar 'DDD' en 'ligging', maar dat heeft dan geen zin.
Nu weer ik nog steeds niet wat je tegen @Erasmiaan wilde zeggen. :hum
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mannes
Verbannen
Berichten: 319
Lid geworden op: 02 apr 2018, 17:50

Re: Prekenweb (Uit: Van welke predikanten wordt er gelezen?)

Bericht door Mannes »

En nu klopt de stelling niet meer?
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Prekenweb (Uit: Van welke predikanten wordt er gelezen?)

Bericht door DDD »

@Jantje:
"Alsof breed beroepen worden zou betekenen dat" is misschien eenvoudiger.

@Mannes:
Geen idee. Ik vind dat de stelling niet klopt. Iedereen kan daarover zijn eigen mening hebben.
Mannes
Verbannen
Berichten: 319
Lid geworden op: 02 apr 2018, 17:50

Re: Prekenweb (Uit: Van welke predikanten wordt er gelezen?)

Bericht door Mannes »

DDD schreef:@Jantje:
"Alsof breed beroepen worden zou betekenen dat" is misschien eenvoudiger.

@Mannes:
Geen idee. Ik vind dat de stelling niet klopt. Iedereen kan daarover zijn eigen mening hebben.
Zeg dat dan gelijk. Eerst is de stelling onjuist maar nu is het: "geen idee. Ik vind.."
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Prekenweb (Uit: Van welke predikanten wordt er gelezen?)

Bericht door DDD »

Mannes schreef:
DDD schreef:@Jantje:
"Alsof breed beroepen worden zou betekenen dat" is misschien eenvoudiger.

@Mannes:
Geen idee. Ik vind dat de stelling niet klopt. Iedereen kan daarover zijn eigen mening hebben.
Zeg dat dan gelijk. Eerst is de stelling onjuist maar nu is het: "geen idee. Ik vind.."
Alles wat ik zeg, is mijn mening. Mocht ik het nodig vinden om andermans mening te melden, dan probeer ik dat er bij te vermelden.

De stelling is dus onjuist. Dat is mijn mening.
Mannes
Verbannen
Berichten: 319
Lid geworden op: 02 apr 2018, 17:50

Re: Prekenweb (Uit: Van welke predikanten wordt er gelezen?)

Bericht door Mannes »

DDD schreef:
Mannes schreef:
DDD schreef:@Jantje:
"Alsof breed beroepen worden zou betekenen dat" is misschien eenvoudiger.

@Mannes:
Geen idee. Ik vind dat de stelling niet klopt. Iedereen kan daarover zijn eigen mening hebben.
Zeg dat dan gelijk. Eerst is de stelling onjuist maar nu is het: "geen idee. Ik vind.."
Alles wat ik zeg, is mijn mening. Mocht ik het nodig vinden om andermans mening te melden, dan probeer ik dat er bij te vermelden.

De stelling is dus onjuist. Dat is mijn mening.
:bobo
Plaats reactie