Ambtskleding

Mannetje
Berichten: 7739
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Ambtskleding

Bericht door Mannetje »

Mara schreef:Elke vrouw moet een little black dress in haar kast hebben hangen.
Van wie?
-
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Ambtskleding

Bericht door Orchidee »

Mara schreef:
-DIA- schreef:Zwart en wit zijn tegenstellingen. Wit is de kleur van overwinning, reinheid.
Zwart is de kleur van rouw, ellende, vervolging. Hier op aarde heeft de Kerk te strijden, inwendige en uitwendige vijanden. Wat hen (al dan niet figuurlijk gesproken) in het zwart doet gaan.
Ik ken heel wat mensen die uit de wereld getrokken zijn en krachtdadig bekeerd werden.
Dan zie je niet alleen innerlijke verandering, maar zeker ook uiterlijke.
En opmerkelijk dat deze mensen overgaan tot het dragen van sobere donkergekleurde kleding. Zonder dat dit hen verteld is!

En in de wereld wordt bij een plechtige gebeurtenis zwart gedragen. Kledingadviseurs weten dat een donker kostuum autoriteit uitstraalt.
Elke vrouw moet een little black dress in haar kast hebben hangen.
Nasrani schreef:Dat verschil snap ik ook niet. Het ging niet alleen om de avondmaalsdienst maar ook om de gewone diensten en zelfs over dagelijkse kleding...
Ik denk dat het ook per kerk nog verschillend is.
Vroeger toen de mensen arm waren, hadden ze er toch veel geld voor over om een zondagse outfit te hebben. Ze deden er echt moeite voor en ontzegden zich zelfs dingen.
Nu zie je soms mensen in de kerk zitten in een outfitje dat bij de buurtbbq niet zou misstaan.
Of dat nou goed is/was???
Zondagse kleding mocht en mag wat kosten maar doordeweeks nietsAfbeelding
Ik heb dat juist losgelaten!
Je moet er altijd eerbaar en kuis bijlopen en alleen zondagse kleding vind ik ook niet getuigen van de juiste geldbesteding!
Als wij onder ons werk of als we liggen te slapen opgeroepen worden voor de rechterstoel, denkt er dan iemand dat de Heere er vertoornd over zal zijn dat je in je overal of nachtkleding voor Hem verschijnt?
Het is meer waarschijnlijk dat de Heere walgt van ons opgepoetste uiterlijk en dure kleding!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Ambtskleding

Bericht door Jongere »

Vorst schreef:De 'discussies' op dit forum worden steeds gekker eigenlijk, valt me op.
:tilt
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Ambtskleding

Bericht door Desiree »

Mannetje schreef:
Mara schreef:Elke vrouw moet een little black dress in haar kast hebben hangen.
Van wie?
Ik heb er zeker een. Maar toen ik hem aan had naar de pastorie, was het de volgende zondag raak. We horen er eerbaar bij te lopen enz. Ik moest wel lachen.. want ik vond het wel toevallig. Mijn little black dress is wat aan de korte kant, zeg maar. En ik dacht, ff langs de pastorie wat afgeven... ;)

Boodschap was helder. De volgende is een big of large black dress. ;)

Je ziet veel kopieergedrag binnen de christelijk gemeenschap. Men bepaalt voor elkaar wat hoort of niet hoort. Blijf lekker jezelf en van mij mag de dominee er doordeweeks best wat minder zwart uitzien hoor. Hij mag het allemaal zelf weten.

De ambtelijke kleding in het OT is erg mooi. Wat de hogepriester al niet aan had. De kleren wijzen naar de Heere Jezus, zo mooi. Wat dat betreft zijn kleren wel heel mooi.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: RE: Re: Ambtskleding

Bericht door samanthi »

Orchidee schreef:
Mara schreef:
-DIA- schreef:Zwart en wit zijn tegenstellingen. Wit is de kleur van overwinning, reinheid.
Zwart is de kleur van rouw, ellende, vervolging. Hier op aarde heeft de Kerk te strijden, inwendige en uitwendige vijanden. Wat hen (al dan niet figuurlijk gesproken) in het zwart doet gaan.
Ik ken heel wat mensen die uit de wereld getrokken zijn en krachtdadig bekeerd werden.
Dan zie je niet alleen innerlijke verandering, maar zeker ook uiterlijke.
En opmerkelijk dat deze mensen overgaan tot het dragen van sobere donkergekleurde kleding. Zonder dat dit hen verteld is!

