Positief topic over de GGIN

Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Geytenbeekje »

DDD schreef:Wat is dit nu voor suggestieve opmerking? Het zou mijns inziens pas erg gesteld zijn als een Gereformeerde Gemeente gerust met een HHK kon fuseren.
Waarom je hield toch van eenheid ?
DDD
Berichten: 28483
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door DDD »

Ik weet dat mijn opmerking net zozeer een mening is. Daarom staat er ook 'mijns inziens' bij.

Ik ben tegen kerkscheuringen, en vóór eenheid van christenen. Maar niet voor opmerkingen die suggereren dat het ernstig gesteld is als een Gereformeerde Gemeente meer gereformeerd dan gemeen is.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef:Wat is dit nu voor suggestieve opmerking? Het zou mijns inziens pas erg gesteld zijn als een Gereformeerde Gemeente gerust met een HHK kon fuseren.
ik kan er noemen waar dat eenvoudig zou kunnen.
DDD
Berichten: 28483
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door DDD »

Natuurlijk. Ik ook. Maar dat is dus mijns inziens betreurenswaardig, hoewel er ook gematigde HHK-gemeenten zijn.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Zita »

Een fusie tussen HHK en GG heeft vrij weinig met positief nieuws over de GGiN te maken. Ontopic dus maar weer.
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Simon0612 »

Hendrikus schreef:
Simon0612 schreef:
Mooie schets! Vind zo’n kerk veel mooier dan modellen die je 10-15 jaar geleden zag gebouwd worden. Lijkt veel op model van GGiN Leerdam (zelfde architect dacht ik). Vindt sowieso modellen als bijv. GG Leiderdorp ook veel meer een kerk dan bijvoorbeeld GG Kapelle of GG(iN) Barneveld.
Allemaal ontwerpen uit Psalm 42: voed het oud vertrouwen weder. Geen spatje originaliteit, het lijkt allemaal op elkaar.
??? De afgelopen 10 jaren zijn zulke kerken bijna niet gebouwd. Juist daarom nu weer origineel. Ben blij dat er eens niet van de schuine daken met groene paal bouwen :super

Ps: kan er niet wat geknipt worden hier, beetje zonde van dit topic al dat geharrewar over fusies tussen Ger gem en pkn. Geen relevantie met dit topic!
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Hendrikus »

Simon0612 schreef: ??? De afgelopen 10 jaren zijn zulke kerken bijna niet gebouwd. Juist daarom nu weer origineel. Ben blij dat er eens niet van de schuine daken met groene paal bouwen :super
Kom op zeg, dit is toch gewoon een kopietje van HHK Lunteren, die een nieuwe kerk bouwden die op haar beurt weer een kopie was van de oude kerk die hen niet toebedeeld werd...
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door pierre27 »

Hendrikus schreef:
Simon0612 schreef: ??? De afgelopen 10 jaren zijn zulke kerken bijna niet gebouwd. Juist daarom nu weer origineel. Ben blij dat er eens niet van de schuine daken met groene paal bouwen :super
Kom op zeg, dit is toch gewoon een kopietje van HHK Lunteren, die een nieuwe kerk bouwden die op haar beurt weer een kopie was van de oude kerk die hen niet toebedeeld werd...
Ik begrijp het even niet, wat is er mis met een kopie?
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Simon0612 »

Hendrikus schreef:
Simon0612 schreef: ??? De afgelopen 10 jaren zijn zulke kerken bijna niet gebouwd. Juist daarom nu weer origineel. Ben blij dat er eens niet van de schuine daken met groene paal bouwen :super
Kom op zeg, dit is toch gewoon een kopietje van HHK Lunteren, die een nieuwe kerk bouwden die op haar beurt weer een kopie was van de oude kerk die hen niet toebedeeld werd...
Ja ook een super mooie kerk! De oude kerk zal wel echt oud zijn dan. Ben blij dat ze juist die ontwerpen weer maken, dit zijn tenminste kerken. Zo’n hal met groene paal slaat eigenlijk nergens op.

P.s.: heeft best wat overeenkomsten maar een kopie is het niet. En Lunteren is nog mooier eigenlijk!
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Piet Puk »

Welke grapjas zit te twitteren onder de naam Ger. Gem. in Ned? Vraag me af of de meerderheid van de afgevaardigden op de synode hier achter staan.
https://mobile.twitter.com/GerGemiNed
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Herman »

Piet Puk schreef:Welke grapjas
Ik zie helemaal geen grapjes.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Piet Puk »

Herman schreef:
Piet Puk schreef:Welke grapjas
Ik zie helemaal geen grapjes.
Ik denk dat je een nieuwe bril nodig hebt :D
DDD
Berichten: 28483
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door DDD »

Ik vind het ontwerp voor het kerkgebouw smakeloos, maar dat zal de betrokkenen natuurlijk worst zijn.
Laatst gewijzigd door DDD op 08 mar 2021, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Jantje »

Wat ik vooral heel vreemd vind, is dat er vanaf dit account regelmatig dingen worden geretweet van een ouderling uit dit kerkverband.
Laatst gewijzigd door Jantje op 08 mar 2021, 18:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD
Berichten: 28483
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door DDD »

Sorry. Ik had het over het kerkgebouw. En je had mij nog wel gewaarschuwd.
Plaats reactie