Anekdotes kerkelijk leven

-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Anekdotes kerkelijk leven

Bericht door -DIA- »

Herman schreef:Ik lees graag anekdotes, kerkelijke verhalen, biografiën etc. Meer dat kan je niet boven de bijbel verheffen. Ik hoop dat er meer geestelijke honger naar het Woord is, dan naar verhalen. Die nuancering wil ik richting Dia even inbrengen.
Dat is ook gans mijn bedoeling niet... Dat weten we nog steeds niet, wel een hardnekkige onwetendheid zo het lijkt, na tien jaren ervaring. Niet de (auto)biografische werken van de profeten, maar luister eerst naar het profetische Woord.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Anekdotes kerkelijk leven

Bericht door -DIA- »

Zo gebeurde het, dat mijn man op vierjarige leeftijd gedoopt werd. Dat heeft diepe indruk op hem gemaakt. De Heere heeft mijn man als een Timotheüs geleid. Reeds op driejarige leeftijd had hij werkzaamheden met het predikambt. Als hem gevraagd werd, wat hij wilde worden, antwoordde hij: 'Domineel.' (Hij had een oom Neel)

Uit: Ter gedachtenis, Levensbeschrijving van ds. J. van Haaren, door mevr. Van Haaren-Van der Spek
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Anekdotes kerkelijk leven

Bericht door CvdW »

-DIA- schreef:Zo gebeurde het, dat mijn man op vierjarige leeftijd gedoopt werd. Dat heeft diepe indruk op hem gemaakt. De Heere heeft mijn man als een Timotheüs geleid. Reeds op driejarige leeftijd had hij werkzaamheden met het predikambt. Als hem gevraagd werd, wat hij wilde worden, antwoordde hij: 'Domineel.' (Hij had een oom Neel)

Uit: Ter gedachtenis, Levensbeschrijving van ds. J. van Haaren, door mevr. Van Haaren-Van der Spek
Waarom is hij pas op vierjarige leeftijd gedoopt?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Anekdotes kerkelijk leven

Bericht door -DIA- »

CvdW schreef:
-DIA- schreef:Zo gebeurde het, dat mijn man op vierjarige leeftijd gedoopt werd. Dat heeft diepe indruk op hem gemaakt. De Heere heeft mijn man als een Timotheüs geleid. Reeds op driejarige leeftijd had hij werkzaamheden met het predikambt. Als hem gevraagd werd, wat hij wilde worden, antwoordde hij: 'Domineel.' (Hij had een oom Neel)

Uit: Ter gedachtenis, Levensbeschrijving van ds. J. van Haaren, door mevr. Van Haaren-Van der Spek
Waarom is hij pas op vierjarige leeftijd gedoopt?
Zijn ouders waren onkerkelijk. Zijn opa was rooms. Later verwaterde de godsdienst en werden de eerste twee kinderen nog gedoopt, maar Jan, (de latere dominee) werd niet meer gedoopt.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Anekdotes kerkelijk leven

Bericht door liz boer »

Tijdens een periode van voetbal gekte kwam een van mijn neefjes thuis, mama , zei hij, het is echt spotten dat voetbal, Piet had zelfs Here we come op zijn pet.
Hij dacht: Heere we kome.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Plaats reactie