Hoed in eredienst?

Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Hoed in eredienst?

Bericht door samanthi »

Mara schreef:
Ora et labora schreef: Een hoed of mutsje is netjes.. alhoewel sommige ordinaire hoeden met veren en pluimen zijn niet zo mooi :humhihi
Woon jij in Barneveld? ;)
Nee he, en ook niet te groot, zodat het lijkt alsof er een vliegende schotel op je hoofd geland is. :D
Dominee van der Ent had het over een slagschip of een fruitschaal hahahahaha
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Ora et labora
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 jun 2020, 19:10

Re: Hoed in eredienst?

Bericht door Ora et labora »

Mara schreef:
Ora et labora schreef: Een hoed of mutsje is netjes.. alhoewel sommige ordinaire hoeden met veren en pluimen zijn niet zo mooi :humhihi
Woon jij in Barneveld? ;)
Nee he, en ook niet te groot, zodat het lijkt alsof er een vliegende schotel op je hoofd geland is. :D
Nee ik woon daar niet.. van die enthousiaste ordinaire grote hoeden houd ik niet zo nee haha :yahoo
Maar ja over smaak valt niet altijd te twisten.
We live just like a day in this world... It is better to be whit our Lord then enywhere else.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18722
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Hoed in eredienst?

Bericht door helma »

Ds A T Vergunst heeft 2 preken gehouden over hoofdbedekking. Juist van belang in onze tijd waarin man-vrouw verschillen weggepoetst moeten worden.


Deel 1.

sermonaudio.com/sermon/12321239142722


Worshipping our Head with our head uncovered or covered #1
- Opening observations
I. Vs. 1-2: Introduction of the subject
II. vs. 3: Subject of Headship

Deel 2:

sermonaudio.com/sermon/130212355463144

Worshipping our Head with our head uncovered or covered #2
II. The Subject of Headship (vs. 3)
III. The Reflection of Headship (vs. 4-6)
IV. Reasons for this reflection of headship (vs.7-10)
V. Headship doesn't cancel interdependence (Vs. 11-12)
VI. Concluding Appeals and Warning (Vs. 13-16)
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10439
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Hoed in eredienst?

Bericht door Orchidee »

Engels

Ben er inmiddels wél achter dat alleen in de zondagse eredienst een hoofdbedekking dragen nergens op slaat!
Ik doe dat alleen voor anderen...
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Hoed in eredienst?

Bericht door John Galt »

Orchidee schreef:EngelsAfbeelding
Driestar Educatief biedt leuke cursussen!
Who is John Galt? :quoi
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10439
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Hoed in eredienst?

Bericht door Orchidee »

Daar heb ik géén trek meer in
En het geld er niet voor over
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33283
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Hoed in eredienst?

Bericht door Tiberius »

Er zijn ook gratis online cursussen Engels.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18722
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Hoed in eredienst?

Bericht door helma »

Ik overweeg om ze te vertalen.. nog even over nadenken.
Erskinees
Berichten: 2754
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Hoed in eredienst?

Bericht door Erskinees »

Jammer dat er zo weinig over dit gedeelte gepreekt wordt. Overigens bevat het boekje van ds. H. Brons ("Je hoed als signaal") dezelfde boodschap als bovenstaande preken. Mocht je de preken voor iemand willen vertalen dan kun je er ook voor kiezen dat boekje te geven ;).
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Hoed in eredienst?

Bericht door Mara »

Erskinees schreef:Jammer dat er zo weinig over dit gedeelte gepreekt wordt. Overigens bevat het boekje van ds. H. Brons ("Je hoed als signaal") dezelfde boodschap als bovenstaande preken. Mocht je de preken voor iemand willen vertalen dan kun je er ook voor kiezen dat boekje te geven ;).
Omdat het in veel kerken geen issue meer is.
En iemand die in de CGK kerkt, zal dan vaak maling hebben aan de mening van een OGG predikant bijv. In dezen dan.
In de rouwdiensten van de GG worden geen hoeden meer gedragen, omdat het geen eredienst zou zijn, maar ik vermoed dat binnen 10 jaar ook de hoeden afgezet gaan worden in die kerken.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Erskinees
Berichten: 2754
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Hoed in eredienst?

Bericht door Erskinees »

Pfff... Is dat je stokpaardje, die rouwdiensten? Tiberius heeft een aantal weken geleden het verschil nog uitgelegd tussen een eredienst en een rouwbijeenkomst.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8961
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Hoed in eredienst?

Bericht door J.C. Philpot »

Mara schreef:
Erskinees schreef:Jammer dat er zo weinig over dit gedeelte gepreekt wordt. Overigens bevat het boekje van ds. H. Brons ("Je hoed als signaal") dezelfde boodschap als bovenstaande preken. Mocht je de preken voor iemand willen vertalen dan kun je er ook voor kiezen dat boekje te geven ;).
Omdat het in veel kerken geen issue meer is.
En iemand die in de CGK kerkt, zal dan vaak maling hebben aan de mening van een OGG predikant bijv. In dezen dan.
In de rouwdiensten van de GG worden geen hoeden meer gedragen, omdat het geen eredienst zou zijn, maar ik vermoed dat binnen 10 jaar ook de hoeden afgezet gaan worden in die kerken.
Als het in veel kerken geen issue meer is, is er des te meer reden om over dit gedeelte te preken.

Ik sluit me dus aan bij de opmerking van Erskinees.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Hoed in eredienst?

Bericht door Mara »

Erskinees schreef:Pfff... Is dat je stokpaardje, die rouwdiensten? Tiberius heeft een aantal weken geleden het verschil nog uitgelegd tussen een eredienst en een rouwbijeenkomst.
Nee dat is geen stokpaardje!
Maar zo begon het bij ons ook, toen volgde al snel de dank- en biddagen, daarna alleen nog bij de bediening van de sacramenten, maar ook dat is inmiddels niet meer.
J.C. Philpot schreef:Als het in veel kerken geen issue meer is, is er des te meer reden om over dit gedeelte te preken.
Ik vrees dat het daar al te ver voor is.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33283
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Hoed in eredienst?

Bericht door Tiberius »

Mara schreef:
Erskinees schreef:Jammer dat er zo weinig over dit gedeelte gepreekt wordt. Overigens bevat het boekje van ds. H. Brons ("Je hoed als signaal") dezelfde boodschap als bovenstaande preken. Mocht je de preken voor iemand willen vertalen dan kun je er ook voor kiezen dat boekje te geven ;).
Omdat het in veel kerken geen issue meer is.
En iemand die in de CGK kerkt, zal dan vaak maling hebben aan de mening van een OGG predikant bijv. In dezen dan.
In de rouwdiensten van de GG worden geen hoeden meer gedragen, omdat het geen eredienst zou zijn, maar ik vermoed dat binnen 10 jaar ook de hoeden afgezet gaan worden in die kerken.
Dezelfde dingen aan jou te schrijven, is mij niet verdrietig, maar wordt me wel een beetje gortig.
Laat ik het daarom maar eens een keertje omdraaien: geef mijn één link van een 'rouwdienst van de GG', dan kijken we verder.
Mannetje
Berichten: 7757
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Hoed in eredienst?

Bericht door Mannetje »

Vorige week was ik bij een rouwdienst in de GG en ik heb geen vrouw zonder hoofdbedekking gezien.
-
Plaats reactie