Ontwikkelingen binnen de gereformeerde bond

Cornelia83
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2020, 19:39

Re: Ontwikkelingen binnen de gereformeerde bond

Bericht door Cornelia83 »

Wat zijn ze bij ons dan gruwelijk ouderwets ;) het wordt nog gewoon in een envelop door de bus gedaan en een aantal weken later door een kerkenraadslid weer opgehaald.
Wij hebben in half december de envelop al gekregen en hij zou afgelopen week al worden opgehaald, maar nog niemand gezien. (Nou werk ik fulltime dus daar kan het ook aan liggen)
Laten wij de belijdenis van de hoop onwrikbaar vasthouden, want Hij Die het beloofd heeft, is getrouw. (Hebreeën 10: 23 HSV)
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Ontwikkelingen binnen de gereformeerde bond

Bericht door Delftenaar »

Hoe kun je half december een envelop krijgen van een actie die pas half januari begint en waarvoor de lopers ook pas in januari de enveloppen krijgen?
Cornelia83
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2020, 19:39

Re: Ontwikkelingen binnen de gereformeerde bond

Bericht door Cornelia83 »

Delftenaar schreef:Hoe kun je half december een envelop krijgen van een actie die pas half januari begint en waarvoor de lopers ook pas in januari de enveloppen krijgen?
Geen idee, ze zijn bij ons altijd zo vroeg. Heb hem echt al een paar weken in huis, en dat is ieder jaar zo. Zit altijd een week of 3, 4 tussen bezorgen en ophalen.
In de kerkbode van December stond de oproep al en daar staat: dat alle volwassen gemeenteleden voor 31-12 de envelop in huis krijgen bezorgd door een jongere van de gemeente en dat hij in de 2e of 3e week van januari word opgehaald door een kerkenraadslid(heb het ff terug opgezocht)
Laten wij de belijdenis van de hoop onwrikbaar vasthouden, want Hij Die het beloofd heeft, is getrouw. (Hebreeën 10: 23 HSV)
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Ontwikkelingen binnen de gereformeerde bond

Bericht door Dodo »

Toch is dat niet zo handig. Weet je zeker dat je niet in de war bent met de eindejaarscollecte?
Je moet eigenlijk het brengen en ophalen van de toezegging zo dicht mogelijk bij elkaar houden. Als je mensen meer tijd geeft, raken enveloppen kwijt of men vergeet het bestaan. Bij ons is het de ene week wegbrengen, een week later ophalen. Dan een openbare inleveravond (dit jaar niet) die altijd gezellig is, en aan het eind daarvan wordt het toegezegde bedrag bekendgemaakt. De avond daarna mogen ondergetekende plus een kerkrentmeester alle toezeggingen invoeren, en daarna weten we echt het toegezegde bedrag. Het is even ploeteren, maar dan staat er ook wat.
Cornelia83
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2020, 19:39

Re: Ontwikkelingen binnen de gereformeerde bond

Bericht door Cornelia83 »

Nee ik heb het echt over kerkbalans!
Eindejaarscollecte ken ik niet.
Ik ben al 19 jaar volwassen dus al 19 jaar kerkbalans en ik weet niet beter dan dat het zo gaat in onze gemeente.
De opbrengst is ieder jaar goed, en meestal ook hoger dan het jaar ervoor dus lijkt het niet dat mensen het vergeten of de envelop kwijt raken.
De opbrengst word binnenkort in de zondagse afkondigingen en op de weekbrief bekend gemaakt.
Laten wij de belijdenis van de hoop onwrikbaar vasthouden, want Hij Die het beloofd heeft, is getrouw. (Hebreeën 10: 23 HSV)
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Ontwikkelingen binnen de gereformeerde bond

Bericht door Dodo »

Verbazend! Maar als het bij jullie werkt...
Doet jullie gemeente geen paascollecte, solidariteitskas en eindejaarscollecte? Ik dacht dat die drie vrij algemeen gedaan werden.
Cornelia83
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2020, 19:39

Re: Ontwikkelingen binnen de gereformeerde bond

Bericht door Cornelia83 »

Solidariteitskas ken ik wel, de andere 2 niet.
Laten wij de belijdenis van de hoop onwrikbaar vasthouden, want Hij Die het beloofd heeft, is getrouw. (Hebreeën 10: 23 HSV)
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Ontwikkelingen binnen de gereformeerde bond

Bericht door Dodo »

Cornelia83 schreef:Solidariteitskas ken ik wel, de andere 2 niet.
Ze laten geld liggen :D
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1451
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Ontwikkelingen binnen de gereformeerde bond

Bericht door Bourdon16 »

Dodo schreef:Verbazend! Maar als het bij jullie werkt...
Doet jullie gemeente geen paascollecte, solidariteitskas en eindejaarscollecte? Ik dacht dat die drie vrij algemeen gedaan werden.

Bij ons ook niet..
Veritas
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 nov 2020, 21:39

Re: Ontwikkelingen binnen de gereformeerde bond

Bericht door Veritas »

MePaul schreef:
DDD schreef:
Veritas schreef:Vinden jullie het echt zo erg?

Valt me wel op dat er met name niet-PKNers “bezorgd” zijn. Refoforum ontaard in een soort nujij voor refo’s.
Moet ik ook even negatieve verhalen (waar dan wel onwaar)over bepaalde kerken oplepelen? Mensen verlaag je toch niet tot smaad(waar)en laster (onwaar).Beide worden veroordeeld in Gods Woord.
Er reageren toch alleen maar (ex) hervormden?
Persoonlijk ben ik pkn. Verder doet het altijd pijn, want als één lid lijdt, dan lijdt het hele lichaam. Ik hoop dat het ons allemaal pijn doet als we zien dat de kerk steeds kleiner wordt. Kerkelijke achtergrond doet er dan niet toe.

Verder heeft hervormd Ouddorp moeite met het vervullen van een volledige predikantsplaats. Ik hoop en bid dat God in die gemeente nog de middelen wilt geven voor een fulltime dominee.

Tenslotte hangt het niet af van de grootte van een gemeente. Zolang we de Bijbel kunnen en mogen lezen, moeten we dankbaar zijn!
Je hebt helemaal gelijk en het doet me goed dat je hart hebt voor de kerk. Gelukkig mogen wij hier (dorp op de Veluwe) zien en horen van God. Onze PKN gemeente is over de jaren licht gegroeid. Een dorp verderop is het van een Gideonsbende weer een grote gemeente geworden.

We moeten natuurlijk in afhankelijkheid van God blijven leven ook kerkelijk, zoals Gideon. En voel me ook van harte verbonden met andere kerken. Maar je hebt elkaar nodig, dus het is fijn als de gemeente groeit. We hoeven onze harpen dus zeker niet aan de wilgen te hangen. Na de pandemie mogen we hopelijk weer voltallig Gods huis in gaan om schone tempelzangen aan te heffen!
deschpin
Berichten: 393
Lid geworden op: 25 jul 2019, 14:25

Re: Ontwikkelingen binnen de gereformeerde bond

Bericht door deschpin »

Cornelia83 schreef:Nee ik heb het echt over kerkbalans!
Eindejaarscollecte ken ik niet.
Ik ben al 19 jaar volwassen dus al 19 jaar kerkbalans en ik weet niet beter dan dat het zo gaat in onze gemeente.
De opbrengst is ieder jaar goed, en meestal ook hoger dan het jaar ervoor dus lijkt het niet dat mensen het vergeten of de envelop kwijt raken.
De opbrengst word binnenkort in de zondagse afkondigingen en op de weekbrief bekend gemaakt.
Opbrengst in onze gemeente +6% meer dan begroot. Gewoon met traditionele envelopje
Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder te halen.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Ontwikkelingen binnen de gereformeerde bond

Bericht door Dodo »

Bij ons was het ook verbazend goed. Normaal rond de 235.000, en dan graag elk jaar een beetje meer. Vorig jaar opeens 265 en dit jaar 275. Daar hadden we niet op durven hopen, na het grote bedrag van vorig jaar.
Het geeft ook moed, kennelijk is de betrokkenheid van de gemeenteleden bij de gemeente nog steeds zeer aanwezig. Je zag over de hele linie dat mensen wat meer gaven dan vorig jaar. Niet zo dat enkele mensen de meeropbrengst opbrachten.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Ontwikkelingen binnen de gereformeerde bond

Bericht door Terri »

Dodo schreef:Bij ons was het ook verbazend goed. Normaal rond de 235.000, en dan graag elk jaar een beetje meer. Vorig jaar opeens 265 en dit jaar 275. Daar hadden we niet op durven hopen, na het grote bedrag van vorig jaar.
Het geeft ook moed, kennelijk is de betrokkenheid van de gemeenteleden bij de gemeente nog steeds zeer aanwezig. Je zag over de hele linie dat mensen wat meer gaven dan vorig jaar. Niet zo dat enkele mensen de meeropbrengst opbrachten.
Bij ons ook verbazend meer, kerkenraad sprak verwondering en dank uit.
Cornelia83
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2020, 19:39

Re: Ontwikkelingen binnen de gereformeerde bond

Bericht door Cornelia83 »

Bij ons dit jaar 291.000 toegezegd tegen 282.000 vorig jaar!
Laten wij de belijdenis van de hoop onwrikbaar vasthouden, want Hij Die het beloofd heeft, is getrouw. (Hebreeën 10: 23 HSV)
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Ontwikkelingen binnen de gereformeerde bond

Bericht door Mara »

Geytenbeekje schreef:Zijn er wel nog kandidaten binnen de rechterflank van de geref bond ?
prop Rijsdijk
Ik heb hem gisteravond beluisterd. Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was.
https://www.youtube.com/watch?v=4gTWOzF2Y3Y
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gesloten