Kerkgebouw vroeger en nu

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Kerkgebouw vroeger en nu

Bericht door Jantje »

Bezorgd schreef:
Mannetje schreef:Kunnen de heren curatoren lekker zitten tijdens een proefpreek. ;)
Vermoedelijk is daar wel over nagedacht ;)
:yahoo
:mdr
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
KGPHP
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 mar 2019, 12:47

Re: Kerkgebouw vroeger en nu

Bericht door KGPHP »

Jantje schreef:Ik vind het een bij elkaar geraapt interieur. De preekstoel vind ik veel te groot voor zo'n kleine ruimte. En verder vind ik de kerk erg donker overkomen.

Het kan mij niet bekoren in elk geval.
De preekstoel komt uit het oude kerkgebouw en is in die zin wel een leuk 'detail'.
Maar echt mooi is het inderdaad niet.
De warmte van het oude gebouw is nu een kale kilheid geworden.
Pioenroosje schreef:Ik vind ook wel wat van de stoelen, en hoe ver die bij elkaar vandaan staan. Als ik hier in mijn eentje met vier of vijf kinderen zou zitten, dan zit het verste kind echt meters bij me vandaan. En als de jongste een beetje moe is, en lekker tegen me aan wil zitten? Kan niet. Ik zou echt wel een beetje ongelukkig worden van zo'n kerkzaal. Het ziet er zo afgepast en individualistisch uit...
Wel goed om te beseffen dat hier zelden nog een jong gezin zit met veel kinderen.
Het zijn vooral ouderen. En dan zijn stoelen wel praktisch.
If you cannot pray like Peter, If you cannot preach like Paul,
You can tell the love of Jesus, How He died tot save us all!
DDD
Berichten: 28693
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kerkgebouw vroeger en nu

Bericht door DDD »

Wie is de architect?
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4790
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Kerkgebouw vroeger en nu

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Bezorgd schreef:
Bezorgd schreef:Ik zocht even naar een goede topic voor mijn vraag omdat de vraag niet echt een nieuw topic waard is, maar desalniettemin wel interessant is.


In collegezalen of bioscopen zit je vaak op lekkere stoelen, terwijl een kerkbank niet de meest ideale zit mogelijkheid is.
Waarom hebben de meeste kerken banken ipv lekkere stoelen?

Als ik een kerk moest ontwerpen tekende ik er van die mooie, zachte bioscoopstoelen in voor de optimale luisterhouding.
Er wordt toch meegelezen hier ;)
Keurige stoelen neergezet in de nieuwe kerkzaal aan de Boezemsingel!
Jouw invloed is groter dan je had gedacht... :)
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Kerkgebouw vroeger en nu

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Wie is de architect?
Geen idee. Waarom wil je dat weten?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1241
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Kerkgebouw vroeger en nu

Bericht door Klavart »

DDD schreef:Wie is de architect?
RoosRos
aggieoudje
Berichten: 902
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Kerkgebouw vroeger en nu

Bericht door aggieoudje »

Straks na de renovatie zijn de zitgedeeltes van de banken in onze Sionskerk ook bekleed met kussentjes. Ben benieuwd hoe dat zit!
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Kerkgebouw vroeger en nu

Bericht door Jantje »

aggieoudje schreef:Straks na de renovatie zijn de zitgedeeltes van de banken in onze Sionskerk ook bekleed met kussentjes. Ben benieuwd hoe dat zit!
Erg lekker! Neem dat maar van mij aan!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
gallio
Berichten: 1970
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Kerkgebouw vroeger en nu

Bericht door gallio »

Jantje schreef:Ik vind het een bij elkaar geraapt interieur. De preekstoel vind ik veel te groot voor zo'n kleine ruimte. En verder vind ik de kerk erg donker overkomen.

Het kan mij niet bekoren in elk geval.
100% mee eens.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8957
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Kerkgebouw vroeger en nu

Bericht door J.C. Philpot »

Zo te lezen vind niemand de nieuwe bezemsingelkerk mooi. Ik vraag me dan af waarom ze toch het besluit voor dit ontwerp hebben gekozen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Erskinees
Berichten: 2754
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Kerkgebouw vroeger en nu

Bericht door Erskinees »

Alles is zo goedkoop mogelijk gedaan, zover ik weet. Maar om dan een mega-preekstoel in een klein gebouwtje te "pleuren" (op z'n Rotterdams gezegd ;)) maakt het niet tot een mooi kerkgebouw, inderdaad zou het ook een kantoor kunnen zijn.
DDD
Berichten: 28693
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kerkgebouw vroeger en nu

Bericht door DDD »

Jantje schreef:
DDD schreef:Wie is de architect?
Geen idee. Waarom wil je dat weten?
Omdat ik het een mooi gebouw vind, afgezien van het rare glas achterin en de preekstoel. Ik snap niet hoe zoiets er in komt. En dan vooral zo. Als je dan al zoiets wonderlijks opneemt, zou ik dat linksboven of rechtsonder doen of andersom, maar niet op deze plek. Het misstaat nogal, vind ik zelf.
DDD
Berichten: 28693
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kerkgebouw vroeger en nu

Bericht door DDD »

J.C. Philpot schreef:Zo te lezen vind niemand de nieuwe bezemsingelkerk mooi. Ik vraag me dan af waarom ze toch het besluit voor dit ontwerp hebben gekozen.
Ik vind het wel een mooi gebouw, voor zover ik kan zien, afgezien van de preekstoel en het rozetraam.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Kerkgebouw vroeger en nu

Bericht door Bezorgd »

J.C. Philpot schreef:Zo te lezen vind niemand de nieuwe bezemsingelkerk mooi. Ik vraag me dan af waarom ze toch het besluit voor dit ontwerp hebben gekozen.
Ik denk dat je het vooral moet zien als preekzaal. Voor de studenten voor hun proefpreken.
De gemeente Boezemsingel is erg vergrijst en het is de vraag hoelang deze gemeente nog bestaat.
Daarom waren er ook beste wat kritische geluiden toen het schooltje toch voor deze locatie koos.
De keuze om daar te blijven en te verbouwen is vooral vanuit historisch perspectief vermoed ik.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Kerkgebouw vroeger en nu

Bericht door liz boer »

Erskinees schreef:Alles is zo goedkoop mogelijk gedaan, zover ik weet. Maar om dan een mega-preekstoel in een klein gebouwtje te "pleuren" (op z'n Rotterdams gezegd ;)) maakt het niet tot een mooi kerkgebouw, inderdaad zou het ook een kantoor kunnen zijn.
Das niet netjes, pleuritus is nl een ernstige ziekte.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Plaats reactie