Schuivende panelen onder ons?

Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Schuivende panelen onder ons?

Bericht door Bezorgd »

In huize Bezorgd wat betreft het kaartspel niet. Maar buiten dat huis door kinderen Bezorgd helaas wel.
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Schuivende panelen onder ons?

Bericht door Geytenbeekje »

Bezorgd schreef:In huize Bezorgd wat betreft het kaartspel niet. Maar buiten dat huis door kinderen Bezorgd helaas wel.
Maar bijvoorbeeld een spelletje Patience, dat hoeft toch geen kwaad te kunnen toch?
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Schuivende panelen onder ons?

Bericht door Valcke »

Ararat schreef:Dit maakt mij wel nieuwsgierig of er in vier jaar tijd sprake is van schuivende panelen in huize Valcke ;)
Nee, niet bij mij. Ik neem niet deel aan spellen en zeker niet aan spellen met dobbelstenen of kaarten.
Ook schaken doe ik al tientallen jaren niet meer, hoewel ik hierin een uitblinker ben - vermoedelijk nog steeds.
Bij mijn kinderen is dat anders. Het kaartspel zie ik niet, maar wel andere spellen en spellen met dobbelstenen.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Schuivende panelen onder ons?

Bericht door Tiberius »

Ik houd zelf eerlijk gezegd niet zo van spelletjes met een (grote) geluksfactor, dus is het makkelijk om die af te wijzen.
Zelf speel ik liever schaken, dammen, stratego, enz.
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Schuivende panelen onder ons?

Bericht door Herman »

Onlangs heeft mijn vrouw een kennisspelletje gekocht, over de wereldgeschiedenis. Best aardig om met haar te doen. Zij heeft meer kennis van de wereld, ik meer van geschiedenis.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Schuivende panelen onder ons?

Bericht door Maanenschijn »

Herman schreef:Onlangs heeft mijn vrouw een kennisspelletje gekocht, over de wereldgeschiedenis. Best aardig om met haar te doen. Zij heeft meer kennis van de wereld, ik meer van geschiedenis.
En zo schuiven de panelen heen en weer…
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Schuivende panelen onder ons?

Bericht door Erik1960 »

Maanenschijn schreef:
Herman schreef:Onlangs heeft mijn vrouw een kennisspelletje gekocht, over de wereldgeschiedenis. Best aardig om met haar te doen. Zij heeft meer kennis van de wereld, ik meer van geschiedenis.
En zo schuiven de panelen heen en weer…
Zolang ze maar niet vliegen
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Schuivende panelen onder ons?

Bericht door parsifal »

Tiberius schreef:Ik houd zelf eerlijk gezegd niet zo van spelletjes met een (grote) geluksfactor, dus is het makkelijk om die af te wijzen.
Zelf speel ik liever schaken, dammen, stratego, enz.
Stratego duurt als je goed speelt echt lang, omdat passief spelen erg lonend is, en als je dat beide doet kom je nooit bij de vlag.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Schuivende panelen onder ons?

Bericht door Tiberius »

parsifal schreef:
Tiberius schreef:Ik houd zelf eerlijk gezegd niet zo van spelletjes met een (grote) geluksfactor, dus is het makkelijk om die af te wijzen.
Zelf speel ik liever schaken, dammen, stratego, enz.
Stratego duurt als je goed speelt echt lang, omdat passief spelen erg lonend is, en als je dat beide doet kom je nooit bij de vlag.
Ik speel vrij agressief, dus dat scheelt weer tijd.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Schuivende panelen onder ons?

Bericht door parsifal »

Tiberius schreef:
parsifal schreef:
Tiberius schreef:Ik houd zelf eerlijk gezegd niet zo van spelletjes met een (grote) geluksfactor, dus is het makkelijk om die af te wijzen.
Zelf speel ik liever schaken, dammen, stratego, enz.
Stratego duurt als je goed speelt echt lang, omdat passief spelen erg lonend is, en als je dat beide doet kom je nooit bij de vlag.
Ik speel vrij agressief, dus dat scheelt weer tijd.
Tegen mij zul je dan waarschijnlijk meer dan 90% van de partijen verliezen (en ik vraag me af waarom niemand het spel met me wil spelen :) )
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Schuivende panelen onder ons?

Bericht door Geytenbeekje »

Tjonge, wat heeft iedereen toch hoge verwachtingen vaan haar/hemzelf met betrekking tot spellen spelen en winnen. :huhu
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Schuivende panelen onder ons?

Bericht door Tiberius »

parsifal schreef:
Tiberius schreef:
parsifal schreef:
Tiberius schreef:Ik houd zelf eerlijk gezegd niet zo van spelletjes met een (grote) geluksfactor, dus is het makkelijk om die af te wijzen.
Zelf speel ik liever schaken, dammen, stratego, enz.
Stratego duurt als je goed speelt echt lang, omdat passief spelen erg lonend is, en als je dat beide doet kom je nooit bij de vlag.
Ik speel vrij agressief, dus dat scheelt weer tijd.
Tegen mij zul je dan waarschijnlijk meer dan 90% van de partijen verliezen (en ik vraag me af waarom niemand het spel met me wil spelen :) )
Ik kan me dat wel voorstellen. Als je alleen maar op je eigen zijde van het speelbord aan het heen en weer schuiven bent, is het niet zo’n spannend spelletje en is de lol er vrij snel af.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Schuivende panelen onder ons?

Bericht door refo »

Geytenbeekje schreef:Tjonge, wat heeft iedereen toch hoge verwachtingen vaan haar/hemzelf met betrekking tot spellen spelen en winnen. :huhu
'Schuivende pionnen' zou een betere topictitel zijn.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Schuivende panelen onder ons?

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Valcke schreef:
Ararat schreef:Dit maakt mij wel nieuwsgierig of er in vier jaar tijd sprake is van schuivende panelen in huize Valcke ;)
Nee, niet bij mij. Ik neem niet deel aan spellen en zeker niet aan spellen met dobbelstenen of kaarten.
Ook schaken doe ik al tientallen jaren niet meer, hoewel ik hierin een uitblinker ben - vermoedelijk nog steeds.
Bij mijn kinderen is dat anders. Het kaartspel zie ik niet, maar wel andere spellen en spellen met dobbelstenen.
Wat heeft u tegen schaken?
Er zijn geen kaarten en geen dobbelstenen....
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1105
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: RE: Re: Schuivende panelen onder ons?

Bericht door Anselmus »

Herman schreef:Onlangs heeft mijn vrouw een kennisspelletje gekocht, over de wereldgeschiedenis. Best aardig om met haar te doen. Zij heeft meer kennis van de wereld, ik meer van geschiedenis.
Leuk! Hoe het dit spel?
Fides Quaerens Intellectum
Plaats reactie