Positief topic over de GGIN

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17333
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door huisman »

Ad Anker schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:
Luther schreef:Even on-topic dan maar weer:
Ik ben nu aan het lezen: ‘Christus hogelijk aangeprezen’, tien preken over het Hooglied door ds. J. Roos.
Zeer aanbevolen!
Wat kan deze man Christus rijk en heerlijk uitschilderen voor verloren zondaren!
Zonder voorwaarden? Voor alle toehoorders of alleen voor hen die voldoen aan de voorwaarden?
Een rijke Christus voor verloren zondaren of voor hen die hun verlorenheid hebben ingeleefd?
Jongen toch, wat zit jij verstrikt in je kokervisie richting een ieder die w.b. aanbod iets afwijkt van je eigen visie. Ik wens je echt toe daarin wat genuanceerder te worden.

Goede zondag gewenst!
Eens AD....JGW mag wel meer preken lezen van bv Andrew Gray.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door eilander »

Johann Gottfried Walther schreef:
Luther schreef:Even on-topic dan maar weer:
Ik ben nu aan het lezen: ‘Christus hogelijk aangeprezen’, tien preken over het Hooglied door ds. J. Roos.
Zeer aanbevolen!
Wat kan deze man Christus rijk en heerlijk uitschilderen voor verloren zondaren!
Zonder voorwaarden? Voor alle toehoorders of alleen voor hen die voldoen aan de voorwaarden?
Een rijke Christus voor verloren zondaren of voor hen die hun verlorenheid hebben ingeleefd?
Heb je nooit eens de ervaring dat het je even helemaal niets meer uitmaakt of de leer over het aanbod nu wel helemaal goed is, als er zó goed van Christus wordt gesproken?
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: RE: Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door -DIA- »

eilander schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:
Luther schreef:Even on-topic dan maar weer:
Ik ben nu aan het lezen: ‘Christus hogelijk aangeprezen’, tien preken over het Hooglied door ds. J. Roos.
Zeer aanbevolen!
Wat kan deze man Christus rijk en heerlijk uitschilderen voor verloren zondaren!
Zonder voorwaarden? Voor alle toehoorders of alleen voor hen die voldoen aan de voorwaarden?
Een rijke Christus voor verloren zondaren of voor hen die hun verlorenheid hebben ingeleefd?
Heb je nooit eens de ervaring dat het je even helemaal niets meer uitmaakt of de leer over het aanbod nu wel helemaal goed is, als er zó goed van Christus wordt gesproken?
Een goed passende vraag, die eigenlijk wel om een antwoord vraagt. Anders zou men nog ongezonde en ongegronde kritiek of vrees kunnen veronderstellen.
Maar gelukkig dat ik de vraag niet hoefde te stellen...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door refo »

Johann Gottfried Walther schreef:
Luther schreef:Even on-topic dan maar weer:
Ik ben nu aan het lezen: ‘Christus hogelijk aangeprezen’, tien preken over het Hooglied door ds. J. Roos.
Zeer aanbevolen!
Wat kan deze man Christus rijk en heerlijk uitschilderen voor verloren zondaren!
Zonder voorwaarden? Voor alle toehoorders of alleen voor hen die voldoen aan de voorwaarden?
Een rijke Christus voor verloren zondaren of voor hen die hun verlorenheid hebben ingeleefd?
Terechte vraag, waar iedereen dus omheen fietst en de vraagsteller in een te kwaad daglicht stelt.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17333
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door huisman »

refo schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:
Luther schreef:Even on-topic dan maar weer:
Ik ben nu aan het lezen: ‘Christus hogelijk aangeprezen’, tien preken over het Hooglied door ds. J. Roos.
Zeer aanbevolen!
Wat kan deze man Christus rijk en heerlijk uitschilderen voor verloren zondaren!
Zonder voorwaarden? Voor alle toehoorders of alleen voor hen die voldoen aan de voorwaarden?
Een rijke Christus voor verloren zondaren of voor hen die hun verlorenheid hebben ingeleefd?
Terechte vraag, waar iedereen dus omheen fietst en de vraagsteller in een te kwaad daglicht stelt.
Lees het boek en zie dat dit een absoluut verkeerde vraag is. Maar idd een rijke Christus voor de tollenaar achter in de tempel en niet voor de Farizeeër voorin.....Ds Roos preekt op deze wijze: En de tollenaar, van verre staande, wilde ook zelfs de ogen niet opheffen naar den hemel, maar sloeg op zijn borst, zeggende: O God! wees mij zondaar genadig!
Ik zeg ulieden: Deze ging af gerechtvaardigd in zijn huis, meer dan die; want een ieder, die zichzelven verhoogt, zal vernederd worden, en die zichzelven vernedert, zal verhoogd worden.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door liz boer »

huisman schreef:
refo schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:
Luther schreef:Even on-topic dan maar weer:
Ik ben nu aan het lezen: ‘Christus hogelijk aangeprezen’, tien preken over het Hooglied door ds. J. Roos.
Zeer aanbevolen!
Wat kan deze man Christus rijk en heerlijk uitschilderen voor verloren zondaren!
Zonder voorwaarden? Voor alle toehoorders of alleen voor hen die voldoen aan de voorwaarden?
Een rijke Christus voor verloren zondaren of voor hen die hun verlorenheid hebben ingeleefd?
Terechte vraag, waar iedereen dus omheen fietst en de vraagsteller in een te kwaad daglicht stelt.
Lees het boek en zie dat dit een absoluut verkeerde vraag is. Maar idd een rijke Christus voor de tollenaar achter in de tempel en niet voor de Farizeeër voorin.....Ds Roos preekt op deze wijze: En de tollenaar, van verre staande, wilde ook zelfs de ogen niet opheffen naar den hemel, maar sloeg op zijn borst, zeggende: O God! wees mij zondaar genadig!
Ik zeg ulieden: Deze ging af gerechtvaardigd in zijn huis, meer dan die; want een ieder, die zichzelven verhoogt, zal vernederd worden, en die zichzelven vernedert, zal verhoogd worden.
De tollenaar vroeg om genade, de farizeeër niet.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Jantje »

refo schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:
Luther schreef:Even on-topic dan maar weer:
Ik ben nu aan het lezen: ‘Christus hogelijk aangeprezen’, tien preken over het Hooglied door ds. J. Roos.
Zeer aanbevolen!
Wat kan deze man Christus rijk en heerlijk uitschilderen voor verloren zondaren!
Zonder voorwaarden? Voor alle toehoorders of alleen voor hen die voldoen aan de voorwaarden?
Een rijke Christus voor verloren zondaren of voor hen die hun verlorenheid hebben ingeleefd?
Terechte vraag, waar iedereen dus omheen fietst en de vraagsteller in een te kwaad daglicht stelt.
@refo, misschien zou je eerst het boek eens moeten lezen, voor je een oordeel velt. :fi
Ik vind het pas een terechte vraag als je zelf daadwerkelijk het boek gelezen hebt, en dus weet waar het over gaat. Zulk soort vragen doen mijn onderschrift geen eer aan, ik kan daar nogal kregelig van worden.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10590
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Ad Anker »

Ik ben wel onder de indruk van de oudejaarsmeditatie in DWS van ds. Roos. Beetje te lang om over te typen.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Jantje »

Ad Anker schreef:Ik ben wel onder de indruk van de oudejaarsmeditatie in DWS van ds. Roos. Beetje te lang om over te typen.
Kun je een samenvatting geven (of een foto)?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10590
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Ad Anker »

Jantje schreef:
Ad Anker schreef:Ik ben wel onder de indruk van de oudejaarsmeditatie in DWS van ds. Roos. Beetje te lang om over te typen.
Kun je een samenvatting geven (of een foto)?
Ik ben niet volledig, maar hier wat citaten die een beeld geven van het geschrevene:
ds. J. Roos schreef:Vreest niet, staat vast en ziet het heil des HEEREN. Exodus 14:13

Als voor het jaar 2019 onze lijfspreuk is: Ziende op Jezus!, dan behoeven we niet te vrezen wat ons zal overkomen. Vreest niet! Zullen we vrezen als we u in de Naam des Heeren verzekeren dat Jezus ook in 2019 verder rijdt op het witte paard van Zijn overwinning, om het gepredikte of gelezen Woord te zegenen en Zijn Koninkrijk van genade uit te breiden? Zullen we vrezen, al is Gods voorzienigheid voor ons raadselachtig, en lijkt het kromme recht en het rechte krom te zijn? Zullen we vrezen, als het lijkt dat de kerk in ons een land een ruïne is van kerkverlating, van onderlinge verdeeldheid en van verwarring? Zullen we vrezen? (...) Nee! Vreest niet! Uw leven moet niet van gevoelen en oordelen afhangen, maar van te zien op Jezus, want dan vreest u niet. Als een stuurman het schip door de storm weet te besturen, zal Christus dan niet op volmaakte wijze Zijn Kerke en de wereld besturen? We zeggen dan blijmoedig: Daarom zullen wij niet vrezen (Ps. 46:3). Laten we Christus, onze dierbare Koning regeren in ons leven en families, in onze gemeenten en waar Zijn Kerk op aarde ook is. Als we Hem laten regeren, dan kunnen we Hem vrijlaten in ons leven met alle tegenheden, in onze zaken hoe moeilijk zij ook zijn, en in alles wat er in de wereld en in de kerk gebeurt, omdat u weet dat Hij u door de nacht en stormgebruis veilig aan de overzijde van de Rode Zee brengt.
(...)
Wij smeken u: staat vast in Christus! U wankelt als u niet op Christus steunt. Maar u valt niet als u vast staat op Christus, de onwankelbare Rots der eeuwen. U struikelt en wordt weggevaagd, en valt onpeilbaar diep in het ravijn van wanhoop als u niet op Christus, het onwankelbare Fundament bent vastgehecht. Staat vast!, en de winden en stormen zullen u niet losrukken. Bedriegt u niet, want alleen in Christus staat u vast. Staat vast!, en u zult zien dat Christus in 2019 en zolang u op aarde leeft voor u zorgdraagt. Staat vast!, en u zult veel vreugde in Christus hebben, ook al voelt u de pijn van uw kruis en de moeheid van uw strijd. Staat vast!, en neemt blijmoedig Zijn kruis op.
(,,,)
Mozes roept op: Ziet. Hij roept op om op de verlossing van Christus te zien. Nee, niet het zien op de omstandigheden, maar op Christus de Verlosser. Zie hoe Christus gestreden heeft tegen de machten van de duisternis, en zie op de volkomen overwinning die Hij over hen heeft behaald. Ziet het heil des HEEREN!, en u zult gelovig zien dat Hij u uit de macht van satan verlost. Ja, sla uw ogen op naar uw opgestane Jezus. Zie Hem, Die stans kop heeft vermorzeld, de wet heeft gehoorzaamd, Gods recht heeft bevredigd en uw schuld heeft betaald. Christus is uw Rode Zee. (...) Ziet het heil des HEEREN!, en u ziet dat Christus elke keer in het jaar 2019 een pad baant als u voor de Rode Zee van onmogelijkheid staat. Ja, ook als u door de doods-Jordaan zult gaan. Ook dan komt tot u de oproep: Ziet het heil des HEEREN!
(,,,)
We merken op dat we de zoetheid van Christus' liefde nooit recht kunnen beschrijven, bespreken of bepreken. U, die Zijn liefde proeft en in uw ziel gevoelt, u kunt er wel van getuigen dat zij onuitsprekelijk zoet, verkwikkend en vertroostend is. Een deeltje van Christus' liefde is oorzaak dat het uw kruis licht maakt, uw weg begaanbaar wordt, en uw bed als van rozen is. Hoe zoet en machtig zult u dan de liefde van Christus ervaren als de dag is aangebroken dat uw ziel volkomen vervuld is met het heil des HEEREN en met zijn zoete liefde. We zullen Hem dan eeuwig omhelzen, en zien op Hem Die ons Gode gekocht heeft met Zijn bloed. (Openb. 9:5)
(...)
Heilige de Heere de inhoud van de overdachte tekst aan het hart van jongeren en ouderen: Vreest niet, staat vast en ziet het heil des HEEREN. U leeft dan eerst de onmogelijkheid in van uw kant, om daarna de weg buiten uzelf in Christus ontdekt te krijgen. Rust niet voordat u met Guide de Brès kunt zeggen: 'Christus, Die onze Rode Zee is."
(...)
Mijn vrouw en ik wensen u allen de lijfspreuk voor het jaar 2019: Ziende op Christus: Vreest niet, staat vast en ziet het heil des HEEREN. Daarom zal Christus naar Zijn belofte voor nu en voor de toekomst voor een kroonjaar zorgdragen.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Jantje »

Dank je!

Mooi!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Zeeuw
Berichten: 11591
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Zeeuw »

Dat is een heel mooi en gunnend stuk Ad.
dumarchie
Verbannen
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jan 2019, 19:01

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door dumarchie »

Ik moet hier toch even schuld bekennen, ben tot voor kort geen voorstander van Ds Roos, maar het stuk lezende in de wachter Sion moet ik me toch beschamen, wat mooi en gunnend en Christocentrisch, wat is er gebeurd met Ds Roos, dit hoorde je nooit zo van hem, ik luister en lees al sinds zijn aanstelling alles van hem maar dit is echt heel positief laat hem vooral zo doorgaan ook dit laten horen in zijn preken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Geytenbeekje »

dumarchie schreef:Ik moet hier toch even schuld bekennen, ben tot voor kort geen voorstander van Ds Roos, maar het stuk lezende in de wachter Sion moet ik me toch beschamen, wat mooi en gunnend en Christocentrisch, wat is er gebeurd met Ds Roos, dit hoorde je nooit zo van hem, ik luister en lees al sinds zijn aanstelling alles van hem maar dit is echt heel positief laat hem vooral zo doorgaan ook dit laten horen in zijn preken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Volgens mij preekt dominee Roos heel gunnend.
Ik heb hem een keer horen preken en dat was toen ook zo
Gebruikersavatar
Roeline
Inactief
Berichten: 510
Lid geworden op: 22 jun 2017, 19:39

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Roeline »

Kijk vanaf ongeveer minuut 2:34 eens hoe goed ds. Krijgsman orgel kan spelen:
https://www.youtube.com/watch?v=TZbUJ_1 ... 3&index=10
Plaats reactie