Prekenweb

Mannes
Verbannen
Berichten: 319
Lid geworden op: 02 apr 2018, 17:50

Re: Prekenweb (Uit: Van welke predikanten wordt er gelezen?)

Bericht door Mannes »

FlyingEagle schreef:
GGotK schreef:
FlyingEagle schreef:Alsof de redactie van de Saambinder op Twitter gaat kijken of de organisatie van PW wel twittert binnen de SB kaders. Je zult toch met een sterker argument moeten komen want hier gelooft niemand iets van.
Namens wie praat jij?
Wat een vreemde vraag. Ik praat namens mezelf.
Dan klopt je laatste zin niet. Daar beweer je namelijk dat niemand er iets van gelooft.
Daar had dan moeten staan: daar geloof ik niks van.
GGotK
Berichten: 2181
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Prekenweb (Uit: Van welke predikanten wordt er gelezen?)

Bericht door GGotK »

Auto schreef:
GGotK schreef:Als Prekenweb er echt zoveel belang aan hecht om te adverteren in de SB (gezien de meerdere pogingen daartoe), is het misschien verstandig om te starten met een twitterverbod over dit onderwerp voor teamleden van PW. Wat ik heb gelezen was in ieder geval ook niet erg samenbindend.
In het kader van de mondsnoeren is het buigen voor het politbureau de enige weg? Als predikanten in het openbaar schamper doen over PW, terwijl ze zelf geen enkele bijdrage leveren, dan zou het de redactie van SB sieren om wel eens aandacht aan PW te geven. Aangezien heel veel ambtsdragers WEL gebruik maken van preken.
Ik begrijp dat je de 'schuld' eenzijdig wilt leggen bij de SB.
Ik schat in dat andere teamleden van prekenweb niet blij zijn over de uitingen op twitter over deze kwestie.
Hopelijk gaan de heren van PW en SB eens om de tafel gaan zitten voor een goed gesprek. Want vanuit welke kant je het ook beziet, het blijft een verdrietige zaak.
Laatst gewijzigd door GGotK op 28 jul 2018, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Prekenweb (Uit: Van welke predikanten wordt er gelezen?)

Bericht door FlyingEagle »

Mannes schreef:
FlyingEagle schreef:
GGotK schreef:
FlyingEagle schreef:Alsof de redactie van de Saambinder op Twitter gaat kijken of de organisatie van PW wel twittert binnen de SB kaders. Je zult toch met een sterker argument moeten komen want hier gelooft niemand iets van.
Namens wie praat jij?
Wat een vreemde vraag. Ik praat namens mezelf.
Dan klopt je laatste zin niet. Daar beweer je namelijk dat niemand er iets van gelooft.
Daar had dan moeten staan: daar geloof ik niks van.
Wat een muggenzifterij. Wie het vatte die vatte het
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Prekenweb (Uit: Van welke predikanten wordt er gelezen?)

Bericht door Auto »

GGotK schreef:
Auto schreef:
GGotK schreef:Als Prekenweb er echt zoveel belang aan hecht om te adverteren in de SB (gezien de meerdere pogingen daartoe), is het misschien verstandig om te starten met een twitterverbod over dit onderwerp voor teamleden van PW. Wat ik heb gelezen was in ieder geval ook niet erg samenbindend.
In het kader van de mondsnoeren is het buigen voor het politbureau de enige weg? Als predikanten in het openbaar schamper doen over PW, terwijl ze zelf geen enkele bijdrage leveren, dan zou het de redactie van SB sieren om wel eens aandacht aan PW te geven. Aangezien heel veel ambtsdragers WEL gebruik maken van preken.
Ik begrijp dat je de 'schuld' eenzijdig wilt leggen bij de SB.
Ik schat in dat andere teamleden van prekenweb niet blij zijn over de uitingen op twitter over deze kwestie.
Jij spreekt over ‘schuld’ en jij denkt dat teamleden niet blij zijn met de uitlatingen. Dat is voor jou rekening.

