Positief topic over de GGIN

Gebruikersavatar
Bona Fide
Berichten: 522
Lid geworden op: 11 feb 2013, 13:05

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Bona Fide »

Vond dit een positief artikel uit Barneveldse Krant (aug. 2017). Vraaggesprek met stud. Van der Kieft met m.i. evenwichtige beantwoording. Heb gekeken of eerder gedeeld was, maar kwam zo snel niet tegen. http://barneveldsekrant.nl/hart-ziel/be ... erk-258275

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk
Koop de waarheid en verkoop ze niet. (Spreuken 23 : 23a)
Cirdan
Berichten: 42
Lid geworden op: 23 jan 2014, 14:42

Re: RE: Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Cirdan »

Bona Fide schreef:Vond dit een positief artikel uit Barneveldse Krant (aug. 2017). Vraaggesprek met stud. Van der Kieft met m.i. evenwichtige beantwoording. Heb gekeken of eerder gedeeld was, maar kwam zo snel niet tegen. http://barneveldsekrant.nl/hart-ziel/be ... erk-258275

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk
Dank u voor het delen.
Wat een heldere en eerlijke antwoorden.
Ook wel mooi om een stukje nuchterheid te zien en een mooi voorbeeld bij de uitverkiezing, die ga ik onthouden.

Verstuurd vanaf mijn LG-D505 met Tapatalk
DDD
Berichten: 28659
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door DDD »

Dat is een mooi interview inderdaad. Ik ben blij om het te lezen. Je hoeft niet alles met iemand eens te zijn, (dit mede ter geruststelling van alle zware broeders op dit forum) maar het fundament is hetzelfde (vind ik).
Jeschurun
Berichten: 143
Lid geworden op: 10 jun 2017, 00:53
Locatie: Av. da República

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Jeschurun »

Zou Lukas 13 : 16 een andere tekst moeten zijn?
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Herman »

Jeschurun schreef:Zou Lukas 13 : 16 een andere tekst moeten zijn?
Lukas 16 : 13 soms ?
Jeschurun
Berichten: 143
Lid geworden op: 10 jun 2017, 00:53
Locatie: Av. da República

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Jeschurun »

Is natuurlijk mogelijk, maar past m.i. niet helemaal bij de uitleg bij het krijgen van de tekst: Het was net alsof je als veroordeelde misdadiger in de gevangenis zit en dat de deur open gaat en je weer vrij bent. Omdat Christus de Weg van zaligheid geopend heeft. Een wonder.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Jongere »

Jeschurun schreef:Is natuurlijk mogelijk, maar past m.i. niet helemaal bij de uitleg bij het krijgen van de tekst: Het was net alsof je als veroordeelde misdadiger in de gevangenis zit en dat de deur open gaat en je weer vrij bent. Omdat Christus de Weg van zaligheid geopend heeft. Een wonder.
Een deeltje uit Luk. 13:16: "welke de satan, ziet, nu achttien jaren gebonden had, moest die niet losgemaakt worden van dezen band?" Ik denk dat deze tekst wel bedoeld kan zijn en eveneens kan passen bij de uitleg die je hier citeert.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door J.C. Philpot »

Bona Fide schreef:Vond dit een positief artikel uit Barneveldse Krant (aug. 2017). Vraaggesprek met stud. Van der Kieft met m.i. evenwichtige beantwoording. Heb gekeken of eerder gedeeld was, maar kwam zo snel niet tegen. http://barneveldsekrant.nl/hart-ziel/be ... erk-258275

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk
Hoewel ik geen GGINer ben, vind ik de antwoorden inhoudelijk, gedegen en duidelijk. En goed dat er telkens teruggegaan word op wat Gods woord zegt.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Mistig
Berichten: 2391
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Mistig »

J.C. Philpot schreef:
Bona Fide schreef:Vond dit een positief artikel uit Barneveldse Krant (aug. 2017). Vraaggesprek met stud. Van der Kieft met m.i. evenwichtige beantwoording. Heb gekeken of eerder gedeeld was, maar kwam zo snel niet tegen. http://barneveldsekrant.nl/hart-ziel/be ... erk-258275

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk
Hoewel ik geen GGINer ben, vind ik de antwoorden inhoudelijk, gedegen en duidelijk. En goed dat er telkens teruggegaan word op wat Gods woord zegt.
Van harte mee eens. Zonder hier negatief te worden ben ik deze milde manier van antwoorden niet gewend van "leidslieden" uit dit kerkverband. Maar dit geeft erg veel hoop. Ik hoop dat hij met veel zegen mag arbeiden. Bedankt voor het delen!
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
DDD
Berichten: 28659
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door DDD »

Ik vind dat deze manier van antwoorden helemaal niet zo apart is. Bij zo'n klein kerkverband moet je uitkijken dat je persoonlijkheden van enkele vooraanstaande predikanten niet als norm stelt. De een is nu eenmaal wat botter dan de ander. Als je drie predikanten hebt, springt dat wellicht wat meer in het oog.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Herman »

Gisterenavond heeft de classis Rhenen (vermoedelijk) een besluit genomen inzake de kwestie Opheusden / ds A. van Voorden. Vanavond wordt er een gemeente-avond belegd waarin de ingestelde commissie en de dominee het woord voeren. Er is geen gelegenheid om vragen te stellen.

De bloeddruk loopt aardig op.
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Jeremiah »

Zou iemand mij in 3 zinnen uit kunnen leggen wat nu precies het probleem is inzake ds A. van Voorden?
CvdW
Berichten: 2943
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door CvdW »

Jeremiah schreef:Zou iemand mij in 3 zinnen uit kunnen leggen wat nu precies het probleem is inzake ds A. van Voorden?
Biddend wachten tot er een officieel bericht naar buiten komt.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Herman »

Jeremiah schreef:Zou iemand mij in 3 zinnen uit kunnen leggen wat nu precies het probleem is inzake ds A. van Voorden?
Er is een vertrouwensbreuk tussen kerkenraad en dominee. Vandaag wordt duidelijk of dat dit leidt tot losmaking of niet.

Het kan zelfs in twee zinnen.
Curie
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 mei 2015, 11:07

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Curie »

.
Laatst gewijzigd door Curie op 23 mar 2018, 15:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie