Positief topic over de GGIN

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Tiberius »

mulder schreef:Het geeft maar weer aan dat de top van het kerkverband verlinkst.
Dat hoeft echt niet hoor; er zitten genoeg rechtse rakkers op twitter.
mulder schreef:natuurlijk is het een rare regel. maar als ambtsdrager zit je wel vast aan de regels van het kerkverband anders kan je beter overstappen dus eens met Piet
Waarschijnlijk is het gewoon een advies. Dan kan hij het gewoon negeren wanneer je daarvoor moverende redenen hebt. Ik zie dat hij ook op LinkedIn actief is, omdat hij blijkbaar publicist is van dagboeken voor jongeren.
Ukkie
Berichten: 1066
Lid geworden op: 21 nov 2020, 22:17
Locatie: Rotterdam

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Ukkie »

mulder schreef:Het geeft maar weer aan dat de top van het kerkverband verlinkst. natuurlijk is het een rare regel. maar als ambtsdrager zit je wel vast aan de regels van het kerkverband anders kan je beter overstappen dus eens met Piet
Een kerkverband hoort in de eerste instantie helpend en verbindend te zijn en niet om haar leden allerlei regels op te leggen. Leden zijn geen kleine kinderen en goed in staat om zelf voor Gods aangezicht een besluit te nemen.
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Chrisje72 »

Ik zie hier vreemde dingen langskomen, en weet niet of het nog positief te noemen is : vooraanstaande ouderlingen, de "top" van een kerkverband, het gaat hier toch niet over het bedrijfsleven?
Of is de ggin niet volgens het presbyteriaanse stelsel?
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Simon0612 »

Chrisje72 schreef:Ik zie hier vreemde dingen langskomen, en weet niet of het nog positief te noemen is : vooraanstaande ouderlingen, de "top" van een kerkverband, het gaat hier toch niet over het bedrijfsleven?
Of is de ggin niet volgens het presbyteriaanse stelsel?
Dat soort termen slaat ook nergens op. Er ontstaat nu weer een hele discussie over een twitter-account waarvan we niet eens weten wie er achter zit. Hoogstwaarschijnlijk iemand die op eigen initiatief dat account heeft gekaapt. Maakt niet uit, laten voor wat het is en verder geen aandacht aan besteden. Pietje zoekt wat commotie denk ik.
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Piet Puk »

Simon0612 schreef:
Chrisje72 schreef:Ik zie hier vreemde dingen langskomen, en weet niet of het nog positief te noemen is : vooraanstaande ouderlingen, de "top" van een kerkverband, het gaat hier toch niet over het bedrijfsleven?
Of is de ggin niet volgens het presbyteriaanse stelsel?
Dat soort termen slaat ook nergens op. Er ontstaat nu weer een hele discussie over een twitter-account waarvan we niet eens weten wie er achter zit. Hoogstwaarschijnlijk iemand die op eigen initiatief dat account heeft gekaapt. Maakt niet uit, laten voor wat het is en verder geen aandacht aan besteden. Pietje zoekt wat commotie denk ik.
Dat heb je verkeerd gedacht denk ik. Ik wil niet dat een kerkverband wat me toch lief is door zo'n twitteraccount door het slijk word gehaald. De vraag over het twitteraccount van een ouderling kwam niet van mij. Achteraf had ik daar misschien niet eens op in moeten gaan
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Geytenbeekje »

Piet Puk schreef:
Simon0612 schreef:
Chrisje72 schreef:Ik zie hier vreemde dingen langskomen, en weet niet of het nog positief te noemen is : vooraanstaande ouderlingen, de "top" van een kerkverband, het gaat hier toch niet over het bedrijfsleven?
Of is de ggin niet volgens het presbyteriaanse stelsel?
Dat soort termen slaat ook nergens op. Er ontstaat nu weer een hele discussie over een twitter-account waarvan we niet eens weten wie er achter zit. Hoogstwaarschijnlijk iemand die op eigen initiatief dat account heeft gekaapt. Maakt niet uit, laten voor wat het is en verder geen aandacht aan besteden. Pietje zoekt wat commotie denk ik.
Dat heb je verkeerd gedacht denk ik. Ik wil niet dat een kerkverband wat me toch lief is door zo'n twitteraccount door het slijk word gehaald. De vraag over het twitteraccount van een ouderling kwam niet van mij. Achteraf had ik daar misschien niet eens op in moeten gaan
Wie zegt dat jouw kerk door dat account vergruisd wordt ?
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Piet Puk »

Chrisje72 schreef:Ik zie hier vreemde dingen langskomen, en weet niet of het nog positief te noemen is : vooraanstaande ouderlingen, de "top" van een kerkverband, het gaat hier toch niet over het bedrijfsleven?
Of is de ggin niet volgens het presbyteriaanse stelsel?
Feit is dat genoemde persoon menselijkerwijs meer invloed heeft op besluitvorming in de GGiN dan ikzelf.
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Geytenbeekje »

Piet Puk schreef:
Chrisje72 schreef:Ik zie hier vreemde dingen langskomen, en weet niet of het nog positief te noemen is : vooraanstaande ouderlingen, de "top" van een kerkverband, het gaat hier toch niet over het bedrijfsleven?
Of is de ggin niet volgens het presbyteriaanse stelsel?
Feit is dat genoemde persoon menselijkerwijs meer invloed heeft op besluitvorming in de GGiN dan ikzelf.
Hij schrijft toch geen rare dingen ?
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Simon0612 »

Kunnen we een einde maken aan deze speculatie? Het staat voor 0,0% vast of C. Dubbeld achter dit account zit. Dat is een grote speculatie. Het maakt me zorgen dat zulke speculatieve zaken als waarheid worden aangenomen. Een trend van de laatste tijd.
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Tiberius »

Simon0612 schreef:Kunnen we een einde maken aan deze speculatie? Het staat voor 0,0% vast of C. Dubbeld achter dit account zit. Dat is een grote speculatie. Het maakt me zorgen dat zulke speculatieve zaken als waarheid worden aangenomen. Een trend van de laatste tijd.
Volgens mij zegt ook niemand dat. Integendeel: het enige wat ik althans zei, is dat het GGiN-account voornamelijk retweets van Cees Dubbeld zijn. Het zou een beetje vreemd zijn als iemand een account in de lucht brengt puur om zijn eigen tweets te retweeten.
En ook verder bevat het m.i. niets onoorbaars.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door DDD »

Simon0612 schreef:Kunnen we een einde maken aan deze speculatie? Het staat voor 0,0% vast of C. Dubbeld achter dit account zit. Dat is een grote speculatie. Het maakt me zorgen dat zulke speculatieve zaken als waarheid worden aangenomen. Een trend van de laatste tijd.
Welke speculatie? Ik sluit me aan bij Tiberius, maar ben heel benieuwd hoe je tot deze gedachte komt. Waar leid je dat uit af?
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Simon0612 »

Uhh...het kan zijn dat ik het verkeerd las/lees. Mijn reactie was naar aanleiding van de postings tussen Geytenbeekje en Pietje. Het kan zijn dat ze het over het account van Dubbeld hebben, waar ik in de veronderstelling was/ben dat het om het account gaat wat geregistreerd staat op de Ger.Gem.in Ned. Is mij nu niet helemaal duidelijk. Misschien dat ik dan te voorbarig was :oO
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Tiberius »

Vandaag een mooi en respectvol artikel in het ND, waarom een reformatorische kerk evangeliseert in Barneveld: https://www.nd.nl/geloof/geloof/1138880 ... t-luistere

Volgens mij heb je geen inlog-nodig om het te lezen.
Henk J
Berichten: 2558
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door Henk J »

Pas in de Barneveldse krant ook een interview met ouderling Van Lagen, mede naar aanleiding van dit inloophuis. Ook dat was een mooi stukje.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Positief topic over de GGIN

Bericht door GerefGemeente-lid »

Tiberius schreef:Vandaag een mooi en respectvol artikel in het ND, waarom een reformatorische kerk evangeliseert in Barneveld: https://www.nd.nl/geloof/geloof/1138880 ... t-luistere

Volgens mij heb je geen inlog-nodig om het te lezen.
Hopelijk is het een aanzet tot meer van zulk soort initiatieven, ook in andere delen van het land.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Plaats reactie