En in de wereld wordt bij een plechtige gebeurtenis zwart gedragen. Kledingadviseurs weten dat een donker kostuum autoriteit uitstraalt.
Elke vrouw moet een little black dress in haar kast hebben hangen.
Nasrani schreef:Dat verschil snap ik ook niet. Het ging niet alleen om de avondmaalsdienst maar ook om de gewone diensten en zelfs over dagelijkse kleding...
Ik denk dat het ook per kerk nog verschillend is.
Vroeger toen de mensen arm waren, hadden ze er toch veel geld voor over om een zondagse outfit te hebben. Ze deden er echt moeite voor en ontzegden zich zelfs dingen.
Nu zie je soms mensen in de kerk zitten in een outfitje dat bij de buurtbbq niet zou misstaan.
Of dat nou goed is/was???
Zondagse kleding mocht en mag wat kosten maar doordeweeks nietsAfbeelding
Ik heb dat juist losgelaten!
Je moet er altijd eerbaar en kuis bijlopen en alleen zondagse kleding vind ik ook niet getuigen van de juiste geldbesteding!
Als wij onder ons werk of als we liggen te slapen opgeroepen worden voor de rechterstoel, denkt er dan iemand dat de Heere er vertoornd over zal zijn dat je in je overal of nachtkleding voor Hem verschijnt?
Het is meer waarschijnlijk dat de Heere walgt van ons opgepoetste uiterlijk en dure kleding!
Ik denk dat zondagse kleding uit de tijd komt dat er idd weinig of geen kleding was, het gene wat er nog het beste uitzag werd alleen zondags gedragen, ik draag al mijn kleding door de week en zondags, zie niet in waarom dat niet kan.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
ebenhaezer
Berichten: 97
Lid geworden op: 09 jul 2015, 12:28

Re: Ambtskleding

Bericht door ebenhaezer »

Het is meer waarschijnlijk dat de Heere walgt van ons opgepoetste uiterlijk en dure kleding!

lippenstift enzo?
MarcoBijl
Berichten: 54
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:12

Re: Ambtskleding

Bericht door MarcoBijl »

Samanthi ; Daar kun je best in vergissen. Mijn ouders ouders waren niet rijk. Maar !!!!! Het belangrijkste en waar het zorgvuldigst aan gedacht werd en waar je ontzettend zuinig en veel aandacht aan werd gegeven....dat je er Zondags en als bv de kerkenraad/dominee kwam er op je netst uit zag. Het werd speciaal bewaard/gemaakt ....door moeder. Men maakte nog kleding. hoe arm ze ook waren. Dat moest.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Ambtskleding

Bericht door samanthi »

MarcoBijl schreef:Samanthi ; Daar kun je best in vergissen. Mijn ouders ouders waren niet rijk. Maar !!!!! Het belangrijkste en waar het zorgvuldigst aan gedacht werd en waar je ontzettend zuinig en veel aandacht aan werd gegeven....dat je er Zondags en als bv de kerkenraad/dominee kwam er op je netst uit zag. Het werd speciaal bewaard/gemaakt ....door moeder. Men maakte nog kleding. hoe arm ze ook waren. Dat moest.
Wat bedoel je hiermee?
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
MarcoBijl
Berichten: 54
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:12

Re: Ambtskleding

Bericht door MarcoBijl »

Samanthi ; Dat is op jou schrijven van '' ik dacht'' en wat ik schrijf is hoe het bij mijn ouders in de oorlog en net erna er aan toe ging.

Ze hadden ,ook hoe arm ze waren , De Zondagse keren waren gaaf en netjes. Niet het beste wat ze hadden. Maar speciaal het beste
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Ambtskleding

Bericht door samanthi »

MarcoBijl schreef:Samanthi ; Dat is op jou schrijven van '' ik dacht'' en wat ik schrijf is hoe het bij mijn ouders in de oorlog en net erna er aan toe ging.

Ze hadden ,ook hoe arm ze waren , De Zondagse keren waren gaaf en netjes. Niet het beste wat ze hadden. Maar speciaal het beste
Ik begrijp niet wat je ermee zeggen wil.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
MarcoBijl
Berichten: 54
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:12

Re: Ambtskleding

Bericht door MarcoBijl »

Jij dacht,dat ze vroeger zondags droegen wat er nog het beste uitzag.
Maar ik laat zien, hoe arm ze vroeger waren .....Zij zondag speciaal er op toe gelegd.....dat is specifiek voor de zondag.
Niet wat zondags nog het beste er uit zag................Maar ze hadden et al speciaal klaar liggen. Specifiek voor de zondag gemaakt
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Ambtskleding

Bericht door samanthi »

MarcoBijl schreef:Jij dacht,dat ze vroeger zondags droegen wat er nog het beste uitzag.
Maar ik laat zien, hoe arm ze vroeger waren .....Zij zondag speciaal er op toe gelegd.....dat is specifiek voor de zondag.
Niet wat zondags nog het beste er uit zag................Maar ze hadden et al speciaal klaar liggen. Specifiek voor de zondag gemaakt

Oh ik snap het, een mooi streven, maar het had niet gehoeven, voor kleding krom leggen, omdat de Heere dat niet vraagt.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: RE: Re: Ambtskleding

Bericht door Jantje »

samanthi schreef:
Orchidee schreef:
Mara schreef:
-DIA- schreef:Zwart en wit zijn tegenstellingen. Wit is de kleur van overwinning, reinheid.
Zwart is de kleur van rouw, ellende, vervolging. Hier op aarde heeft de Kerk te strijden, inwendige en uitwendige vijanden. Wat hen (al dan niet figuurlijk gesproken) in het zwart doet gaan.
Ik ken heel wat mensen die uit de wereld getrokken zijn en krachtdadig bekeerd werden.
Dan zie je niet alleen innerlijke verandering, maar zeker ook uiterlijke.
En opmerkelijk dat deze mensen overgaan tot het dragen van sobere donkergekleurde kleding. Zonder dat dit hen verteld is!

En in de wereld wordt bij een plechtige gebeurtenis zwart gedragen. Kledingadviseurs weten dat een donker kostuum autoriteit uitstraalt.
Elke vrouw moet een little black dress in haar kast hebben hangen.
Nasrani schreef:Dat verschil snap ik ook niet. Het ging niet alleen om de avondmaalsdienst maar ook om de gewone diensten en zelfs over dagelijkse kleding...
Ik denk dat het ook per kerk nog verschillend is.
Vroeger toen de mensen arm waren, hadden ze er toch veel geld voor over om een zondagse outfit te hebben. Ze deden er echt moeite voor en ontzegden zich zelfs dingen.
Nu zie je soms mensen in de kerk zitten in een outfitje dat bij de buurtbbq niet zou misstaan.
Of dat nou goed is/was???
Zondagse kleding mocht en mag wat kosten maar doordeweeks nietsAfbeelding
Ik heb dat juist losgelaten!
Je moet er altijd eerbaar en kuis bijlopen en alleen zondagse kleding vind ik ook niet getuigen van de juiste geldbesteding!
Als wij onder ons werk of als we liggen te slapen opgeroepen worden voor de rechterstoel, denkt er dan iemand dat de Heere er vertoornd over zal zijn dat je in je overal of nachtkleding voor Hem verschijnt?
Het is meer waarschijnlijk dat de Heere walgt van ons opgepoetste uiterlijk en dure kleding!
Ik denk dat zondagse kleding uit de tijd komt dat er idd weinig of geen kleding was, het gene wat er nog het beste uitzag werd alleen zondags gedragen, ik draag al mijn kleding door de week en zondags, zie niet in waarom dat niet kan.
Ik zie niet in waarom dat wél kan.
Stel: je wordt nu uitgenodigd om morgenochtend op bezoek te gaan bij de koning.
Zou je dan de kleding die je vandaag aanhebt (wellicht met korte mouwen e.d. omdat het warm weer is), ook morgen aandoen? Wellicht zeg je nu: "Nee..., ik zoek wat moois uit..."
Welnu: zo geldt het ook als we zondags naar de kerk, waar de Koning der koningen spreekt, gaan!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Ambtskleding

Bericht door Jantje »

samanthi schreef:
MarcoBijl schreef:Jij dacht,dat ze vroeger zondags droegen wat er nog het beste uitzag.
Maar ik laat zien, hoe arm ze vroeger waren .....Zij zondag speciaal er op toe gelegd.....dat is specifiek voor de zondag.
Niet wat zondags nog het beste er uit zag................Maar ze hadden et al speciaal klaar liggen. Specifiek voor de zondag gemaakt

Oh ik snap het, een mooi streven, maar het had niet gehoeven, voor kleding krom leggen, omdat de Heere dat niet vraagt.
O.
Wat deed het volk van Ninevé dan toen Jona hun het oordeel over de stad Ninevé preekte?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Ambtskleding

Bericht door samanthi »

Jantje schreef:
Ik zie niet in waarom dat wél kan.
Stel: je wordt nu uitgenodigd om morgenochtend op bezoek te gaan bij de koning.
Zou je dan de kleding die je vandaag aanhebt (wellicht met korte mouwen e.d. omdat het warm weer is), ook morgen aandoen? Wellicht zeg je nu: "Nee..., ik zoek wat moois uit..."
Welnu: zo geldt het ook als we zondags naar de kerk, waar de Koning der koningen spreekt, gaan!
Ik vind dit echt een domme redenatie
1. De Koning der koningen kijkt niet naar je kleding, je hoeft je niet mooier voor te doen dan je bent.
Als je je pyama aan hebt ga je dan niet bidden? Voor Zijn aangezicht komen? of trek je eerst je zondagse kleding aan?
2. Als ik zie wat sommige mensen aan hebben als ze naar de koning gaan, dat zou ik niet aan doen als ik naar de kerk ga.
3. Ik draag in mijn werk in huis oudere kleding, die doe ik ook niet aan als ik op visite ga. Ik neem aan dat je je werk goed dan ook niet aantrekt.
Laatst gewijzigd door samanthi op 23 aug 2017, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Plaats reactie