kinderbijbel

merel
Berichten: 9774
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: kinderbijbel

Bericht door merel »

Wij zijn nog steeds zoekende. Inmiddels hebben wij via vrienden de bijbelboekjes van ds Meeuwse gekregen. Erg duidelijk verwoord voor kinderen. De bijbel van Snoek heb ik besteld, maar ik verwacht dat deze nog wat te moeilijk is voor de kinderen. De bijbel in gewone taal is wellicht ook wel een optie. Die hebben wj nog niet in de verzameling staan.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17331
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: kinderbijbel

Bericht door huisman »

merel schreef:Wij zijn nog steeds zoekende. Inmiddels hebben wij via vrienden de bijbelboekjes van ds Meeuwse gekregen. Erg duidelijk verwoord voor kinderen. De bijbel van Snoek heb ik besteld, maar ik verwacht dat deze nog wat te moeilijk is voor de kinderen. De bijbel in gewone taal is wellicht ook wel een optie. Die hebben wj nog niet in de verzameling staan.
Bij den Hertog komt weer een nieuwe kinderbijbel uit: Bijbelse verhalen voor kinderen. Auteur: Gisette van Dalen

Afbeelding
In 87 verhalen neemt de auteur kinderen mee door het Oude en Nieuwe Testament, zodat ze al jong vertrouwd raken met de Bijbelse boodschap. De verhalen blijven dicht bij de tekst van de Bijbel en brengen die aan het hart van de lezers.

- Mooi en zorgvuldig taalgebruik
- Met gespreksvragen
- Kleurrijke, historisch verantwoorde illustraties bij elk verhaal
- Voor kinderen vanaf vier jaar
- Geschikt om voor te lezen en om zelf te lezen

prijs tot verschijning € 19,90
daarna € 24,90

verschijnt september 2016
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9190
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: kinderbijbel

Bericht door parsifal »

Ik was wat aan het rondkijken voor kinderbijbels in het Engels en Zweeds voor vrienden. De kleuterbijbel van Anne de Vries is in beide talen vertaald en vrij recent hertaald. Ik kwam ook deze Engelse versie van de Bijbel in gewone/simpele taal tegen
http://www.eden.co.uk/international-childrens-bible/
Die geadverteerde vanaf 6 jaar is wat problematisch blijkt uit de volgende beoordeling (van iemand die de Bijbel niet al te goed kent blijkbaar). Ik begrijp het gevoel van deze moeder; er zijn delen van de Bijbel die je liever niet door een jong kind in begrijpelijke taal (en zonder begeleiding) laat lezen.
I got it for my 6 years old, as we loves reading and loves God. Yesterday she was reading it loud to me and I was absolutely SHOCKED to hear what she is reading. There is the contest on the page 18 which is absolutely inappropriate for the children in this book, like: "We want to have sexual relations with them" and "I have 2 daughters, they have never slept with a man. I will give them to you. You may do anything you want with them". We have only got to the page 18 and there over 1500 pages in this book, i don't even imagine what can we find further!!! I am sure bible should teach LOVE, KINDNESS BUT NOT RAPE!
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie