Ambtskleding

Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Ambtskleding

Bericht door Ambtenaar »

Ik bekleed een openbaar ambt.
DDD
Berichten: 28480
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Ambtskleding

Bericht door DDD »

Is dat dominee Doornenbal?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Ambtskleding

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
Dodo schreef:Ik kreeg vanmorgen een schitterende advertentie onder ogen van een bedrijf voor kunstgras. Hij stond in het RD.
Op de foto een man in zwart pak achter een forse grasmaaier. Tekst in de foto: niet maaien, alleen zaaien.

Foto gevonden: https://pbs.twimg.com/media/DX8QYRtW0AA03Iv.jpg
Doet me denken aan een zeker predikant over wie een paar maanden geleden op dit forum talloze pagina's zijn volgeschreven, en die -toen hij nog gewoon ouderling was- z'n auto stond te wassen in het zwarte pak ;)
Vond je dat niet stoer staan? :oops
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Ambtskleding

Bericht door Bonny »

Dodo schreef:Ik kreeg vanmorgen een schitterende advertentie onder ogen van een bedrijf voor kunstgras. Hij stond in het RD.
Op de foto een man in zwart pak achter een forse grasmaaier. Tekst in de foto: niet maaien, alleen zaaien.

Foto gevonden: https://pbs.twimg.com/media/DX8QYRtW0AA03Iv.jpg
Ik zou bijna gaan denken: 1 april. Het ziet er inderdaad vreemd uit. In driedelig zwart achter de grasmaaier...
The Groom's still waiting at the altar
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Ambtskleding

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:
Hendrikus schreef:
Dodo schreef:Ik kreeg vanmorgen een schitterende advertentie onder ogen van een bedrijf voor kunstgras. Hij stond in het RD.
Op de foto een man in zwart pak achter een forse grasmaaier. Tekst in de foto: niet maaien, alleen zaaien.

Foto gevonden: https://pbs.twimg.com/media/DX8QYRtW0AA03Iv.jpg
Doet me denken aan een zeker predikant over wie een paar maanden geleden op dit forum talloze pagina's zijn volgeschreven, en die -toen hij nog gewoon ouderling was- z'n auto stond te wassen in het zwarte pak ;)
Vond je dat niet stoer staan? :oops
Hij stond daar aardig voor joker, laat ik me voorzichtig uitdrukken.
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Ambtskleding

Bericht door Terri »

DDD schreef:Is dat dominee Doornenbal?
Gunst, ik dacht precies hetzelfde.....
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Ambtskleding

Bericht door Wandelende »

Ambtenaar schreef:Ik bekleed een openbaar ambt.
Docent op een (openbare) school?
(~)
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Ambtskleding

Bericht door Ambtenaar »

Wandelende schreef:
Ambtenaar schreef:Ik bekleed een openbaar ambt.
Docent op een (openbare) school?
Nee, ik werk bij het Rijk. Tegenwoordig houd ik me bezig met duurzaamheid.
Gebruikersavatar
Roos2017
Berichten: 548
Lid geworden op: 02 okt 2017, 18:59

Re: Ambtskleding

Bericht door Roos2017 »

Klavart schreef:
Dodo schreef:Ik kreeg vanmorgen een schitterende advertentie onder ogen van een bedrijf voor kunstgras. Hij stond in het RD.
Op de foto een man in zwart pak achter een forse grasmaaier. Tekst in de foto: niet maaien, alleen zaaien.

Foto gevonden: https://pbs.twimg.com/media/DX8QYRtW0AA03Iv.jpg
En nu wil je weten welke dominee dat is? :yahoo
Die dominee is nu ingeruild voor een wit hondje :humhihi
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Ambtskleding

Bericht door Mara »

Bonny schreef: Ik zou bijna gaan denken: 1 april. Het ziet er inderdaad vreemd uit. In driedelig zwart achter de grasmaaier...
Ik dacht dat het een 1 april mop was. :haha
Dit kan toch niet waar zijn, gras OOK geschikt voor de pastorietuin?
Ik heb weleens een dominee oliebollen zien bakken, (op een kerkbazar) In een wit overhemd, zwarte broek en stropdas. Eroverheen een kittig schortje. Dat was gelukkig nog voor de de komst van de sociale media. :D
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
DDD
Berichten: 28480
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Ambtskleding

Bericht door DDD »

Ik vind trouwens dat dominees zich niet moeten inlaten met kunstgras. Dat is een heel omstreden thema en ik vind niet dat je daarover onnodig ergernis moet geven.

Maar los daarvan vermoed ik echt dat het een bekende foto is. Dat maakt de reclame dan nog gekker. Stel dat dominee deze grasmaaier van de kerk heeft gekregen voor een jubileum. Zijn er geen kenners op het forum? Je gaat niet zomaar zo op de foto, denk ik zo.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Ambtskleding

Bericht door Herman »

Nu weet ik niet precies wat de bedoeling is. Maar de pointe van de advertentie is natuurlijk dat als je kunstgras neemt, de dominee van zijn grasmaaitaak wordt ontlast. Dat vind ik voor kerkvoogdijen nog niet eens zo'n gek idee. Alhoewel een gemiddelde gemeente meerdere hoveniers hebben die dat klusje er graag bijnemen.

Verder is de firma kunstgrasgigant terug te leiden op de firma Davelaar uit Elspeet.

En als het echt om een ds. Doornenbal imitatie gaat. Die man had geen last van gras maar was voortdurend in strijd met het onkruid hanenpoten.
DDD
Berichten: 28480
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Ambtskleding

Bericht door DDD »

Ik zou er dan weer wel bezwaar tegen hebben. De dominee moet het goede voorbeeld geven, en kunstgras in een gewone tuin lijkt me bepaald geen stap naar de nieuwe aarde, waarop gerechtigheid wonen zal. Dat geldt ook voor een compleet betegelde tuin, natuurlijk.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Ambtskleding

Bericht door Herman »

Ik vind het hebben van een mening over de tuin van welke dominee dan ook net zo irritant als het commentaar op zijn stippeltjes stropdas. :banghead

Straks zitten we nog bij Genesis 3 vers 17. Nee, dank je.
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Ambtskleding

Bericht door Mannetje »

Ds. Bac was gezegend met een volkstuin waar hij in zijn overall, op de paarse mountainbike van zijn zoon (zijn eigen fiets had een lekke band) naar toe ging.
De enige die daar vreemd van opkeek was de hervormde middenbond dominee, die dit met zijn catechisanten besprak...
Een tuin is een zegen voor een predikant. En achter de grasmaaier of met de snoeischaar in de hand kan er veel werk voor de gemeente gedaan worden.
-
Plaats reactie