Positief topic over de GGIN

Gebruikersavatar
Roeline
Inactief
Berichten: 510
Lid geworden op: 22 jun 2017, 19:39

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Roeline »

Tralalala.....iets met #positieftopic.
Laten alle Heusden-Oppers hun hoofden koel houden bij deze uitlokkende post van Wet en Evangelie.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Jantje »

Vergeet @Herman ook vooral niet.

Het sticht niet om deze discussie opnieuw te beginnen, @Herman. Ik kan ook wel weer een nieuwe opmerking over 'Kruiningen' of 'Ridderkerk' maken. Maar dat is niet tot bevordering van het goed gerucht en de eer van mijn naaste, los van het feit dat jouw reactie best wel eens een kern van waarheid zou kunnen bevatten.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Roeline
Inactief
Berichten: 510
Lid geworden op: 22 jun 2017, 19:39

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Roeline »

Jantje schreef:Vergeet @Herman ook vooral niet.

Het sticht niet om deze discussie opnieuw te beginnen, @Herman. Ik kan ook wel weer een nieuwe opmerking over 'Kruiningen' of 'Ridderkerk' maken. Maar dat is niet tot bevordering van het goed gerucht en de eer van mijn naaste, los van het feit dat jouw reactie best wel eens een kern van waarheid zou kunnen bevatten.
Ik schaar hem ook onder de Heusden-Oppers onder ons. Ik kan me overigens voorstellen dat er nog veel leed en pijn zit in de drie genoemde plaatsen, hoe dan ook. Kerkelijk lijden doet intens pijn. Het is dan alleen een gevaar om daar op een forum een uitweg voor te zoeken. Begin er niet aan, en zorg dat je mensen niet uitlokt, @Wet en Evangelie.
Laag
Berichten: 657
Lid geworden op: 26 apr 2017, 11:27

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Laag »

Herman schreef:Dat is sinds dat we hier op het forum het negende gebod hanteren.

Maar daar gaat het niet om. De kwestie is dat deze herbevestiging niets oplost en dat de kerkenraad dit presenteert als verzoening en heling terwijl de bezwaarden hierin wel gehoord maar niet begrepen zijn.

En daar moet je het openlijk over kunnen hebben. Ik heb in dezen geen geduld met emoties.
Maar in een proces van heling en verzoening, lijkt mij de toegevoegde waarde van Refoforum, nul komma nul.
Laten de betrokkenen er maar aan werken, en laten wij toezien en bidden.
En, wat weten wij er van. De oorzaken liggen misschien heel anders, als wat menigeen denkt, en dan gaan wij een hele discussie houden over oorzaak en gevolg, terwijl de feiten anders liggen....
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Nasrani »

Framboos schreef:Laten we deze discussie alstublieft niet hier gaan voeren en voorkomen dat allerlei emoties (ook bij meelezers) oplaaien, die het proces van heling en verzoening zouden kunnen schaden. Bvd
Ik stel een denk ik eerlijke vraag.
Kan daar dan wel gewoon antwoord op worden gegeven?
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
CvdW
Berichten: 2943
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door CvdW »

Nasrani schreef:
Wet en Evangelie schreef:D.V. zondag 27 januari 2019 hoopt Ds. J. Roos de vorig jaar mei herkozen kerkenraad van Opheusden te bevestigen. Zou hiermee het proces van heling en verzoening gestart kunnen worden of zal dit averechts gaan werken?
Wat is de reden dat er pas zo'n 3/4 jaar later een bevestiging plaatsvindt?
In beeldspraak:
glas met water en zand erin was erg troebel geworden. Nu na 3/4 jaar is het meeste zand weer op de bodem en kan men over gaan tot de orde van de dag. Op de agenda stond nog herbevestiging open. Straks kan dit agendapunt afgevinkt worden.
Guppy3
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 apr 2008, 13:33

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Guppy3 »

Herman schreef:Dat is sinds dat we hier op het forum het negende gebod hanteren.

Maar daar gaat het niet om. De kwestie is dat deze herbevestiging niets oplost en dat de kerkenraad dit presenteert als verzoening en heling terwijl de bezwaarden hierin wel gehoord maar niet begrepen zijn.

En daar moet je het openlijk over kunnen hebben. Ik heb in dezen geen geduld met emoties.
En Herman, zou het zo kunnen zijn dat, met het door u genoemde 9e gebod, deze posting al beter niet geplaatst had kunnen worden?
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Herman »

Guppy3 schreef:En Herman, zou het zo kunnen zijn dat, met het door u genoemde 9e gebod, deze posting al beter niet geplaatst had kunnen worden?
Doorgaans geld het spreekwoord dat zwijgen goud en en spreken zilver is. Vanuit dat oogpunt begrijp ik je suggestie.

Aan de andere kant is het vertellen van een halve waarheid een hele leugen en hoe stel je dat probleem aan de kaak als je meent dat er maar in halve waarheden wordt gesproken?
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Nasrani »

CvdW schreef:
Nasrani schreef:
Wet en Evangelie schreef:D.V. zondag 27 januari 2019 hoopt Ds. J. Roos de vorig jaar mei herkozen kerkenraad van Opheusden te bevestigen. Zou hiermee het proces van heling en verzoening gestart kunnen worden of zal dit averechts gaan werken?
Wat is de reden dat er pas zo'n 3/4 jaar later een bevestiging plaatsvindt?
In beeldspraak:
glas met water en zand erin was erg troebel geworden. Nu na 3/4 jaar is het meeste zand weer op de bodem en kan men over gaan tot de orde van de dag. Op de agenda stond nog herbevestiging open. Straks kan dit agendapunt afgevinkt worden.
Dan had er beter nu verkiezing kunnen plaatsvinden lijkt me. Ik kan me herinneren dat dat destijds nogal gevoelig lag.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Protegé
Berichten: 128
Lid geworden op: 15 sep 2017, 10:02

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Protegé »

Het is bemoedigend om te zien welk een werk de St. Bethlehem inmiddels heeft mogen verzetten en dat zij meer en meer professionaliseert (https://www.stichtingbethlehem.nl/).
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Jantje »

Protegé schreef:Het is bemoedigend om te zien welk een werk de St. Bethlehem inmiddels heeft mogen verzetten en dat zij meer en meer professionaliseert (https://www.stichtingbethlehem.nl/).
Inderdaad. Ook nadat ds. Weststrate vertrokken is vanuit Pretoria (Zuid-Afrika), gaat de uitbreiding van Gods Koninkrijk daar nog steeds onverminderd door.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Erskinees
Berichten: 2749
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Erskinees »

Worden er daar velen toegebracht dan?
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18718
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door helma »

Erskinees schreef:Worden er daar velen toegebracht dan?
Het zaad is gezaaid. De landman is rustig gaan slapen.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door eilander »

helma schreef:
Erskinees schreef:Worden er daar velen toegebracht dan?
Het zaad is gezaaid. De landman is rustig gaan slapen.
Mooi! Goed om het inderdaad zó te zien.
Ryle zegt ergens: 'laten wij maar water aandragen, God zal dan wel voor de wijn zorg dragen.'
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: RE: Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door -DIA- »

Herman schreef:
Framboos schreef:Laten we deze discussie alstublieft niet hier gaan voeren en voorkomen dat allerlei emoties (ook bij meelezers) oplaaien, die het proces van heling en verzoening zouden kunnen schaden. Bvd
Dit is er eentje uit de categorie: als we het maar lang genoeg in de doofpot stoppen dan heeft op den duur niemand er meer over.

Zo werkt gerechtigheid niet. Geen verzoening zonder recht.
Als wij allen zo zouden handelen.... En gerechtigheid zal eenmaal geschieden.
En niet zonder en buiten recht.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie