Positief topic over de GGIN

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Sorry. Ik had het over het kerkgebouw. En je had mij nog wel gewaarschuwd.
Ja. En een gewaarschuwd mens telt voor twee. En in jouw geval voor tien.

Welk kerkgebouw bedoel je nu eigenlijk?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD
Berichten: 28472
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door DDD »

Het lelijke ontwerp voor de GGiN in Kootwijkerbroek. Al is het zeker niet lelijker dan de GGiN in Barneveld.
mulder
Berichten: 365
Lid geworden op: 02 jun 2015, 15:33

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door mulder »

Wij kregen vandaag een Mbuma blaadje van de kerk door de deur. Al overpeinzend vroeg ik me af: waarom zijn de Free Presbyterian churches of Scotland nooit erkend als wettige zusterkerken door de GGiN en OGG? Samenwerking in Zimbabwe zou toch ook samenwerking in de EU moeten betekenen??
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Het lelijke ontwerp voor de GGiN in Kootwijkerbroek. Al is het zeker niet lelijker dan de GGiN in Barneveld.
Ooo.

Nou, ik vind het een prachtig ontwerp. Heel karakteristiek.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Simon0612 »

DDD schreef:Het lelijke ontwerp voor de GGiN in Kootwijkerbroek. Al is het zeker niet lelijker dan de GGiN in Barneveld.
Dat mag jij vinden, ik vind het een mooi ontwerp. Wat vind jij mooi dan? Zo’n skihal met groene paal?
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
DDD
Berichten: 28472
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door DDD »

De GKV in Lelystad. De GG in Zeist. De GG in Nieuwdorp. De GG in Gouda. Dan beperk ik me even tot modernere gebouwen. Ik vind ook veel oude stads- en dorpskerken mooi, maar ja, die kun je niet meer bouwen, dan wordt het nep.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door refo »

mulder schreef:Wij kregen vandaag een Mbuma blaadje van de kerk door de deur. Al overpeinzend vroeg ik me af: waarom zijn de Free Presbyterian churches of Scotland nooit erkend als wettige zusterkerken door de GGiN en OGG? Samenwerking in Zimbabwe zou toch ook samenwerking in de EU moeten betekenen??
Schotland is geen EU.
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Simon0612 »

DDD schreef:De GKV in Lelystad. De GG in Zeist. De GG in Nieuwdorp. De GG in Gouda. Dan beperk ik me even tot modernere gebouwen. Ik vind ook veel oude stads- en dorpskerken mooi, maar ja, die kun je niet meer bouwen, dan wordt het nep.
Oeeei...we verschillen gruwelijk van smaak :jongle
Die van Zeist....bij ons noemen ze dat een watertoren. :langue
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: RE: Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Herman »

mulder schreef:Wij kregen vandaag een Mbuma blaadje van de kerk door de deur. Al overpeinzend vroeg ik me af: waarom zijn de Free Presbyterian churches of Scotland nooit erkend als wettige zusterkerken door de GGiN en OGG? Samenwerking in Zimbabwe zou toch ook samenwerking in de EU moeten betekenen??
Ze hanteren niet de Nederlandse gereformeerde belijdenisgeschriften, maar de Westminster Confessie.

Zoiets, denk ik.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Piet Puk »

Jantje schreef:Wat ik vooral heel vreemd vind, is dat er vanaf dit account regelmatig dingen worden geretweet van een ouderling uit dit kerkverband.
Ja en de rest. Ik kwam het tegen, omdat kand. A.S. Middelkoop Gods zegen toegewenst werd met het aannemen van zijn beroep naar HHG Sint-Annaland. Dan verwacht ik dat ook bij het aannemen van beroepen van GG-broeders. Daarnaast werd C.H. Spurgeon(of wat daar voor door moet gaan) gevolgd. Deze predikant is omstreden binnen de GGiN. Afijn, genoeg zaken die de wenkbrauwen doen fronsen. Daarbij komt nog dat ik de meerwaarde niet zie dat de GGiN als kerkverband op Twitter zou moeten participeren.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Tiberius »

Zulke heel vreemde dingen twittert hij toch niet? Ik heb wel gekkere kerkverband-twitter-accounts gezien.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Piet Puk »

Tiberius schreef:Zulke heel vreemde dingen twittert hij toch niet? Ik heb wel gekkere kerkverband-twitter-accounts gezien.
Dat klopt. Mijn moeite zit er meer in dat onder de mogelijke schuilnaam van een kerkverband getweet word. Voor al degenen die nu denken dat er iemand van het Kerkelijk Bureau zit te tweeten... Ik zou als kerkverband actie ondernemen op dit soort ongein.
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Simon0612 »

Piet Puk schreef:
Jantje schreef:Wat ik vooral heel vreemd vind, is dat er vanaf dit account regelmatig dingen worden geretweet van een ouderling uit dit kerkverband.
Ja en de rest. Ik kwam het tegen, omdat kand. A.S. Middelkoop Gods zegen toegewenst werd met het aannemen van zijn beroep naar HHG Sint-Annaland. Dan verwacht ik dat ook bij het aannemen van beroepen van GG-broeders. Daarnaast werd C.H. Spurgeon(of wat daar voor door moet gaan) gevolgd. Deze predikant is omstreden binnen de GGiN. Afijn, genoeg zaken die de wenkbrauwen doen fronsen. Daarbij komt nog dat ik de meerwaarde niet zie dat de GGiN als kerkverband op Twitter zou moeten participeren.
Ik zou de WS van 2010 nog maar eens opzoeken Pietje:
Op de naam Spurgeon wordt "onder ons" nogal eens met een zekere scepsis gereageerd, constateert ds. J. Roos.... Een vooroordeel zonder zijn preken gelezen te hebben is strijdig met Gods Woord.
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Online
Zeeuw
Berichten: 11546
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Zeeuw »

Piet Puk schreef:
Tiberius schreef:Zulke heel vreemde dingen twittert hij toch niet? Ik heb wel gekkere kerkverband-twitter-accounts gezien.
Dat klopt. Mijn moeite zit er meer in dat onder de mogelijke schuilnaam van een kerkverband getweet word. Voor al degenen die nu denken dat er iemand van het Kerkelijk Bureau zit te tweeten... Ik zou als kerkverband actie ondernemen op dit soort ongein.
Het is wat he, als mensen onder schuilnamen tweeten :-)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Tiberius »

Piet Puk schreef:
Tiberius schreef:Zulke heel vreemde dingen twittert hij toch niet? Ik heb wel gekkere kerkverband-twitter-accounts gezien.
Dat klopt. Mijn moeite zit er meer in dat onder de mogelijke schuilnaam van een kerkverband getweet word. Voor al degenen die nu denken dat er iemand van het Kerkelijk Bureau zit te tweeten... Ik zou als kerkverband actie ondernemen op dit soort ongein.
Volgens mij is het gewoon een fan van Cees Dubbeld, die zijn tweets zit te retweeten.
Maar Cees is toch ook ouderling in de GGiN? Waarom zou er dan op hem geen actie ondernomen hoeven te worden? Ik zie het verschil niet zo.
Plaats reactie