Ambtskleding

Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Ambtskleding

Bericht door Dodo »

Mannetje schreef:Ds. Bac was gezegend met een volkstuin waar hij in zijn overall, op de paarse mountainbike van zijn zoon (zijn eigen fiets had een lekke band) naar toe ging.
De enige die daar vreemd van opkeek was de hervormde middenbond dominee, die dit met zijn catechisanten besprak...
Een tuin is een zegen voor een predikant. En achter de grasmaaier of met de snoeischaar in de hand kan er veel werk voor de gemeente gedaan worden.
Hervormde middenbond - kuch kuch...
Was dat de dominee dit twee maal daags met gele klompen onder zijn pak en hoed zijn kippen ging voeren?
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Ambtskleding

Bericht door Mannetje »

Middenbond, tja, zo heette dat in mijn jeugd. Je had een behoudende bondspredikant en een middenbonder in Bodegraven.

Het pak en hoed met klompen verhaal ken ik dan weer niet. Zou me bij ds. Bac niet verbazen.
-
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Ambtskleding

Bericht door Dodo »

Mannetje schreef:Middenbond, tja, zo heette dat in mijn jeugd. Je had een behoudende bondspredikant en een middenbonder in Bodegraven.

Het pak en hoed met klompen verhaal ken ik dan weer niet. Zou me bij ds. Bac niet verbazen.
Nee, hij niet. Een van de bonders.
Online
DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Ambtskleding

Bericht door DDD »

Dat zijn de verhalen die in een herdenkingsboek mogen, wat mij betreft. Maar dat iemand dat met zijn catechisanten bespreekt, dat vind ik dan wel weer hilarisch;-)

Misschien was het een voorbeeld. Dat kan natuurlijk.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Ambtskleding

Bericht door Luther »

DDD schreef:Ik zou er dan weer wel bezwaar tegen hebben. De dominee moet het goede voorbeeld geven, en kunstgras in een gewone tuin lijkt me bepaald geen stap naar de nieuwe aarde, waarop gerechtigheid wonen zal. Dat geldt ook voor een compleet betegelde tuin, natuurlijk.
:haha
Evenmin als een houtkachel, of niet?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Ambtskleding

Bericht door Desiree »

Waarom dragen orkestleden altijd zwart (of donkerrood?) Hendrikus? Wat is daar de achterliggende gedachte van? Ik dacht daar zaterdagavond heel eventjes overna, na een heerlijk concert! Wat een niveau!

Ik heb weleens begrepen dat de dames hun kleding zelf ervoor naaien... die dat kunnen uiteraard. Qua prijsklasse tref je er van alles aan.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Ambtskleding

Bericht door Hendrikus »

Desiree schreef:Waarom dragen orkestleden altijd zwart (of donkerrood?) Hendrikus? Wat is daar de achterliggende gedachte van? Ik dacht daar zaterdagavond heel eventjes overna, na een heerlijk concert! Wat een niveau!

Ik heb weleens begrepen dat de dames hun kleding zelf ervoor naaien... die dat kunnen uiteraard. Qua prijsklasse tref je er van alles aan.
Precies. Zwart is gewoon een makkelijke manier om toch een soort van uniformiteit aan te brengen, zonder dat alle kleding per se uit dezelfde winkel moet komen. Met als bijkomend voordeel dat het ook een kleur is die de focus niet op de orkestmusicus richt, want die is uiteindelijk maar dienend bezig. Alle aandacht kan dus gaan naar de muziek, of naar de mevrouw in de mooie jurk die hoge c's mag galmen als soliste :yahoo
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Ambtskleding

Bericht door Desiree »

... nou, die soliste pakt dan wel soms wel stevig uit... :haha

Maar zaterdagavond was het keurig...

Duidelijk! Bedankt!
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Plaats reactie