Verzekeren, wel of niet verantwoord?

Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Verzekeren, wel of niet verantwoord?

Bericht door samanthi »

Dodo schreef:Heeft het wel zin om hier over deze zaak te praten? Mogelijk lezen er familieleden mee hier, en uiteindelijk heeft deze trieste gebeurtenis niets met verzekeren te maken.
Ja je hebt gelijk is heb het weggehaald.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Verzekeren, wel of niet verantwoord?

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Heeft het wel zin om hier over deze zaak te praten? Mogelijk lezen er familieleden mee hier, en uiteindelijk heeft deze trieste gebeurtenis niets met verzekeren te maken.
Ik denk het niet. Als het om het geweten gaat is het altijd een precaire kwestie die mogelijk niet begrepen wordt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Verzekeren, wel of niet verantwoord?

Bericht door Dodo »

Daar gaat het niet om. Er is een tragisch ongeluk gebeurd. Dat de dader niet verzekerd was is een smeuïg detail maar doet niet ter zake. Dat heeft zijn rijden namelijk niet beïnvloed.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Verzekeren, wel of niet verantwoord?

Bericht door Zita »

https://nos.nl/regio/zh-rijnmond/artike ... ij-in-nood
Wat is dit artikel vriendelijk en keurig verwoord, zeg. Flauw dat de scriba zijn naam niet wil noemen.
MGG
Berichten: 3463
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Verzekeren, wel of niet verantwoord?

Bericht door MGG »

Zita schreef: 08 jan 2024, 20:37 https://nos.nl/regio/zh-rijnmond/artike ... ij-in-nood
Wat is dit artikel vriendelijk en keurig verwoord, zeg. Flauw dat de scriba zijn naam niet wil noemen.
Inderdaad een respectvol en volledig artikel. Niet verzekeren klinkt goedkoop, maar het kan heel duur uitpakken. Veel kerkgebouwen zijn ook niet verzekerd.
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Verzekeren, wel of niet verantwoord?

Bericht door Bertiel »

wat is het verschil tussen een pensioen een spaarpotje achter de hand via de werkgever?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
MGG
Berichten: 3463
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Verzekeren, wel of niet verantwoord?

Bericht door MGG »

Bertiel schreef: 08 jan 2024, 20:55 wat is het verschil tussen een pensioen een spaarpotje achter de hand via de werkgever?
Pensioen was meer een levensverzekering en een spaarpot is een gereserveerde rekening.
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Verzekeren, wel of niet verantwoord?

Bericht door Bertiel »

Het is toch allebei geld achter de hand houden voor oude dag?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
MGG
Berichten: 3463
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Verzekeren, wel of niet verantwoord?

Bericht door MGG »

Bertiel schreef: 08 jan 2024, 21:05 Het is toch allebei geld achter de hand houden voor oude dag?
Ja, maar de manier is heel anders.
Net als dat beleggen , gokken, en een deposito vaak hetzelfde doel hebben.
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Verzekeren, wel of niet verantwoord?

Bericht door Bertiel »

wat is het verschil dan? ik snap het werkelijk niet.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Verzekeren, wel of niet verantwoord?

Bericht door DDD »

Zita schreef: 08 jan 2024, 20:37 https://nos.nl/regio/zh-rijnmond/artike ... ij-in-nood
Wat is dit artikel vriendelijk en keurig verwoord, zeg. Flauw dat de scriba zijn naam niet wil noemen.
Inderdaad. Een heel mooi artikel. Een goed getuigenis voor buitenstaanders. Al vind ik dat verzekeringen eigenlijk ook zo ruimhartig zouden moeten zijn. Maar je ziet dat de gevolgen van de zondeval dat onmogelijk maken.
MGG
Berichten: 3463
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Verzekeren, wel of niet verantwoord?

Bericht door MGG »

Bertiel schreef: 08 jan 2024, 21:25 wat is het verschil dan? ik snap het werkelijk niet.
Het verschil is kort door de bocht een eigen spaarpot voor je pensioen. Dit is een persoonlijke pot die altijd van de verzekerde of de erfgenamen blijft. Eigenlijk een spaarrekening waar je niet vrij bij kan. Na 20 jaar is deze pot op en krijg je dus niks meer.

Een pensioenfonds keert levenslang uit. Je leven is dus verzekerd. Leef je lang, dan profiteer je en andersom. Bezwaarde willen hun leven, huis, gezondheid etc noet verzekeren, omdat God alles bestuurt.

Dit is vanzelfsprekend wat zwart wit, maar met 10 nuances wordt het verhaal niet duidelijker.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Verzekeren, wel of niet verantwoord?

Bericht door Herman »

In de gemeenschappen waar het om gaat hadden ze 150 jaar terug geen dikke spaarpotten. De essentie is dat je onvoorwaardelijk uit de hand van de Heere leeft. Dan kan je ook het geld wat je hebt, weggeven.
MGG
Berichten: 3463
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Verzekeren, wel of niet verantwoord?

Bericht door MGG »

De uitkering gemoedsbezwaarden is gelijk aan de AOW. Op dit punt is het dus meer een papieren verschil.
MGG
Berichten: 3463
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Verzekeren, wel of niet verantwoord?

Bericht door MGG »

Herman schreef: 08 jan 2024, 21:34 In de gemeenschappen waar het om gaat hadden ze 150 jaar terug geen dikke spaarpotten. De essentie is dat je onvoorwaardelijk uit de hand van de Heere leeft. Dan kan je ook het geld wat je hebt, weggeven.
150 terug was pensioenfonds sowieso een onbekend woord.
Plaats reactie