Als je het zo leest dan heb je gelijk. Die 'hoedjes' wordt echter verschillend vertaald en je kan daarom niet met 100% zekerheid aannemen dat er hoedjes mee bedoeld worden zoals wij die kennen. Het kan ook vertaald worden met omslagdoeken, overgooiers. In de context gelezen is het overigens in ieder geval iets wat Gods toorn opwekt, want Hij zal het wegnemen. De vrouwen pronken ermee en eigenlijk zie ik die pronkzucht ook in onze tijd om me heen, opweg naar de kerk. Het zou wel eens wat bescheidener kunnen hier en daar.liz boer schreef:Jes. 3:22 De wisselklederen en de manteltjes en de hoedjes en de buidels,Agjahnus schreef:Die bestonden in die tijd ook nog niet denk ik, toen droeg men nog gewoon een hoofddoek. En de joodse mannen gebruikten een gebedskleed waarmee ze hun hoofd bedekten, net zoals de joden nu ook nog gewoon zijn.liz boer schreef:@amateur theoloog
Er staat nergens in Bijbel dat je een hoed baret of pet op moet...
1 kor 11 : 4 Een iegelijk man die bidt of profeteert, hebbende iets op het hoofd, die onteert zijn eigen hoofd;
Hele maal kloppen doet je reactie niet
Wat betreft de hoofdbedekking van biddende mannen en vrouwen in de gemeente vind ik persoonlijk de bijbel niet eens zo heel erg duidelijk allemaal. Ik weet niet beter of de vrouwen droegen altijd hoofdbedekking, waar ze ook waren. Misschien in de beslotenheid van hun huis niet, maar anders wel. De mannen droegen ook altijd wat op hun hoofd. Zo eenvoudig lijkt het me dus nog niet om het heel zwart-wit voor te stellen. Daar moeten we voorzichtig mee zijn, zéker ten opzichte van mensen die hun eerste stappen zetten binnen onze kringen.