Hoed in eredienst?

Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Hoed in eredienst?

Bericht door Orchidee »

"Keurig" gezin, pa 3 delig zwart pak, ma zwarte jurk, zwart jasje, kinderen in donkerblauw met wat witte en grijze details zag ik afgelopen zondag lopen op weg naar de parkeerplaats.
Toen stapten ze in hun autoAfbeeldingAfbeelding

https://youtu.be/dD8F3rmACvo

Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Hoed in eredienst?

Bericht door JCRyle »

Maar gelukkig waren daar nog een paar 'ware' christenen, zuiver op de graad, die op hun geheel integere wijze hoofdschuddend een vermanend woord dachten. Nee, dat kon niet over hun gezegt worden, want hun waren toch zo goed bezig met christen-zijn. Eenvoudig, sober, liefdevol vooral, geen zwarte kleding, geen dikke auto. En ze stapten in hun auto en reden naar huis, terwijl ze in de verte de achterlichten van 'die refo's' aan de horizon zagen verdwijnen ::bye
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Hoed in eredienst?

Bericht door Auto »

JCRyle schreef:Maar gelukkig waren daar nog een paar 'ware' christenen, zuiver op de graad, die op hun geheel integere wijze hoofdschuddend een vermanend woord dachten. Nee, dat kon niet over hun gezegt worden, want hun waren toch zo goed bezig met christen-zijn. Eenvoudig, sober, liefdevol vooral, geen zwarte kleding, geen dikke auto. En ze stapten in hun auto en reden naar huis, terwijl ze in de verte de achterlichten van 'die refo's' aan de horizon zagen verdwijnen ::bye
Inderdaad brrrr Refo’s .....
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Hoed in eredienst?

Bericht door windorgel »

Orchidee schreef:"Keurig" gezin, pa 3 delig zwart pak, ma zwarte jurk, zwart jasje, kinderen in donkerblauw met wat witte en grijze details zag ik afgelopen zondag lopen op weg naar de parkeerplaats.
Toen stapten ze in hun autoAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Kun je uitleggen waarom je deze emoji gebruikt? Ik heb het gevoel dat dit gezin belachelijk gemaakt wordt, maar ik hoop dat ik het mis heb.
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Hoed in eredienst?

Bericht door windorgel »

Orchidee schreef:"Keurig" gezin, pa 3 delig zwart pak, ma zwarte jurk, zwart jasje, kinderen in donkerblauw met wat witte en grijze details zag ik afgelopen zondag lopen op weg naar de parkeerplaats.
Toen stapten ze in hun autoAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Kun je uitleggen waarom je deze emoji gebruikt? Ik heb het gevoel dat dit gezin belachelijk gemaakt wordt, maar ik hoop dat ik het mis heb.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Hoed in eredienst?

Bericht door Mara »

JCRyle schreef:En ze stapten in hun auto en reden naar huis, terwijl ze in de verte de achterlichten van 'die refo's' aan de horizon zagen verdwijnen ::bye
De echte refo reed helemaal geen auto op zondag. Vroegâh dus. ;)
En waar vind je hen nog, opheden?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Hoed in eredienst?

Bericht door windorgel »

Mara schreef:
JCRyle schreef:En ze stapten in hun auto en reden naar huis, terwijl ze in de verte de achterlichten van 'die refo's' aan de horizon zagen verdwijnen ::bye
De echte refo reed helemaal geen auto op zondag. Vroegâh dus. ;)
En waar vind je hen nog, opheden?
Die zijn er nog hoor.
Huismoeder
Verbannen
Berichten: 59
Lid geworden op: 03 sep 2018, 21:52

Re: Hoed in eredienst?

Bericht door Huismoeder »

Orchidee schreef:
"Keurig" gezin, pa 3 delig zwart pak, ma zwarte jurk, zwart jasje, kinderen in donkerblauw met wat witte en grijze details zag ik afgelopen zondag lopen op weg naar de parkeerplaats.
Toen stapten ze in hun auto
Echt? :) :) :) Treurig dat zulke mensen er nog zijn. Er gaat niets van hen uit. Het zit alleen maar aan de buitenkant. Als het echt was, liepen ze echt niet meer in het zwart. En de kleding van die kinderen: pure mishandeling.
Huismoeder
Verbannen
Berichten: 59
Lid geworden op: 03 sep 2018, 21:52

Re: Hoed in eredienst?

Bericht door Huismoeder »

Orchidee schreef:
"Keurig" gezin, pa 3 delig zwart pak, ma zwarte jurk, zwart jasje, kinderen in donkerblauw met wat witte en grijze details zag ik afgelopen zondag lopen op weg naar de parkeerplaats.
Toen stapten ze in hun auto
Echt christelijk gezin, pa in felgekleurd colbertje en vlotte jeans, ma jurkje met legging, geen hoed, kinderen in heldere kleuren, hsv onder de arm, een blijde trek op hun gezicht, :yahoo zag ik afgelopen zondag op hun scheppingsbewuste fiets stappen.
Toen deden ze allemaal hun fietsverlichting aan. Een stralend licht voor de mensen om hen heen. :yahoo :yahoo
Laatst gewijzigd door Huismoeder op 13 sep 2018, 15:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Hendrien
Berichten: 1338
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Hoed in eredienst?

Bericht door Hendrien »

Huismoeder schreef:Orchidee schreef:
"Keurig" gezin, pa 3 delig zwart pak, ma zwarte jurk, zwart jasje, kinderen in donkerblauw met wat witte en grijze details zag ik afgelopen zondag lopen op weg naar de parkeerplaats.
Toen stapten ze in hun auto
Echt? :) :) :) Treurig dat zulke mensen er nog zijn. Er gaat niets van hen uit. Het zit alleen maar aan de buitenkant. Als het echt was, liepen ze echt niet meer in het zwart. En de kleding van die kinderen: pure mishandeling.
Het spijt me, maar ik vind de combinatie met zo'n auto ook echt niet kunnen. Zwart hoort ook een zekere matigheid uit te stralen en daar past zo'n auto echt niet bij.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Hoed in eredienst?

Bericht door Orchidee »

Precies dat kan echt niet!
Word er natuurlijk gezegd als je genoeg geld hebt en de armen ook bedeeld dat het dan mag!
Nou ik ken, inmiddels een oud echtpaar, mensen die schatrijk zijn, maar nog nooit een nieuwe dure auto hebben gekocht in hun leven, veel voor anderen deden en doen, de minder bedeelden steunen en ze zijn zooooo eenvoudig, dragen eenvoudige kleding, en doen ook heel lang met kleding, spullen, auto's enz.
Er straalt echt liefde voor God en hun naaste uit!
Daar heb ik diep respect voor!
Weet niet of ik ook zo zou kunnen leven als ik zo in mijn slappe was zat

Ik steek er trouwens niet de draak mee hoor en iemand belachelijk maken is zeker niet mijn bedoeling!
Maar het is allemaal zo hol en leeg, koud en kil vaak!


Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Hoed in eredienst?

Bericht door Mara »

windorgel schreef: Die zijn er nog hoor.
Ik ken ze ook. Maar die zitten hier niet op het forum. ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17331
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Hoed in eredienst?

Bericht door huisman »

Het leek mij interessant wat er nog meer was geschreven op dit forum naar aanleiding van het artikel van dr. M Klaasen.
Helaas wat onvoorstelbaar teleurstellend dat ( hen onbekende )mensen hier door de farizeeërs worden afgeschreven omdat hun auto wat duurder is dan die van hen.

Maar wij zijn gelukkig veel beter omdat we in een oud blik rijden..........triest.

Het forum gaat er niet op vooruit dus ::bye ::bye maar weer.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Hoed in eredienst?

Bericht door Roos2018 »

huisman schreef:Helaas wat onvoorstelbaar teleurstellend dat ( hen onbekende )mensen hier door de farizeeërs worden afgeschreven omdat hun auto wat duurder is dan die van hen.

Maar wij zijn gelukkig veel beter omdat we in een oud blik rijden..........triest.
Met huisman eens.
Niemand onverhoord oordelen: misschien is het een auto van de zaak en heeft de man een (business) functie waarvan verwacht wordt dat hij in een bijpassende auto rijdt. Ik krijg niet de indruk dat hem daarnaar is gevraagd.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Hoed in eredienst?

Bericht door Mara »

Roos2018 schreef:
huisman schreef:Helaas wat onvoorstelbaar teleurstellend dat ( hen onbekende )mensen hier door de farizeeërs worden afgeschreven omdat hun auto wat duurder is dan die van hen.

Maar wij zijn gelukkig veel beter omdat we in een oud blik rijden..........triest.
Met huisman eens.
Niemand onverhoord oordelen: misschien is het een auto van de zaak en heeft de man een (business) functie waarvan verwacht wordt dat hij in een bijpassende auto rijdt. Ik krijg niet de indruk dat hem daarnaar is gevraagd.
Ja ik begrijp het probleem eerlijk gezegd ook niet.
Het rijdt toch net even wat lekkerder in een Lexus dan in een polootje van 5 jr oud.
Wij hadden een dominee in de CGK die in een Mercedes voor kwam rijden, hadden sommige mensen ook iets over te zeggen. Maar ik begreep dat hij uit een vermogende familie kwam. Bovendien was hij nogal fors van postuur. Dus om jezelf dan in een klein koekblikje te wurmen, komt het preken ook niet ten goede denk ik.
Orchidee schreef:Er straalt echt liefde voor God en hun naaste uit!
Maar dat zit toch niet persé in het wel of niet rijden van een dure auto en het dragen van merkkleding?
Het kan ook allebei. Goed voor je naaste, barmhartig, gastvrij. Als je zelf veel hebt, kun je ook veel uitdelen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie