Positief topic over de GGIN

Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door pierre27 »

Ad Anker schreef:
pierre27 schreef:
Jantje schreef:Het stukje over Nieuwaal in de krant van vandaag en de ouderling, die geen moeite nam om zijn pak aan te doen, maar gewoon in spijkerbroek en fleecevest op de foto gaat. Daar kunnen ze in de Gereformeerde Gemeenten nog wat van leren!
En hier begon het mee, je kunt van te voren bedenken dat dergelijke conclusies een bizarre reeks van bespiegelingen naar voren brengen.
Precies. Ik dacht hetzelfde als Jantje. Ik peinsde er echter niet over zoiets hier te ventileren. Jantje moet echt nadenken over hoe hij zijn postings formuleert en wat hij post. Het is goed om ook daarin je verantwoordelijkheid te nemen.
Ja natuurlijk, het zijn de overbekende stokpaardjes.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Bezorgd »

pierre27 schreef:
Ad Anker schreef:
pierre27 schreef:
Jantje schreef:Het stukje over Nieuwaal in de krant van vandaag en de ouderling, die geen moeite nam om zijn pak aan te doen, maar gewoon in spijkerbroek en fleecevest op de foto gaat. Daar kunnen ze in de Gereformeerde Gemeenten nog wat van leren!
En hier begon het mee, je kunt van te voren bedenken dat dergelijke conclusies een bizarre reeks van bespiegelingen naar voren brengen.
Precies. Ik dacht hetzelfde als Jantje. Ik peinsde er echter niet over zoiets hier te ventileren. Jantje moet echt nadenken over hoe hij zijn postings formuleert en wat hij post. Het is goed om ook daarin je verantwoordelijkheid te nemen.
Ja natuurlijk, het zijn de overbekende stokpaardjes.
Vinden jullie het zo'n vervelend draadje dan?
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door pierre27 »

Jazeker, niet bepaald opbouwend over het algemeen. In dit geval een kletskoekonderwerp.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Oes
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 nov 2018, 22:09

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Oes »

pierre27 schreef:Jazeker, niet bepaald opbouwend over het algemeen. In dit geval een kletskoekonderwerp.
Volkomen mee eens! Zinloos!
Met welke gedachten post je zo iets, bewust om een vuurtje aan te steken? Bah!
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Bezorgd »

pierre27 schreef:Jazeker, niet bepaald opbouwend over het algemeen. In dit geval een kletskoekonderwerp.
Er valt toch geen ongetogen woord?
Ik vind dat er netjes gesproken wordt over een onderwerp dat inderdaad niet een heel hoogdravende is, maar best leuk om te bespreken.
Hoe ontstaan sommige tradities etc. Best interessant.
Oes schreef:

Volkomen mee eens! Zinloos!
Met welke gedachten post je zo iets, bewust om een vuurtje aan te steken? Bah!
Kom, dit kun je op een forum verwachten. Als dit je niet past kun je beter wat anders gaan doen.
Laatst gewijzigd door Bezorgd op 20 mar 2019, 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Ad Anker »

Oes schreef:
pierre27 schreef:Jazeker, niet bepaald opbouwend over het algemeen. In dit geval een kletskoekonderwerp.
Volkomen mee eens! Zinloos!
Met welke gedachten post je zo iets, bewust om een vuurtje aan te steken? Bah!
Nou, ik geef Jantje nog wel het voordeel van de twijfel dat hij dit niet bewust doet. Maar het is wel goed om te bedenken wat zo'n post aan negativiteit losmaakt.

@Bezorgd: past inderdaad bij een forum, maar daar hoef ik me niet direct bij neer te leggen. Ik mag wel een beetje niveau verwachten. En uitgebreid bespreken hoe een ambtsdrager er uit ziet op een foto in de krant, vind ik geen niveau, met alle respect.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Bezorgd »

Ad Anker schreef:[
@Bezorgd: past inderdaad bij een forum, maar daar hoef ik me niet direct bij neer te leggen. Ik mag wel een beetje niveau verwachten. En uitgebreid bespreken hoe een ambtsdrager er uit ziet op een foto in de krant, vind ik geen niveau, met alle respect.
Als je het alleen over de openingspost hebt van Jantje, kan ik voor een deel met je meekomen. Verder is die man niet echt besproken volgens mij.
Ik ging er vanuit dat je alle daaropvolgende postings bedoelde, maar dan heb ik je verkeerd begrepen.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Tiberius »

On-topic mensen, het gaat in dit topic over de GGiN, niet over ambtskleding.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Nasrani »

Ad Anker schreef:
pierre27 schreef:
Jantje schreef:Het stukje over Nieuwaal in de krant van vandaag en de ouderling, die geen moeite nam om zijn pak aan te doen, maar gewoon in spijkerbroek en fleecevest op de foto gaat. Daar kunnen ze in de Gereformeerde Gemeenten nog wat van leren!
En hier begon het mee, je kunt van te voren bedenken dat dergelijke conclusies een bizarre reeks van bespiegelingen naar voren brengen.
Precies. Ik dacht hetzelfde als Jantje. Ik peinsde er echter niet over zoiets hier te ventileren. Jantje moet echt nadenken over hoe hij zijn postings formuleert en wat hij post. Het is goed om ook daarin je verantwoordelijkheid te nemen.
Hij moet nog iets vaker zijn onderschrift lezen en toepassen zeg maar....
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door liz boer »

Oes schreef:
pierre27 schreef:Jazeker, niet bepaald opbouwend over het algemeen. In dit geval een kletskoekonderwerp.
Volkomen mee eens! Zinloos!
Met welke gedachten post je zo iets, bewust om een vuurtje aan te steken? Bah!
Ik snap niets van dat bah, tjonge wat lange tenen?
Het is een cultuur die verdwijnt, vroeger had je een bakkerspak, eenschoorsteenvegerspak met hoge hoed, een slagerspak en noem maar op, ook per streek een bepaalde klederdracht, dat is een cultuur die bijna verdwenen is, aan de ene kant jammer, mijn opoe droeg ook nog een krullenmuts, aan de andere kant is het de tijd, ik vind andere dingen erger, liefdeloosheid, barmhartigheden van de wereld die heel wreed zijn, en nog veel meer, dat is erger dan de kleur sokken van een predikant of wel of geen spijkerbroek in vrije tijd.

Nu maar verder met positief over GgiN
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Tiberius »

Tiberius schreef:On-topic mensen, het gaat in dit topic over de GGiN, niet over ambtskleding.
!
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Ad Anker »

Hier een reeks berichten geknipt omdat ze niets te maken hadden met het onderwerp van deze topic.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Zeeuw »

Ad Anker schreef:Hier een reeks berichten geknipt omdat ze niets te maken hadden met het onderwerp van deze topic.
Er mag inderdaad weer geknipt worden deze week he :D
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Geytenbeekje »

Om de vrijdagavond op kocdiensten.nu om 19:30 een studie over een Bijbelboek of NGB
De eerste keer ging het over Job
Plaats reactie