Positief topic over de GGIN

GJdeBruijn
Berichten: 2198
Lid geworden op: 09 mar 2010, 13:37

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door GJdeBruijn »

GGotK schreef:
GJdeBruijn schreef:Het gaat wel degelijk over de zuiverheid van de prediking van de kerk waar je belijdenis doet.
Maar dan gaat het wel over de plaatselijke kerk waar je belijdenis doet. De kerk alhier.
Marion
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2017, 10:13

Re: RE: Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Marion »

huisman schreef:
Marion schreef:
Orchidee schreef:
heusden-op schreef:@Orchidee: ik vond het een heel mooi artikel. Kun je vertellen wat je verschrikkelijk vond? Of was het heilzaam prikkelend voor je?
Ik vind het artikel doordrenkt van nederige, Godsdienstige hoogmoedAfbeelding
Huh???? :nonnon Hoe dan?
Ik heb het interview vanmorgen bij mijn schoonmoeder gelezen. Viel mij ook niet mee moet ik eerlijk zeggen.
Vanuit de GGiN werden dezelfde steliingen betrokken die al decennia lang betrokken worden. De predikant uit de GG spreekt steeds over “de artikelen van 1931” alsof deze leeruitspraken het vierde formulier van enigheid zijn.

De praktijk heeft echter uitgewezen dat deze leeruitspraken geen eenheid hebben bevorderd maar verdeeldheid.

Jammer maar ik vind dit dubbelinterview een gemiste kans.
Beide dominees werd wel door de interviewer gevraagd welke mogelijkheden ze zagen met de leeruitspraken van 1931. Zij hebben daar gewoon een antwoord op gegeven. Ze hebben dat niet zelf aangedragen. En wat hadden ze dan moeten zeggen? Die uitspraken zijn er gekomen in de tijd dat men nog één was. Logisch dat er dan gevraagd wordt of hier een verbindingspunt ligt. En het staat een dominee vrij om iets positiefs te zien in deze artikelen. Dat de meningen over de waarde van deze artikelen verschillen in de beide kerkverbanden dat is natuurlijk helder. In beide groepen zullen er mensen mee weg lopen, en anderen kunnen er weer niets mee.
Laatst gewijzigd door Marion op 17 mei 2018, 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10589
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: RE: Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Ad Anker »

huisman schreef:
Marion schreef:
Orchidee schreef:
heusden-op schreef:@Orchidee: ik vond het een heel mooi artikel. Kun je vertellen wat je verschrikkelijk vond? Of was het heilzaam prikkelend voor je?
Ik vind het artikel doordrenkt van nederige, Godsdienstige hoogmoedAfbeelding
Huh???? :nonnon Hoe dan?
Ik heb het interview vanmorgen bij mijn schoonmoeder gelezen. Viel mij ook niet mee moet ik eerlijk zeggen.
Vanuit de GGiN werden dezelfde steliingen betrokken die al decennia lang betrokken worden. De predikant uit de GG spreekt steeds over “de artikelen van 1931” alsof deze leeruitspraken het vierde formulier van enigheid zijn.

De praktijk heeft echter uitgewezen dat deze leeruitspraken geen eenheid hebben bevorderd maar verdeeldheid.

Jammer maar ik vind dit dubbelinterview een gemiste kans.
Een echte reactie van een drieverbonder. :super
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17331
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: RE: Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door huisman »

Ad Anker schreef:
huisman schreef:
Ik heb het interview vanmorgen bij mijn schoonmoeder gelezen. Viel mij ook niet mee moet ik eerlijk zeggen.
Vanuit de GGiN werden dezelfde steliingen betrokken die al decennia lang betrokken worden. De predikant uit de GG spreekt steeds over “de artikelen van 1931” alsof deze leeruitspraken het vierde formulier van enigheid zijn.

De praktijk heeft echter uitgewezen dat deze leeruitspraken geen eenheid hebben bevorderd maar verdeeldheid.

Jammer maar ik vind dit dubbelinterview een gemiste kans.
Een echte reactie van een drieverbonder. :super
Bedankt voor dit compliment. Maar blijf erbij dat ik dit dubbelinterview erg teleurstellend vond. De GG dominee doet alles om tegen de GGiN aan te schurken . Zelfs tot schamens toe en hij wordt ruw afgewezen door zijn beoogd liefdespartner. Dat heet een blauwtje lopen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
heusden-op
Verbannen
Berichten: 221
Lid geworden op: 24 mar 2018, 18:50

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door heusden-op »

Ho ho ho. Dit gaat me te ver. Straks zegt er nog iemand: "Arme Huijser. Nu moet hij andere boelen nawandelen." :nonnon
dam-leer
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10589
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: RE: Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Ad Anker »

huisman schreef:Bedankt voor dit compliment. Maar blijf erbij dat ik dit dubbelinterview erg teleurstellend vond. De GG dominee doet alles om tegen de GGiN aan te schurken . Zelfs tot schamens toe en hij wordt ruw afgewezen door zijn beoogd liefdespartner. Dat heet een blauwtje lopen.
Ik vind het wel wonderlijk hoe verschillend zo'n interview wordt gelezen en geïnterpreteerd. Ik lees niet wat jij erin leest.
heusden-op
Verbannen
Berichten: 221
Lid geworden op: 24 mar 2018, 18:50

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door heusden-op »

..
Laatst gewijzigd door heusden-op op 17 mei 2018, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
dam-leer
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Orchidee »

Wat ik al eerder zei:
Vrome, nederige hoogmoed
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Nasrani »

.
Laatst gewijzigd door Nasrani op 17 mei 2018, 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
heusden-op
Verbannen
Berichten: 221
Lid geworden op: 24 mar 2018, 18:50

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door heusden-op »

. :nonnon
Laatst gewijzigd door heusden-op op 17 mei 2018, 21:31, 2 keer totaal gewijzigd.
dam-leer
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Wandelende »

heusden-op schreef:pfffff, zo spreken christenen dan over anderen. Allemaal kouwe godsdienst. En maar liedjes plaatsen.
Ik las zojuist van jou een uitspraak die niet bepaald wel "warme godsdienst" uitstraalde.
(~)
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3977
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Terri »

heusden-op schreef:pfffff, zo spreken christenen dan over anderen. Allemaal kouwe godsdienst. En maar liedjes plaatsen. En een tekstje op je profiel. :nonnon
Ongelooflijk wat een speciale peren-bomen-kweker ben je, ik kan je echt niet meer serieus nemen, sterker nog, ik kreeg net de slappe lach van je reactie......
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Wandelende »

heusden-op schreef:nee, maar ik heb geen tekstje onder mijn profiel en ik plaats geen liedjes.
Dus omdat jij geen "tekstjes" en "liedjes" plaatst, mag je wel zo over en tegen anderen praten?
(~)
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Nasrani »

heusden-op schreef:pfffff, zo spreken christenen dan over anderen. Allemaal kouwe godsdienst. En maar liedjes plaatsen. En een tekstje op je profiel. :nonnon
Misschien heb je wel gelijk ook....
Maar als je je eigen reacties eens terug zou willen lezen... Negatief over andere kerkverbanden dan die van jezelf. Negatief over anderen die hier iets posten. Is dat dan zo christelijk?
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
heusden-op
Verbannen
Berichten: 221
Lid geworden op: 24 mar 2018, 18:50

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door heusden-op »

Terri schreef:
Ongelooflijk wat een speciale peren-bomen-kweker ben je, ik kan je echt niet meer serieus nemen, sterker nog, ik kreeg net de slappe lach van je reactie......
Maar mijn perenbomen wil jij graag in je tuin hebben, denk ik. En onder die perenboom kun je dan slap van de lach liggen.
dam-leer
Plaats reactie