Als we de reacties zien die al eerder gepubliceerd zijn dan is er onbegrip over het feit dat er allerlei advertenties geplaatst mogen worden over ambtskleding (wel in balans voor het geval er concurrentie tussen de winkels zou ontstaan), over huisjes en caravans die gehuurd kunnen worden. De diverse uitgevers (maar dan ook alleen bepaalde uitgevers/boekwinkels). En dan mag Prekenweb niet .... omdat daar een aantal mensen moeite mee hebben? Sorry, maar dan haak ik af.

Het laatste wat ik van de week hoorde is dat men zich zorgen maakte over PW omdat er door CGK ambtsdragers ook preken van PW gelezen wordt ...
GGotK
Berichten: 2181
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Prekenweb (Uit: Van welke predikanten wordt er gelezen?)

Bericht door GGotK »

Auto schreef:
GGotK schreef:
Auto schreef:
GGotK schreef:Als Prekenweb er echt zoveel belang aan hecht om te adverteren in de SB (gezien de meerdere pogingen daartoe), is het misschien verstandig om te starten met een twitterverbod over dit onderwerp voor teamleden van PW. Wat ik heb gelezen was in ieder geval ook niet erg samenbindend.
In het kader van de mondsnoeren is het buigen voor het politbureau de enige weg? Als predikanten in het openbaar schamper doen over PW, terwijl ze zelf geen enkele bijdrage leveren, dan zou het de redactie van SB sieren om wel eens aandacht aan PW te geven. Aangezien heel veel ambtsdragers WEL gebruik maken van preken.
Ik begrijp dat je de 'schuld' eenzijdig wilt leggen bij de SB.
Ik schat in dat andere teamleden van prekenweb niet blij zijn over de uitingen op twitter over deze kwestie.
Jij spreekt over ‘schuld’ en jij denkt dat teamleden niet blij zijn met de uitlatingen. Dat is voor jou rekening.

Als we de reacties zien die al eerder gepubliceerd zijn dan is er onbegrip over het feit dat er allerlei advertenties geplaatst mogen worden over ambtskleding (wel in balans voor het geval er concurrentie tussen de winkels zou ontstaan), over huisjes en caravans die gehuurd kunnen worden. De diverse uitgevers (maar dan ook alleen bepaalde uitgevers/boekwinkels). En dan mag Prekenweb niet .... omdat daar een aantal mensen moeite mee hebben? Sorry, maar dan haak ik af.

Het laatste wat ik van de week hoorde is dat men zich zorgen maakte over PW omdat er door CGK ambtsdragers ook preken van PW gelezen wordt ...
Zeker is dat voor mijn rekening, daarom spreek ik ook over inschatten en 'schuld'. Net zo goed als bijvoorbeeld de uitspraak 'Als predikanten in het openbaar schamper doen over PW' voor jouw rekening is.
Mannes
Verbannen
Berichten: 319
Lid geworden op: 02 apr 2018, 17:50

Re: Prekenweb (Uit: Van welke predikanten wordt er gelezen?)

Bericht door Mannes »

Auto schreef: Het laatste wat ik van de week hoorde is dat men zich zorgen maakte over PW omdat er door CGK ambtsdragers ook preken van PW gelezen wordt ...
Of de CGK gaat de goede kant op, of links GG moet zich achter de oren krabben :slurp
Online
DDD
Berichten: 28480
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Prekenweb (Uit: Van welke predikanten wordt er gelezen?)

Bericht door DDD »

Zo erg is het helemaal niet. Zolang preken voornamelijk van Prekenweb gelezen worden, heeft het ook nog goede effecten. Het laat zien hoe de redactie van de Saambinder er in staat en dat de redactie de naam niet al te zwaar neemt.

Vroeger werden bij mij in de kerk geregeld CGK-preken gelezen, en dat gebeurt tegenwoordig veel minder. Dus van die zorgen begrijp ik helemaal niets.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Prekenweb (Uit: Van welke predikanten wordt er gelezen?)

Bericht door Tiberius »

Tiberius schreef:Open daar maar even een ander draadje voor, dan veeg ik die na mijn vakantie wel samen, als ik weer een echte pc tot mijn beschikking. Op een ipad of mobiel is dat vrij lastig (lees: eigenlijk niet te doen).
:garde Gedaan; de berichten zijn voor het GBS-topic geplaatst: https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... =9&t=13433
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Prekenweb (Uit: Van welke predikanten wordt er gelezen?)

Bericht door Jantje »

:super
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Prekenweb (Uit: Van welke predikanten wordt er gelezen?)

Bericht door Johann Gottfried Walther »

liz boer schreef:
Brbndr schreef:Gelezen van ds. P. J. Dorsman:

Met het belijden van de Waarheid kan een mens altijd vooruit en heeft hij altijd nog een weg en pad voor zich. Maar in het inleven van de Waarheid houden de wegen een keer op, en dan nemen de paden een keer een einde. Bij het belijden van de Waarheid weet de mens het altijd; maar bij de inleving van de Waarheid weet hij het niet meer.
Ik ben de Weg de Waarheid en het Leven niemand komt tot de Vader dan door Mij.
Als je het niet meer kunt en de weg ophoud is er bij Hem redding.
Of interpreteer ik het nu verkeerd?
Ja maar dat moet wel middels een toeleidende en voorwaardelijke weg volgens ds. Dorsman....
en mens moet heel wat inleven voordat... en totdat....
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Prekenweb

Bericht door eilander »

Zeg je dit nu op basis van één citaat?
Geytenbeekje
Berichten: 8245
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Prekenweb

Bericht door Geytenbeekje »

Gisteren een GBS-Lezing gehoord van Ds. Al-Chalabi. Ging over Naäman . Wie van de forummers kent hem goed want ik vond het fijn om naar hem te luisteren.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Prekenweb

Bericht door Jantje »

Geytenbeekje schreef:Gisteren een GBS-Lezing gehoord van Ds. Al-Chalabi. Ging over Naäman . Wie van de forummers kent hem goed want ik vond het fijn om naar hem te luisteren.
Dat geloof ik, dat het een goede predikant is. Helaas heb ik hem al enige tijd niet gehoord, omdat hij niet vaak in de omgeving komt preken en er ook weinig diensten van hem online staan. Maar de weinige preken die ik van hem gehoord heb, waren zeer de moeite waard.

Nadere toevoeging: de dienst is terug te luisteren via: https://kerkdienstgemist.nl/media/1597448-opname

Overigens hoort dit onderwerp thuis in het draadje weekdiensten. Daarom heb ik het ook daar in geplaatst.
Laatst gewijzigd door Jantje op 29 aug 2018, 19:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Prekenweb (Uit: Van welke predikanten wordt er gelezen?)

Bericht door liz boer »

Johann Gottfried Walther schreef:
liz boer schreef:
Brbndr schreef:Gelezen van ds. P. J. Dorsman:

Met het belijden van de Waarheid kan een mens altijd vooruit en heeft hij altijd nog een weg en pad voor zich. Maar in het inleven van de Waarheid houden de wegen een keer op, en dan nemen de paden een keer een einde. Bij het belijden van de Waarheid weet de mens het altijd; maar bij de inleving van de Waarheid weet hij het niet meer.
Ik ben de Weg de Waarheid en het Leven niemand komt tot de Vader dan door Mij.
Als je het niet meer kunt en de weg ophoud is er bij Hem redding.
Of interpreteer ik het nu verkeerd?
Ja maar dat moet wel middels een toeleidende en voorwaardelijke weg volgens ds. Dorsman....
en mens moet heel wat inleven voordat... en totdat....
Dank je wel voor je toelichting
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Prekenweb

Bericht door Wandelende »

Geytenbeekje schreef:Gisteren een GBS-Lezing gehoord van Ds. Al-Chalabi. Ging over Naäman . Wie van de forummers kent hem goed want ik vond het fijn om naar hem te luisteren.
Staat ie ook op prekenweb?
(~)
Plaats reactie