Schuivende panelen onder ons?

CvdW
Berichten: 2943
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Schuivende panelen onder ons?

Bericht door CvdW »

Zelf ben ik weg van Filippi Skiffs of het nu regent of de zon schijnt.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16748
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Schuivende panelen onder ons?

Bericht door Hendrikus »

CvdW schreef:Zelf ben ik weg van Filippi Skiffs of het nu regent of de zon schijnt.
Gaat dit nog steeds over schuifelende kamelen? Ik volg het even niet meer, maar dat zal de leeftijd wel zijn ;)
~~Soli Deo Gloria~~
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Schuivende panelen onder ons?

Bericht door Jantje »

Hendrikus schreef:
CvdW schreef:Zelf ben ik weg van Filippi Skiffs of het nu regent of de zon schijnt.
Gaat dit nog steeds over schuifelende kamelen? Ik volg het even niet meer, maar dat zal de leeftijd wel zijn ;)
Het is ook niet meer zo vroeg hé...?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Schuivende panelen onder ons?

Bericht door -DIA- »

In de topic-titel staat nog een vraagteken. Dat moet al een poos een groot uitroepteken zijn. Heel vaak heb ik dit punt hier benoemd, maar blijkbaar is het door weinigen begrepen.
Vandaag schrijft ds. A. Schot, predikant van de Gereformeerde Gemeente van Nunspeet hierover. Hij verwoord hier ook duidelijk wat ik hier meermalen heb opgemerkt. Verontrustend is vooral dat vrijwel niemand het opmerkt, het ging sluipenderwijs, maar het gaat nu wel harder.

Misschien dat er hier en daar nog een is die het ook ziet en herkent. De meesten zijn thans van een generatie, om zo te zeggen, die Jozef niet gekend hebben. Ik bedoel hoe de reformatorische krant is geboren in de binnenkamers, en hoe men niet week van het Onwankelbare Woord van God. Wat we thans zien is onstandvastigheid, een geen stelling durven nemen. Dat is zwak, de weg van de minste weerstand. Ook al zal de krant zeggen dat ze tegen de stroom in zwemmen, toch laten ze zich (vergeleken met wat de mensen van het eerste uur voor ogen stond) zo gemakkelijk meevoeren. En geen stelling durven nemen, daardoor mis ik onze krant van weleer. Ik ben heel blij dat ds. A. Schot de ruimte in de krant kreeg om de verontrustig publiek te uiten.
Ik deel zijn gevoelen van ganser harte.
We hebben het verontrustende bericht gekopieerd uit de krant van vandaag.

Toegerust om de Koning re ontmoeten?

Omdat Gods Woord en wet een discussiepunt werden, kent de reformatorische achterban nu een generatiekloof. Wat is nodig?

Als huidige generatie RD-lezers hebben we een gezamenlijke geschiedenis. Die gezamenlijkheid deed in het verleden de behoefte gevoelen aan een eigen dagblad. Een Reformatorisch Dagblad.

(...)
Als de scheurlijnen getrokken worden door Gods Woord en wet, verliezen we wel een deel, maar houden we een vast fundament over.

De auteur is predikant van de gereformeerde gemeente in Nunspeet. Weerwoord gaat in op vragen over het christelijk geloof.

Ds. A. Schot, in het Reformatorisch Dagblad van vrijdag 20 december 2019

Maximaal 50 woorden citeren.
Laatst gewijzigd door -DIA- op 20 dec 2019, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3977
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Schuivende panelen onder ons?

Bericht door Terri »

Ik begreep altijd dat we geen stukken mogen overnemen vanuit de krant, ( hooguit 50 woorden of zoiets) of ben ik abuis?
Of geldt dit niet voor het RD?
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Schuivende panelen onder ons?

Bericht door -DIA- »

Terri schreef:Ik begreep altijd dat we geen stukken mogen overnemen vanuit de krant, ( hooguit 50 woorden of zoiets) of ben ik abuis?
Of geldt dit niet voor het RD?
Destijds is me gezegd dat het RD hiervan uitgezonderd zou zijn, daar was naar ik meen overeenstemming over. Ik de mail van de mods nog in mijn mailbox.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3977
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Schuivende panelen onder ons?

Bericht door Terri »

-DIA- schreef:
Terri schreef:Ik begreep altijd dat we geen stukken mogen overnemen vanuit de krant, ( hooguit 50 woorden of zoiets) of ben ik abuis?
Of geldt dit niet voor het RD?
Destijds is me gezegd dat het RD hiervan uitgezonderd zou zijn, daar was naar ik meen overeenstemming over. Ik de mail van de mods nog in mijn mailbox.
:super
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Schuivende panelen onder ons?

Bericht door Ambtenaar »

En wat is nu precies het punt van ds Schot?
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Schuivende panelen onder ons?

Bericht door -DIA- »

Ambtenaar schreef:En wat is nu precies het punt van ds Schot?
Dat kunt u lezen, met extra grote letters, want ik dacht anders wordt er weer overheen gewerkt. Dat zal toch wel gedaan worden. Ik vrees dat dit onomkeerbaar is, menselijkerwijs gesproken.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Schuivende panelen onder ons?

Bericht door samanthi »

ds Schot schreef: Waarin bestond onze gemeenschappelijke basis? We vonden elkaar in wat voor ons onopgeefbaar was: Gods onfeilbare Woord en Gods heilige wet. Daaraan viel niet te sleutelen.
Daar hoort geen en, De wet is Gods Woord!
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Schuivende panelen onder ons?

Bericht door -DIA- »

samanthi schreef:
ds Schot schreef: Waarin bestond onze gemeenschappelijke basis? We vonden elkaar in wat voor ons onopgeefbaar was: Gods onfeilbare Woord en Gods heilige wet. Daaraan viel niet te sleutelen.
Daar hoort geen en, De wet is Gods Woord!
U begrijpt het blijkbaar goed, gelukkig!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Schuivende panelen onder ons?

Bericht door samanthi »

-DIA- schreef:
samanthi schreef:
ds Schot schreef: Waarin bestond onze gemeenschappelijke basis? We vonden elkaar in wat voor ons onopgeefbaar was: Gods onfeilbare Woord en Gods heilige wet. Daaraan viel niet te sleutelen.
Daar hoort geen en, De wet is Gods Woord!
U begrijpt het blijkbaar goed, gelukkig!
Ds Schot blijkbaarniet, die trekt het uit elkaar.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Schuivende panelen onder ons?

Bericht door Ambtenaar »

-DIA- schreef: Dat kunt u lezen, met extra grote letters, want ik dacht anders wordt er weer overheen gewerkt. Dat zal toch wel gedaan worden. Ik vrees dat dit onomkeerbaar is, menselijkerwijs gesproken.
Hij constateert een kloof tussen de generaties, en is van mening dat er terug moet worden gegaan naar de gemeenschappelijke basis.

Ik vraag mij af hoe breed die gemeenschappelijke basis was en is.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10590
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Schuivende panelen onder ons?

Bericht door Ad Anker »

samanthi schreef:
-DIA- schreef:
samanthi schreef:
ds Schot schreef: Waarin bestond onze gemeenschappelijke basis? We vonden elkaar in wat voor ons onopgeefbaar was: Gods onfeilbare Woord en Gods heilige wet. Daaraan viel niet te sleutelen.
Daar hoort geen en, De wet is Gods Woord!
U begrijpt het blijkbaar goed, gelukkig!
Ds Schot blijkbaarniet, die trekt het uit elkaar.
Heel bijbels van ds. Schot; Jesaja 3 vers 2.
gallio
Berichten: 1970
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Schuivende panelen onder ons?

Bericht door gallio »

Ambtenaar schreef:En wat is nu precies het punt van ds Schot?
Dat de scheuren in de refo-zuil dichtgemaakt moeten worden?
Johannes zou komen om de kloof tussen vaders en kinderen, tussen voorgeslacht en nageslacht te dichten. Hij mocht ervoor zorgen dat de ongehoorzame kinderen weer terugkeerden naar de voorzichtigheid van de vaderen. Hoe? Door te verschijnen in de geest en de kracht van Elia.
Maleachi 4:6 luidt "En hij zal het hart der vaderen tot de kinderen wederbrengen, en het hart der kinderen tot hun vaderen..."
Dat eerste gedeelte (het hart der vaderen..) laat ds. Schot weg. Ik vraag me af waarom.
Plaats reactie