Ik ben wellicht weer allergisch voor andere zaken, maar ondanks dat ik geen groot gezin heb, geniet ik toch van een grote auto; evenals van een groot huis overigens. Het kost wel wat meer aan brandstof resp. verwarming, maar de economie moet tenslotte ook draaien: als iedereen op zijn centen blijft zitten, slaat de crisis helemaal keihard toe.refo schreef:Ik heb sinds 1992 een auto van de zaak. We hadden toen al 5 kinderen.
In overleg met de werkgever heb ik steeds 'grote auto's' gehad.
Je moet nu eenmaal in de gordels en op volwaardige zitplaatsen.
5 op de achterbank mag gewoon niet meer en is ook levensgevaarlijk.
Van 1992 tot 2000 2 maal een Renault Nevada Familiale (7 zitplaatsen)van rond de 34000 gulden.
Daarna van 2000-2006 een Nissan Serena (8 zp) van 40000 gulden.
Dan een jaar een afgedankte auto van de zaak van een collega: Opel Zafira (7)
Van nov 2007- nov 2012 een Opel Zafira (7) van 28000 euro.
Sinds november een Dacia Logan (7) van 19000 euro.
De enige auto die ik echt schandalig duur vond was de Zaf van 29 mille. Maar de leasetermijn was mooi laag door een actie van Opel.
Een auto is altijd duur. Maar als je hem krijgt ga je niet een auto uitzoeken waar je niets aan hebt. Dus waren ze tot nu toe altijd 'groot'.
Refo's hebben gemiddeld grote gezinnen en daardoor grote auto's. Maar gebruikt zijn die vaak heel niet duur meer.
Maar Luther heeft waarschijnlijk geen groot gezin of gaat liever fietsen of blijft altijd thuis. Of wat ook. Dan is het makkelijk foeteren. Zoals memento altijd alllergisch was voor 'grote huizen'.
Verder helemaal met je eens.